אייכלר במליאה: "צריכים לשמור על כבוד האדם, גם אם הוא מוסלמי" • צפו

ח"כ ישראל אייכלר בנאום במליאת הכנסת לציון יום הניצחון על הנאצים: "הניו יורק טיימס, עיתון היהודיים המתבוללים באמריקה פרסם קריקטורה שמהווה מסר סמוי לכל מי ששונא את הכיפה והמגן דוד: הנה היהודים הורסים את אמריקה" • הנאום המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בנאום מיוחד שנשא במליאת הכנסת לציון יום הניצחון על הנאצים אמר סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר: "היום עלינו להודות לקב"ה על הנס הגדול, ועל הבניין שקם מתוך החורבן וההריסות. אבל יום הניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה הוא גם יום שבו עלינו לעשות את הפעולה הכי קשה שאדם יכול לעשות: לנתח מה שקרה לפני השואה. לשם כך צריך אזמל מנתחים חד. כמו ארכאולוגים הנוברים במעמקי האדמה, כך מוטלת עלינו החובה לגלות את ההסתה והתעמולה שקדמה שני עשורים ויותר לשואה האיומה. זוועות השואה היו הייתה התוצאה שבאה אחרי תעמולת השנאה, הסלידה, התיעוב והגועל מפני היהודיים".

ח"כ אייכלר תהה בקול: "אין מי שלא שואל את עצמו הכיצד? איך אנשים שנראים בני תרבות, נושמים כמונו, חושבים כמו יצורי אנוש, מסוגלים היו להגיע לרמות שנאה ואכזריות כזו נגד אנשים, נשים וטף שכל חטאם היה שהם נראים כיהודיים ומתנהגים כיהודים. התשובה הייתה בתעמולה הנאצית, שם הוצג היהודי כגרוע מחיה ועוף. כתת אדם. כחולדה מכוערת, כעכבר מזוהם, או כחיידק מסוכן שהורס את החברה הגרמנית. הם זעקו על כך שהיהודים מזהמים את התרבות שלהם. התעמולה הזו שחזרה על עצמה שוב ושוב הביאה את התוצאה האיומה של רצח שישה מיליון מבני עמנו שנתפס בעיניהם כמבצע הדברת מזיקים. בני האדם נורמליים אינם מסוגלים לחנוק בידיהם תינוקות וילדים. אך כשהתחושה היא שמדובר בחולדות שמכרסמות את התבואה שבמחסני התבואה הנקיים של גרמניה, קל להדביר אותם באדישות:.

"בימי שלום חיית האדם מרוסנת. בכבלי החוק הבינלאומי ואימת השלטון. בזמן מלחמה כל היצרים והמוסר האנושי מתפרקים והם משתוללים כמו חיות טורפות ביער. הזמן המתאים למנוע טיפוח רגשות של נאציזם הוא בימי רגיעה. כי בימי מלחמה זה כבר מאוחר מדי".

כאן עבר ללקח לדורות הבאים ותקף את התופעות המכוערות של השיח האנטישמי: "עברו עשרות שנים מאז תבוסת הנאצים וכאילו הלקח טרם נלמד. גם היום יש כאלו שחושבים שהיהודים הם תת אדם. הניו יורק טיימס, עיתון היהודיים המתבוללים באמריקה פרסם קריקטורה ובה נראה טראמפ ולראשו כיפה שחורה, כשהוא מובל כעיוור על ידי נתניהו העונד שרשרת מגן דוד, היישר אל עבר מלחמת עולם. אילו לא היו שמים כיפה ומגן דוד ניתן היה לומר שזו קריקטורה פוליטית. אבל מה עושה שם הכיפה השחורה? מה עושה מגן דוד על צוואר כלב? זהו מסר סמוי לכל מי ששונא את הכיפה והמגן דוד: הנה היהודים הורסים את אמריקה".

לסיום קרא ח"כ אייכלר: "גם בימינו עלינו לשמור על כבוד האדם באשר הוא אדם גם אם הוא יהודי. אינני רוצה להביא כאן דוגמאות יותר קרובות להסתה בת ימינו שמציגה את היהודים כסחטנים תאבי בצע ומוצצי הקופה הציבורית. עלינו לשמור על השיח ולא לאפשר בשום אופן דימוי של בני אדם לחרקים וחיות, דימויים שעלולים להביא שואה. הקדוש ברוך הוא ברא את כל בני האדם, וחביב אדם שנברא בצלם אלוקים. עלינו להתייחס לכל אדם בחסד, ברחמים וחמלה, וכך למנוע שהדברים שהיו לא יקרו עוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הבנתי אייכלר דיבר על יהודים או מוסלמים?

לא הבנתי על מי אייכלר דיבר על יהודים או מוסלמים? כי בכותרת כתוב מוסלמים וכל הכתבה זה נגד אנאישמיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture