המשא ומתן הקואלציוני נמשך: ההצעה של נתניהו לליצמן והמשבר בחוק הגיוס

ראש הממשלה הציע לליצמן להיות חבר בקבינט וקיבל תשובה שלילית: "לא בשביל זה שלחו אותי לכנסת" • ההערכה היא שישראל ביתנו תתנגד לשינוי של הליכוד בחוק הגיוס, נתיב נוסף שבו יכולים לצעוד, אישור החוק בתמיכת כחול לבן ללא שינויים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המשא ומתן הקואליציוני בין המפלגות החרדיות לליכוד נמשך ללא התקדמות משמעותית, כשבינתיים הדד ליין להרכבת הממשלה מתקרב וראש הממשלה נתניהו צפוי לבקש מהנשיא ריבלין הארכה של 14 יום. בינתיים, השבועונים החרדיים (שירדו לדפוס כבר אמש בעקבות ימי הזיכרון ועצמאות) עמוסים בשלל כותרות מישיבות המשא ומתן.

בזמן שיש משבר בין הליכוד ליהדות התורה על השבת וגם בחוק הגיוס אין התקדמות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן להיות חבר בקבינט המדיני ביטחוני, כך דיווח אליעזר שולמן במשפחה. על פי הדיווח, ליצמן דחה את ההצעה ואמר כי, "מלבד שאני לא 'מבין' גדול בתחום, הרי שלא בשביל זה שלחו אותי לכנסת".

לדברי פרשן 'בקהילה' יעקב ריבלין, משבר השבת בין הליכוד ליהדות התורה הוא רציני בהחלט. "עד משבר חילולי השבת היה נראה שיריב לוין מתקדם משמעותית עם יהדות התורה. 98% מסעיפי החוק היו מוסכמים וגם בשני סעיפים האחרונים ליברמן היה מתגמש. ההתפתחויות של הימים האחרונים טרפו ללוין וחברי צוות המשא ומתן של ׳הליכוד׳ את הקלפים", דיווח.

עוד מדווח ריבלין מחדר המשא ומתן, כי ההצעות לתפקידים שקיבלה יהדות התורה ממצוות המשא ומתן של הליכוד בראשות השר יריב לוין, נעו בין בזיון להשפלה. "אם אלו ההצעות אז באמת אין שום סיבה להאיץ את המו"מ. הכל יודעים שתחת הלחץ של הרגע האחרון משיגים יותר", כותב ריבלין.

 

עוד בנושא
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס בתחילת שבוע הבאה בכדי לדון במתווה הפשרה שהציע הליכוד בכדי לפתור את המשבר סביב חוק הגיוס. גורם ב'אגודת ישראל' ל'חדשות JDN': "מסכימים למתווה, אך דורשים חוק ערך לימוד תורה ופסקת התגברות"

 

ריבלין מדווח עוד כי השבוע פתח לפיד במתקפה בעיתונות בשפה הרוסית נגד ליברמן. במודעות דורש לפיד מבעל בריתו לשעבר לעמוד איתן על הדרישה לאף פסיק ואף נקודה של שינוי בחוק דחיית הגיוס. ב'מעריב' דווח כי ההערכה היא שישראל ביתנו תתנגד לשינוי של הליכוד בחוק הגיוס, שכן מבחינתם הוא מרוקן מתוכן את החוק הקובע יעדים קבועים.

איך בכל זאת החוק יעבור, על פי הדיווח ב'מעריב', נתיב נוסף שבו יכולים לצעוד, אישור החוק בתמיכת כחול לבן ללא שינויים. ריבלין מדווח ב'בקהילה' כי באיחוד מפלגות הימין הבהירו לחרדים שאם הם לא יצביעו בעד חוק הגיוס קלושים הסיכויים שהם יוציאו עבורם את הערמונים מהאש. בכך סתמו את הגולל על המשחק הכפול של להצביע נגד חוק ולהפוך את העולם כדי שיתקבל.

בתוך כך, הפרשן יעקב ריבלין התייחס בטורו ב'בקהילה' למאבק על המנדט השמיני של יהדות התורה וטען כי "אם הלוי היה מגיש את הערעור כמה שעות קודם לכן, מיד היו יושבים מומחי הבחירות של יהדות התורה ומוצאים מספר קלפיות שלא הוקלדו כראוי ובהן יש לג' קולות נוספים ויש קלפיות כאלה. ביהדות התורה מצאו אותן לאחר שוועדת הבחירות אישרה סופית את המנדט השמיני ולא דרשו להקליד מחדש

עוד מציין ריבלין כי גם אם הערעור יתקבל, ח"כ יצחק פינדרוס ייכנס חזרה לכנסת בעוד חודשיים בעקבות החוק הנורווגי. הדיון עצמו עשוי להתמשך מספר חודשים ועד אז החוק הנורווגי יירשם בספר החוקים. היחיד שיכול להיפגע מזה הוא מספר 10 ברשימת יהדות התורה, אליהו ברוכי. במצב כזה מקומות 8 ו-9 ייכנסו בנורווגי וברוכי ייאלץ לחכות שנתיים לרוטציה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אמר סמוטריץ'
הם לא הגוי של שבת של החרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture