Hadas Parush/Flash90

"דנו בנושאי כלכלה": הסתיימה הפגישה הראשונה בין נתניהו לכחלון

ראש הממשלה ויו"ר כולנו סיימו את פגישתם בבית ראש הממשלה בקיסריה. "בפגישה דנו בנושאי כלכלת ישראל", נמסר מטעמו של כחלון. השניים קבעו להיפגש שוב בשבוע הבא. הערכות: השניים לא דנו באפשרות למיזוג כולנו לשורות הליכוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם יו"ר כולנו משה כחלון על מנת לקדם את הרכבת הממשלה. הפגישה התקיימה בביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה ובסיומה נמסר מטעמו של כחלון כי "הייתה שיחה טובה שעסקה בעיקר בענייני כלכלה". טענו כי נושא המיזוג לא עלה על הפרק.

כחלון, העומד בראש מפלגת "כולנו", מצפה לשמור על כמה שיותר מהכוח שהיה לסיעתו בכנסת הקודמת – אז קיבל עשרה מנדטים והיה למפלגה הגדולה בממשלה אחרי הליכוד – אולם הפעם יש בידיו ארבעה מנדטים בלבד. כחלון, ככל הנראה, ידרוש במהלך המו"מ עם הליכוד את תיק האוצר, לצד תיק נוסף לשר הכלכלה אלי כהן.

בניגוד לשאר המפלגות, בכולנו טרם הקימו צוות משא ומתן ולא הגישו באופן רשמי את רשימת הדרישות לכניסתה לקואליציה. ההערכה היא כי כעת, לאחר הפגישה עם נתניהו, המשא ומתן עם הליכוד יתניע את התהליך במפלגה. יריב לוין, מנהל המשא ומתן של הליכוד, פנה אתמול לשותפות הקואליציוניות והפציר בהן שיעבירו לו את הדרישות שלהן עד סוף החג, כלומר בימים הקרובים, על מנת לקדם תהליכים.

גורמים ששוחחו עם יו"ר כולנו בימים האחרונים סיפרו כי המיזוג עם הליכוד, שהיה נראה לו כמעט בלתי נמנע אחרי הבחירות, הולך ומתרחק, וזה בהתאם להלך הרוח במפלגה. גורם במפלגה אמר כי "הנושא לא אמור לעלות", ולדבריו, "המיזוג כלל לא על הפרק". הוא הוסיף כי "כל מי שטוען אחרת, אומר זאת על אחריותו בלבד".

בליכוד דווקא רוצים באיחוד עם כחלון, "הוא איש ליכוד ובמפלגתו יש עוד שני אנשים שהם ליכודניקים, אלי כהן ויפעת שאשא־ביטון, כך שזהו מהלך שטבעי שיקרה. כולנו הייתה מפלגה של עשרה מנדטים, שחטפה סטירה בבחירות. 13 אלף קולות הצילו אותו מלהיות בחוץ. המפלגה שלו איבדה את המומנטום ועלולה להימחק בבחירות הבאות, ולא צריך להיות גאון הדור כדי להבין שהמהלך הזה הוא מהלך חכם מבחינת עתידו של כחלון".

לדברי גורמים במפלגה שצוטטו ב'ישראל היום', מבחינת הליכוד, "כשכחלון בפנים הוא חלק מהמערכת כי אי אפשר לאיים או לסחוט כשאתה חלק מהקבוצה. זה עושה את החיים נוחים יותר ויכול להועיל מבחינת עבודת הממשלה במהלך הקדנציה הקרובה". עם זאת, הם הוסיפו כי מבחינת נתניהו, "אין לחץ לעשות את המהלך. אם כחלון ירצה, יתחילו לדבר".

 

עוד בנושא
ראש הממשלה ויו"ר כולנו ייפגשו מחר ויתניעו את המשא ומתן הקואליציוני. במפלגה המצומקת טוענים בתוקף כי הנושא לא עומד על הפרק: "הנושא לא אמור לעלות בפגישה, אם יעלה אז כחלון ידחה את זה". לוין מבקש לקבל את רשימת הדרישות בהקדם
עוד בנושא
ביממה האחרונה עלתה הצעה בתוך מפלגת הליכוד לאחד את הליכוד עם כחלון ומפלגת כולנו בכדי ליצור מפלגה אחת גדולה שתחייב את הנשיא ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. על פי המסתמן, החתימה על הסכם תתבצע בשבוע הבא

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture