שבת גדולה בשבת הגדול ע"י ארגון מרפא ושמחה • גלריה

חוויה עוצמתית ומרגשת לחולים ולבני משפחותיהם בשבת הגדול בבית ההארחה במושב צפריה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגון החסד מרפא ושמחה, הארגון שמלווה ותומך משפחות שבהן ילדים חולים, חידש השנה חידוש גדול לקראת שבת הגדול. שבת הגדול, זאת השבת שלכל אחד יותר קשה לשהות בבית, וכל אחד מחפש לעצמו פתרונות מפתרונות שונים, וכאשר מדובר במשפחה עם ילד חולה, הרי שכל ההערכות לפסח שונה, וכתוצאה מכך גם ההערכות לשבת הגדול מורכבת יותר. בארגון מרפא ושמחה – הארגון שמאמין שהשמחה מביאה מרפא – החליטו לקחת את השבת הזאת, ולמנף אותה לשבת שכולה תעצומות נפש, שבת שכולה אגירת כוח, להמשך ההתמודדות בחיי היום יום. לכך ארגנו בשבת זו שבת חוויה ונופש בבית ההארחה שבמושב צפריה.

בערש"ק בשעות לפנה"צ באו אל קיצן שעות רבות של הכנה ותכנונים של מאות שעות שנפרסו על פני כמה חודשים של צוות הארגון שלא חסך בשום מאמץ וטרחה על מנת להביא את המיטב למשפחות המוזמנות לשבת, והמשפחות שהוזמנו לשבת החלו לזרום לעבר בית ההארחה, שם המתין להם צוות הארגון שקיבל את פניהם בחמימות רבה, ובכל הכבוד הראוי, כאשר בשטח הוקם מתחם ענק של פעילויות ושעשועים לילדים החולים ולבני משפחותיהם, כל זה לצד בר עשיר של "טועמיה" שהוכן בהרחבה גדולה לכבוד המשתתפים.

לעת ערב, כאשר השבת פרשה את כנפיה, החלה התכנית המרגשת, כאשר בעל המנגן ובעל התפילה הרב יעקב יודא דסקל הי"ו פצח באמירת לכו נרננה, כאשר לצידו עומדים חברי מקהלת מלכות, שבאו מתוך מטרה נעלית להנעים את השבת לבני המשפחות, קטעי השירה והזמרה, הכניסו בציבור אוירה מרוממת ונעלה, כאשר כל הציבור כאחד מצטרפים לשירה המרגשת. וכמעשהו בתפילת ליל שבת, כך מעשהו בכל תפילות השבת, כאשר בתפילת שבת בבוקר אף נערך "מי שברך" לכל העוסקים במלאכה.

את סעודת השבת סעדו האורחים באולם בית ההארחה, סעודות השבת הוגשו בטוב טעם ובהרחבה גדולה, צוות הארגון השקיע מראש מחשבה מרובה שכל המאכלים יהיו בטעם ביתי, ובד בבד יהיו ברמה גבוהה מאוד. בעת סעודת השבת ניתן היה להרגיש כי בני המשפחות שאך לפני שעות ספורות לא הכירו אחת את השנייה, מתאחדים למשפחה אחת גדולה.

לאחר סעודת ליל השבת התקיים במקום עונג שבת, בעלי המנגנים השתתפו אף הם כאן, בשיר ושבחה מתוך התרוממות הנפש.

גולת הכותרת של השבת הייתה הסעודה השלישית, אותה הסעודה אשר נהגו בכל תפוצות ישראל לערוך ברגש רב, נערך אף כאן בהתרגשות גדולה. תחילה בדברי חרוזים אותם השמיע הגראמער ר' אהרן ויינטרויב הי"ו, אשר בתוך דבריו שזר דברי אמונה וביטחון לחיזוק ותקווה למשפחות הכאובות, כאשר אותו מלווים בעלי המנגנים ר' יעקב יודא דסקל הי"ו ומקהלת מלכות. בהמשך הושרו במקום עוד שירים רבים של הודיה, תקווה ואמונה.

עם יציאת השבת פרצו למקום, הכליזמרים ר' איציק אייזנשטאט הי"ו ר' אברהם בלט הי"ו עם הקלרינט, ר שלמה ברנשטיין הי"ו עם הגיטרה, כאשר אליהם מצטרף הכוכב הצעיר ר' מוטי רוט הי"ו, הם פצחו בשירי שמחה וכל הקהל שהיה במקום נסחף לתוך הריקודים, שעה ארוכה ריקדו וקיפצו לקול צלילי הזמר. לעיתים, עוצרים הכליזמר את מנגינתם הקצבית, ועוברים למנגינות רגש. ולעיתים הופכים הם מנגינת שמחה לקצב של מנגינת רגש, הצד השווה שבהם שהצליח להשכיח לשעות ספורות את הקשיים שאותם עוברים בני המשפחות. וחובה לציין, שהם אכן הצליחו בכך, ויחד עם המתנדבים המסורים הצליחו לשתול חיוכים רבים ושמחה רבה בקרב בני המשפחות המשתתפות.

עם סיום הריקודים, נערכה במקום הבדלה. ולאחמ"כ נהנו המשתתפים מ"הקוזקים של יוני" שהפיקו ריקודים ברמה גבוהה עם התלבושת המיוחדת שלהם, כאשר כל המשתפים נהנים לראות ההפקה המושלמת.

בכוחות מחודשים, ובמצברים מוטענים, החלו בני המשפחות להתארגן לקראת החזרה הביתה, כאשר פיהם מלא בשיר ושבח לארגון מרפא ושמחה, ובראשם ליו"ר הארגון הרב גבריאל יוסף ויז'ניצר הי"ו אשר השקיעו את כל כוחם ומרצם בארגון השבת המרוממת הזאת, אותותיה של השבת ניכרו היטיב על פניהם בעת אשר פנו איש איש לביתו להמשך ההכנות לקראת חג הפסח.

ארגון מרפא ושמחה מודה בזאת לצוות הר"ר ר' מרדכי צבי איצקוביץ הי"ו והר"ר משה וולצר הי"ו אשר השקיעו את מאמצים מרובים להצלחת כל פרט ופרט במשך השבת, כמו"כ מביעים את תודתם לבעלי המנגנים והכליזמרים שהנעימו במהלך השבת ובמוצאה. יתן ד' ויזכו לראות רוב ברכה והצלחה בכל אשר יפנו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture