צילום: פלאש 90

הדרישות של סמוטריץ: חסינות, חוק יסוד לימוד התורה וריבונות

הדרישות של איחוד מפלגות הימין נחשפות: חוק החסינות, תיקי חינוך והמשפטים, "תיק נוסף קטן" לסמוטריץ', רשות הסדרה להתיישבות ביו"ש, החטיבה להתיישבות, ריבונות ישראלית יו"ש, ביטול המינהל האזרחי, פסקת ההתגברות, ועוד ועוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשי 'איחוד מפלגות הימין' רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ צפויים להעביר היום לצוות המשא ומתן של הליכוד את רשימת דרישותיהם. על פי דיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות', בין הדרישות נמצאת החזרת חוק החסינות לקדמותו, לפיו ראש הממשלה וכל 120 חברי הכנסת יהיו זכאים לחסינות אוטומטית ועל היועץ המשפטי יהיה לשכנע את הכנסת להסיר אותה.

מיד עם השבעת הכנסת ה-21, מתכוון סמוטריץ' להגיש תיקון לחוק חסינות חברי הכנסת ולהחזירו למצב הקודם, שהיה קיים עד 2005, שבו כל חבר כנסת היה זכאי לחסינות אוטומטית. כלומר, החסינות מוסרת רק אם רוב חברי ועדת הכנסת, ולאחר מכן גם המליאה, מצביעים בעד המהלך.

בשנת 2005 השתנה הקריטריון ונקבע כי חסינות הח"כים כבר אינה זכות אוטומטית. מאז, כל ח"כ שהיה מעוניין בחסינות נדרש לבקש אותה מהכנסת שרק בכוחה להכריע אם להעמיד לרשותו חסינות. אם הצעת החוק של סמוטריץ' תתקבל, נתניהו, בין היתר, צפוי ליהנות מחסינות אוטומטית כזו שתמנע את העמדתו האפשרית לדין, שכן גם בוועדת הכנסת וגם במליאה יש רוב ברור לקואליציה.

באיחוד מפלגות הימין דורשים את תיקון חוק החסינות כתנאי במו"מ הקואליציוני, והדרישה צפויה להופיע באופן מפורש בהסכם הקואליציוני. "חוק החסינות לא נועד לשרת את ראש הממשלה. הוא לא הסיפור פה ונדרוש את חקיקתו או משהו דומה לו גם אם נתניהו יתנגד לכך", הבהיר אמש סמוטריץ'. "זה חוק שנועד לשרת את הציבור הישראלי ואת הדמוקרטיה. חוק שנועד לכבד את ההכרעה הדמוקרטית ואת רצון העם ולאפשר למי שקיבל את אמון הציבור להשקיע את כל זמנו ומרצו במדינת ישראל ולא בדיונים בבתי המשפט".

גורם באיחוד מפלגות הימין טען כי ייתכן שראש הממשלה בעצמו דווקא לא ירצה לקדם את תיקון חוק החסינות כדי לא להיראות כמי שמצית קרבות עם מערכת המשפט שאותה הוא עשוי לפגוש כנאשם בקרוב. מאידך, קידום החוק בידי מפלגת לווין – כזו, שלכאורה, אף אחד מחבריה אינו צריך להתחנף לנתניהו – עשוי להתאים לראש הממשלה שכן כך זה לא יצטייר כפרי יוזמתו. השר לוין לא מיהר להגיב ומסר בתגובה: "כשנקבל את הדרישה נבחן אותה".

ב'מעריב' הובאה הרשימה המלאה של דרישות 'איחוד מפלגות הימין', בין השאר דרישה חד משמעית של תיקי חינוך והמשפטים, כשתיק החינוך מיועד לרב רפי פרץ ואילו תיק המשפטים מיועד לח"כ בצלאל סמוטריץ. בנוסף ידרשו במפלגה "תיק נוסף קטן" לסמוטריץ' כגון תיק ירושלים ומורשת.

עוד תדרוש המפלגה הקמת רשות הסדרה להתיישבות ביו"ש במקום צוות היישום שבמשרד ראש הממשלה. כמו כן דורשים באיחוד מפלגות הימין לקבל לידיהם את האחריות על החטיבה להתיישבות ואת המשך האחריות על הרשות להסדרת הבדואים ועל רשות השירות הלאומי.

בתחום החקיקה תדרוש המפלגה להחיל את הריבונות הישראלית על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, לבטל את המינהל האזרחי ואת חוק ההתנתקות ולהעביר את פסקת ההתגברות. עוד בתחום החקיקה, מבקשת מפלגתו של סמוטריץ' לקדם את הצעת חוק יסוד לימוד תורה ואת חוק הכשרות, וכן להקל בנטל תשלומי ההורים למוסדות החינוך.

בתחום המדיני ביטחוני מבקשת המפלגה לגבש במסגרת ההסכם הקואליציוני עקרונות קווי יסוד לקראת תוכנית המאה של הנשיא טראמפ והסכמה שלא תהיה אף נסיגה. עוד דורשת המפלגה להמשיך להקפיא את משכורות המחבלים ולאמץ את דוח ארדן להקשחה בתנאי המחבלים הכלואים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב רפי פרץ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture