Hassan Jedi/Flash90

דיווחים פלסטינים על הפסקת האש: הוסרו המגבלות בעורף, הלימודים כרגיל

אחרי יומיים של טרור, 4 הרוגים מאות פצועים ו-700 רקטות • דיווחים פלסטיניים וערביים על הפסקת אש שנכנסה לתוקפה בשעה 4:30 לפנות בוקר • פיקוד העורף הודיע כי החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף, הלימודים כמעט כרגיל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יומן מלחמה

אחרי מאמצי מצרים והאו"ם וירי רקטות במהלך הלילה, הושגה הפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים רצועת עזה – כך דווח הבוקר (שני) בכלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים, שפורסמו גם ברשת "אל-ג'זירה" ובסוכנות הידיעות רויטרס, הפסקת האש נכנסה לתוקף בשעה 4:30.

זאת, לאחר שבמהלך הלילה נורו רקטות מהרצועה וגרמו להפעלת התרעות צבע אדום בעוטף עזה ובאשקלון. המאמצים התקיימו בהובלת מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. בבוקר הודיע פיקוד העורף כי החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בדרום. במחוז הדרום הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם, מלבד באשקלון, ויישובי אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון.

במסגרת הסרת ההגבלות נפתחו כמה כבישים לתנועה: כביש יד מרדכי-שדרות, כביש 34 ו-232, כביש 232 מצומת שער הנגב עד צומת סעד. ממשרד התחבורה נמסר כי כל חסימות הכבישים בדרום נפתחו וקווי הרכבת חוזרים למסלולם הרגיל. קו הרכבת אשקלון-באר שבע יחזור לפעילות ב-10:00. גם מבחני הנהיגה, שבוטלו אתמול בשל המצב הביטחוני, ישובו בהדרגה הבוקר.

ערוץ אל-ערביה פירט את הסעיפים שעלו לכאורה בהבנות בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה. על פי הדיווח שמקורו במשלחת המצרית ובמקורות פלסטיניים, מרחב הדיג יורחב מחדש ל-15 מייל ימי החל מהיום, תתאפשר הכנסת דלק, יוסרו המגבלות על הכנסת סחורות ותחודש העברת הכספים לרצועה. כמו כן, ייפתחו מחדש המעברים לרצועה שנסגרו עם תחילת ההסלמה. בדיווח נטען שיחלו העבודות להקמת איזורי תעשייה ופרויקטים לפיתוח תשתיות

על פי דיווחים, נקודת המחלוקת במשא ומתן בין הצדדים נסובה סביב דרישתה של ישראל להפסיק את צעדות הפלסטינים ליד גדר המערכת, וכמו כן את הפסקתם של הפרות הסדר ושיגור בלוני התבערה מהרצועה אל שטחי ישראל. על פי התקשורת הפלסטינית, הג'יהאד האסלאמי התנגד לכך, ולכן נוצר קושי להגיע להסכמה. נכון לעכשיו לא ידוע האם דרישותיה של ישראל התקבלו באופן מלא, וסביר להניח כי הפרטים יתבהרו בימים הקרובים.

גורם בחזית הדמוקרטית הפלסטינית עדכן לגבי הסכם הפסקת אש, שלטענת גורמים ברצועה נחתם הלילה עם ישראל. לדבריו, ההסכם כולל הפסקה של "התקיפות הישראליות, לצד התחייבות לבצע צעדים להקלת המצור על עזה, ובכלל זה פתיחת מעברים". מהפלגים הפלסטינים נמסר כי "אנחנו מחויבים לרגיעה כל עוד תהיה גם ישראל מחויבת לה. ההתנגדות לא עשתה בסבב זה שימוש בכל האמצעים שברשותה. ישראל הסכימה לבצע את הבנות הרגיעה באופן מלא תוך שבוע וזאת בהתאם לערבויות של האו"ם ושל מצרים".

הבוקר מסר גורם מדיני שאין סיכום מול חמאס. לטענתו, "לא נקבעו תנאים בין הצדדים ולא ניתן להבטיח שהאש לא תתחדש בעוד פרק זמן. אנחנו מקווים שעוצמת הפגיעה בארגון ביומיים האלה תביא אותם להבין שלא שווה וכדאי לפתוח מולנו במערכה אבל אין הבנות אלא גלישה לתוך הפסקת אש. הכסף של קטר ימשיך לעבור".

מתחילת סבב ההסלמה נורו לפחות 690 רקטות שוגרו עד כה מעזה, כ-530 מהן חצו את גדר הגבול. מערכת "כיפת ברזל" יירטה יותר מ-240 מהשיגורים, ולפחות 35 נפילות זוהו בשטחים בנויים. בתגובה לירי תקף צה"ל יותר מ-320 מטרות ברצועת עזה, בהן מבני משרד ביטחון הפנים ומערך הסייבר של חמאס. לראשונה מאז צוק איתן ביצע כלי טיס של חיל האוויר סיכול ממוקד בו נהרג בכיר הארגון, חאמד אל-חדרי, מפגיעה ישירה ברכבו בעזה.

מספר ההרוגים בישראל בסבב ההסלמה עומד על ארבעה, ובנוסף נפצעו מאות בני אדם ברמות פגיעה שונות, כמה מהם באורח קשה. ראשון נהרג משה אגדי מאשקלון, שנפגע מפגיעת רקטה בלילה שבין שבת לראשון. בצהריים נהרגו שני בני אדם: זאיד אלחמאמדה (41), תושב הכפר סוואיוין שבנגב, שנפגע מרקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון, ומשה פדר (60), שמכוניתו נפגעה מירי נ"ט מעזה בעת שנסע ליד יד מרדכי. בשעות הערב נהרג פנחס מנחם פשווזמן הי"ד (21) מפגיעת רקטה ברחוב באשדוד בעת שרץ לחפש מחסה.

בבית החולים ברזילי באשקלון עדכנו אמש כי מאושפזים בו 12 נפגעים, בהם שלושה במצב קשה. בסך הכל טופלו בבית החולים 136 פצועים, ובהם 63 במצב קל ו-64 נפגעי חרדה. בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדכנו כי טופלו בו 70 נפגעים מאז החל סבב ההסלמה. אחד מהם, שנפצע קשה בעקבות נפילה מגובה בעת אזעקה, מונשם ומורדם. מצבו של פועל תאילנדי שנפצע בינוני, והוא הועבר לחדר ניתוח. מצבם של 31 מהנפגעים שטופלו בבית החולים קל, ו-36 לקו בחרדה.

להבדיל, משרד הבריאות הפלסטיני דווח כי עד כה נהרגו 26 פלסטינים בסבב ההסלמה הנוכחי כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועת עזה. לטענתם, בין ההרוגים שלוש נשים, שני פעוטות וילד, כאשר בנוסף אליהם נפצעו 154 בני אדם נוספים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture