צילום: פלאש 90

סער במתקפה על נתניהו: "הפסקת האש נעדרת הישגים, המערכה נדחתה"

ביקרות חריגה בליכוד על נתניהו: "טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים". בכחול לבן תוקפים: "כמעט 700 שיגורים ו-4 הרוגים - תוצר של אובדן ההרתעה". יחימוביץ: "מברכת על כל טיפת דם שנחסכה" • וגם: הגיבוי האמריקני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביקרות חריגה בליכוד על נתניהו, ח"כ גדעון סער מתח ביקורת על הפסקת האש בחשבון הטוויטר וכתב כי "הפסקת האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ תקף את הפסקת האש וכינה אותה כניעה לטרור: "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים ו-4 הרוגים – כולם תוצר של אובדן ההרתעה – מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור. כל מה שעשתה המממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה. יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח".

ח"כ יאיר לפיד אמר בריאיון ל'כאן חדשות' כי, "690 שיגורים, ארבעה הרוגים וראש הממשלה אפילו לא מוציא הודעה לאזרחי ישראל – זו פחדנות. דברו לאזרחים, תגידו מה קרה, שולחים את פיקוד העורף להוציא הודעות. זאת לא הפסקת אש אלא כניעה". עוד הוסיף, "אנחנו צריכים שיהיה יותר אומץ במובן המבצעי. מה שצריך לעשות זה להחזיר את ההרתעה בהרבה יותר כוח, ואז ללכת למנופים כלכליים בתוך עזה. אין פה אומץ פוליטי, יש פה פחדנות אפילו להתייצב בפני אזרחי ישראל ולהסביר".

מנגד, ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) בירכה על השגת הפסקת אש לאחר כשלושה ימים של שיגורי טילים מהרצועה. "אני מברכת על כל טיפת דם שנחסכה". עם זאת, יחימוביץ' הוסיפה כי "בלי חזון מדיני ובלי אסטרטגיה, השעון כבר מתקתק אל הסבב הבא. תנחומי למשפחות שאבדו את יקיריהן, החלמה לפצועים, כה טראגי ומקומם שאין מי שידאג לכך שהם יהיו האחרונים".

בתוך כך, זמן קצר לפני הפסקת האש הגיע גיבוי אמריקני נוסף כשנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס בחשבון הטוויטר שלו להסלמה בדרום וכתב: ‏"ושוב, ישראל מתמודדת עם מטח של התקפות טילים קטלניות על ידי ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלמי. אנחנו תומכים 100% בישראל שמגנה על אזרחיה. אנשי עזה, מעשי הטרור האלו נגד ישראל יביאו לכם רק עוד אומללות. תפסיקו את האלימות ותעבדו יחדיו כדי להשיג שלום – זה יכול לקרות", כתב טראמפ.

כזכור, דובר צה״ל הודיע כי החל מהשעה 7:00 הבוקר הוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף. לפי הודעת פיקוד העורף, ניתן לקיים את הלימודים בבית הספר כסדרם. בבאר שבע, אשדוד, קריית מלאכי, קריית גת, נתיבות, רהט, יבנה, בני שמעון, נחל שורק, עומר, יורב ומרחבים (חינוך מיוחד ייפתח ב-9:00, גני הילדים ובתי הספר ב-10:00), יתקיימו הלימודים כסדרם, וכן באוניברסיטת בן גוריון (החל מ-12:00), ובמכללת חמדת הדרום.

ארבעה ישראלים נהרגו אתמול מפגיעת רקטות ברחבי הארץ – ביום הקטלני ביותר מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014. משה אגדי, בן 58 מאשקלון, נהרג אתמול בלילה מפגיעת רקטה בחצר ביתו, ונקבר בבית העלמין באשדוד. משה פדר, בן 60 מכפר סבא, נהרג בצהריים כשטיל "קורנט" פגע במכונית שבה נסע בכביש 34 שבמועצה האזורית חוף אשקלון. זיאיד אל-חמאמדה, בן 49, נהרג מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה אשקלון. פנחס מנחם פשוזן, בשנות ה-20 לחייו, נהרג בשעות הערב מפגיעת רקטה בחצר בניין באשדוד והובא למנוחות בירושלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא רוצים שגרה רוצים הישגים. רוצים שקט תמידי.
רוצים לנקות את עזה מטילים וטרור.
רוצים כניסה יבשתית ואם לא עכשיו אימתי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture