זירת הנפילה באשקלון. צילום: חמ"ל דרום

ההסלמה בדרום: משה אגדי הי"ד בן 58 נהרג מפגיעת רקטה בבניין באשקלון

הרוג ישראלי ראשון מרקטה מאז צוק איתן: רקטה מעזה פגעה בחצר בית באשקלון, ומשה אגדי - אב לארבעה בן 58 - נהרג מרסיסים בחזה. אחיו ספד לו: "ידע לכבד כל אדם, אהוב על כולם, צנוע. היה שמח בחלקו. אי אפשר לתאר את זה במילים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי יממה, שבה נורו לעבר ישראל יותר מ-250 רקטות, הירי מרצועת עזה לא פסק גם בשעות הלילה והביא לתוצאה קטלנית: משה אגדי, בן 58, אב לארבעה‎, הוא ההרוג מפגיעת רקטה באשקלון. אגדי פונה לבית החולים ברזילי כשהוא סובל מפציעות רסיסים בחזה ובבטן, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

פרמדיק מד"א מוטי שוב וחובשי מד"א בן טטרו וישראל לוגסי סיפרו: "מיד לאחר האזעקה הזניקו אותנו לבית פרטי שספג פגיעה מרקטה. בכניסה לבית ראינו גבר שוכב מחוסר הכרה לאחר שנפגע בחזה מרסיסים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית חולים בדחיפות תוך המשך טיפול כשמצבו קריטי". בהמשך כאמור נפטר מפצעיו.

שי, אחיו, של משה, ספד לו: "ידע לכבד כל אדם, אהוב על כולם, צנוע. לא יודעים איך ממשיכים מכאן. אנחנו חסרי אונים. היה שמח בחלקו. אי אפשר לתאר את זה במילים. אנחנו עדיין לא מעכלים. הוא ישן בבית של חמתו, שם הוא נהרג. אני לא יודע מה הסיפור שהוא לא היה במרחב המוגן". עוד הוסיף: "אמא שלי, נהיו לה 14 ילדים ומעל 100 נכדים ונינים ואני לא מבין למה היא צריכה ככה בסוף חייה לאבד ילד. כל מי שמכיר את משפחת אגדי מכיר את משה. היה אדם צדיק. משה היה ירקן בשוק באשקלון, עזר למשפחה. כולם יגידו כמה הוא היה אדם ישר, הגון וטוב לב".

ראש העיר, תומר גלאם, הגיע לזירת הנפילה ואמר: "זוהי שעה קשה לעיר אשקלון. כולנו אבלים, כואבים ושבורים מגודל הטרגדיה שהיכתה באחת המשפחות הוותיקות והמוכרות בעיר אשקלון. העירייה תעמיד לרשות המשפחה את כל הסיוע הדרוש להם בשעה זו ותתמוך בהם ככל שיידרש. בהזדמנות זו, אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ממטחי הרקטות האחרונים לעבר העיר".

אגדי הוא האזרח הישראלי ההרוג הראשון מאז צוק איתן. בנובמבר האחרון נהרג הפלסטיני מחמוד אבו עסבה, קבלן בניין בן 48 מחברון, שבניין בו ישן נפגע מרקטה שנורתה מהרצועה בזמן סבב לחימה בדרום.

המקום שבו התפוצצה רקטה באשקלון(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

ממגן דוד אדום נמסר כי משבת בבוקר ועד לשעה 1:30 בלילה הוענק טיפול רפואי ל-58 נפגעים: שלושה מרסיסים, עשרה פצועים קל מחבלות בזמן הריצה לממ"ד ועוד 45 נפגעי חרדה. שלושת הנפגעים מרסיסים הם אישה כבת 80 במצב קשה, לאחר שספגה פגיעות בפנים ובגפיים, והיא מטופלת בבית החולים ברזילי; גבר כבן 50 שמצבו בינוני, לאחר שספג פגיעות בגפיים, ומטופל גם הוא בבית החולים ברזילי; וגבר כבן 45 שמצבו קל לאחר שספג רסיס ברגלו, ומטופל בבית החולים סורוקה.

במהלך הלילה נשמעו אזעקות בקריית מלאכי, קריית גת ובאשקלון, לאחר שאתמול נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה וגם בערים באר שבע, גדרה, אשקלון ואשדוד. עיריות באר שבע, אשקלון, אשדוד, קריית מלאכי ויבנה הורו על פתיחת המקלטים בעיר בעקבות הירי, וביישובים בדרום ובשפלה לא יתקיימו היום לימודים. בנוסף, החליטו בצה"ל לחסום את האזורים הסמוכים לגדר המערכת, החופים באשקלון נסגרו למבקרים ובפיקוד העורף הנחו לאסור על התקהלויות ועל הפעלת מקומות עבודה בהיעדר מרחב מוגן בעוטף עזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture