לרגל הילולת ה'דברי חיים' זי"ע • הערב התכנסות גדולה בקרית צאנז נתניה

היום יום שלישי, כ"ה בניסן, יום ההילולא ה-143 של מייסד וראש שושלת צאנז, שר התורה מרן הרה"ק בעל "דברי חיים" זי"ע, יגיעו המוני חסידי צאנז מכל רחבי הארץ ויתכנסו יחד בחצרו של ממשיך שושלת הזהב כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א שבקרית צאנז שבנתניה, להתכנסות מרכזית וסעודת הילולא.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההתכנסות המרכזית תתקיים בהיכל הגדול "היכל רוזנברג" בקרית צאנז שבנתניה, וכמסורתה השנתית תיוחד להתחזקות העדה הקדושה בדרכיו והליכותיו של בעל ההילולא. במרכזה יערוך כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א את שולחנו הטהור לכבוד יום ההילולא, בו ישא כמנהגו משא תורני במשנת זקינו הקדוש בעל ההילולא וישמיע דברי התחזקות.

את ההתכנסות יפארו, אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, זקני ונכבדי עדת חסידי צאנז. במהלכה גם ייערך המעמד המסורתי "מעמד כבוד התורה", בו יעניק כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א עטרות כבוד לכארבעים בחורים עמלי-תורה מצויינים, העילית מבין תלמידי הישיבות הגדולות של חסידי צאנז בקרית צאנז נתניה ובחיפה, אשר זכו לעמוד בהצלחה בכור המבחנים היסודיים על מאות דפי גמרא עם תוספות בעל-פה. זאת כפי שהנהיג כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז בעל 'שפע חיים' ו'דברי יציב' זי"ע להחזיר עטרה ליושנה ולהעניק תוארים רמים, תעודות "מורינו" ו"חבר" לתלמידים מופלגים.

הבחורים המצויינים נבחנו בעל-פה על יותר מ-600 דפי גמרא עם תוספות בעיון ובהבנה מעמיקה, ואלו יזכו לקבל תעודות הצטיינות ויוכתרו בתואר "חבר". הם אף יזכו בפרסי עידוד יקרי-ערך, שיוענקו להם על-ידי "היכלי התורה והחסד" דחסידי צאנז, המנהלים את רשת ישיבות צאנז בארץ.

בנוסף יציין המעמד את פתיחת זמן הקיץ בכל רשת ישיבות צאנז בארץ, בקרית צאנז נתניה, בקרית צאנז ירושלים, בבני-ברק ובחיפה. המעמד יאציל הוד מיוחד על מאות הבחורים ברשת הישיבות, אשר כבר היום שבים להיכלי התורה ופותחים את סדרי הלימודים והשיעורים הסדירים.

מהנהלת רשת ישיבות צאנז נמסר, כי המשך הענקת תארי הכבוד והתעודות תהיה ביום ההילולא של כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז זי"ע, ביום ט' בתמוז, וזאת על-פי צוואתו. ביום זה יוענקו תוארי "מורינו" לבחורים שנבחנו על 1000 דפים ויותר בעל-פה. לקראת סוף השנה גם יוענקו תעודות "צורבא מרבנן" לעשרות תלמידים מרשת הישיבות לצעירים של צאנז בארץ, שנבחנו על 300 דפים ויותר בעל-פה.

פתיחת המגבית האדירה "צאנז מתאחדת בתורתיך"

ההתכנסות הגדולה תחל בשעה 6:00 לפנות ערב, כאשר לקהל הרב האמור להגיע מכל רחבי הארץ תוגש סעודה בהרחבה. במהלכה יובא בגיל דבר פריחתם ושגשוגם של "רשת כוללי צאנז" הפזורים בקריות הקודש צאנז: ירושלים, טבריה, נתניה, וכן בערי הקודש: אלעד, אשדוד, בני ברק, ביתר, בית שמש, ברכפלד, חיפה, פתח תקוה, צפת, וכן במאנסי שבניו-יורק.

ב"רשת כוללי צאנז" לומדים כיום למעלה מאלף אברכים, ומספרם הולך וגדל כל העת בלעה"ר. בעול החזקתם עושים במסירות רבה המנהלים החשובים, אשר משקיעים און רב ימים ולילות לגיוס הון העתק מדי חודש בחדשו. עול כבד זה המוטל על שכמם נעשה לאחרונה קשה ביותר, עד כי הגיעו מים עד נפש והם ממש כורעים תחת המעמסה הכבדה.

אי לזאת, מתוך תחושת הכרת הטוב לנושאים בעול, נרתמים אלפי חסידי צאנז לעמוד לימינם במסגרת מגבית הצלה אדירה שכותרתה "צאנז מתאחדת בתורתיך". במגבית גדולה ומיוחדת זו, שיתקיים אי"ה בימים ט'-י' באייר הבעל"ט, יובא זעקת וקריאת מנהלי "רשת כוללי צאנז" מן המיצר לפני הקהל הרחב של מוקירי התורה בכל אתר ואתר, שיעמדו לימינם כדי שח"ו לא יתמוטט עולם התורה המפואר הזה.

המגבית הגדולה קיבלה את ברכת קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א, אשר בכינוס מיוחד שנערך במשכן קדשו בחול המועד פסח, קרא לכל אחד ואחד להיות מן העושים והמעשים בעין יפה וברוח נדיבה, להיחלץ חושים כל אחד כפי יכולתו, לפעול ולהפעיל בהתרמת ידידים מאחבנ"י, למען יוכלו להמשיך בנשיאת העול הכבד של החזקת התורה ולומדיה. כן הרעיף מברכות קדשו, שכל המשתתף לסייע יזכה להתברך משמי שמים בבני חיי ומזוני רויחי, והשי"ת יריק עליו שפע ברכות טוב בכל משאלות לבו.

קריאת קדשו של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א הוכרזה בשבת האחרונה בכל בתי המדרש של חסידי צאנז ברחבי הארץ, ואלפי חסידי צאנז קיבלו על עצמם להתייצב בכל עוז להצלחת המטרה הקדושה.

היום, עם פתיחת ההתכנסות הגדולה בקרית צאנז נתניה, יוצגו לפני אלפי החסידים על גבי מסכי ענק, עקרונות המערכה הגדולה לתפארתה של תורה. עקרונות אלו גובשו בשבועות האחרונים במסגרת אסיפות היערכות של מנהלי רשת הכוללים יחד עם טובי ונכבדי עדת הקודש צאנז. הציבור הגדול שיתכנס היום ייחשף לתוכניות הפעולה שיקיפו את כולם ויאחדו אותם כאיש אחד ובלב אחד לפעול במלוא המרץ כדי לייצב את "רשת כוללי צאנז".

לאחר מכן, בשעה 8:00 בערב, יזכה הקהל הגדול להופעת קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, שיערוך את שולחנו הטהור לרגל ההילולא. בסיומו יזכו כלל חסידי צאנז לעבור ולקבל את ברכת הקודש, כשהם מגישים את טפסי הצטרפותם למערכה אל מול פני הקודש.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מחכים לתמונות…

האדמו"ר אמר שיעשו את זה על טהרת הקודש בלי אינטרנט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture