האדמו"ר מחוג חתם סופר ב'ועידת אשרינו': יש גיוס בנות חרדיות

כ"ק האדמו"ר מחוג חתם סופר שליט"א ב'ועידת אשרינו' בבני ברק: אנו בעיצומה של גיוס בנות חרדיות ע"י שלטונות הצבא; אנו צריכים להיערך למערכה אדירה כמו שהיתה בימי קום המדינה • צילום יעקב יוסף

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
קהל רב ונכבד מבני ברק ומחוצה לה, התכנסו השבוע ביום ראשון ז' אייר תשע"ט ב'ועידת אשרינו' שהתקיימה בביהמ"ד דקהל יראים "חוג חתם סופר" ברח' אדמור"י אלכסנדר בבני ברק, לשמוע את דבר ה' אודות עניני השעה, מפי מרן האדמו"ר מחוג חתם סופר שליט"א. הביהמ"ד ומבואותיה התמלאו עד אפס מקום ע"י מאות חסידים ובני תורה, זקנים עם נערים, שהצטופפו להאזין למשא המרתק. קהל הנשים התכנסו באולם ברחוב הסמוך שם צפו בשידור חי את דבר הועידה.
מנחה הועידה הרה"ג שמואל אריה רוזנבוים שליט"א ראש כולל ש"ס בקהילה, קידם בברכה את פני הנאספים, ולאחריו השמיע הרה"ג ר' יוסף הרשקוביץ שליט"א דברים קצרים אודות צו השעה למסירות נפש מול האתגרים הגורליים העומדים בפני יראי ה' החפצים להמשיך את מסורת הדורות, לנוכח ההתערבויות המגמתיות של השלטון בארה"ק בכל הדברים החשובים והיקרים לנו, בסיום דבריו הזמין את מרן האדמו"ר לשאת מדברותיו בפני הקהל הרב שצבא במקום.
בדבריו פתח מרן האדמו"ר שליט"א כי אבן הפינה של הועידה הוא נתינת כבוד ויקר לכל קהילות הקודש לכל גווניהם, ללא קשר לדעתם והשקפתם על הנושאים הנידונים בועידה, וכ"ש שיש לחרוד לכבודם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות זצוק"ל ויבדלט"א, אשר בזכותם אנו חיים. ומכאן עבר להבהיר את גזירות רדיפת הדת השונות בארה"ק. בקטעים דלקמן, קטעים קצרים מתוך המשא הארוך והמקיף שנמשך למעלה משעתיים.
האדמו"ר ציטט מדברי רבן של ישראל מרן החתם סופר זי"ע כי הקשה שבגזירות הוא כשנעלם מהעדה את דבר הגזירה המרחפת עליהם, ובכך ניטלת האפשרות להתגונן ולהשיב מלחמה שערה. זאת היא מצבנו כהיום בארה"ק, כאשר רבים ושלמים מכחישים כי הגזירות כולם 'לא היה ולא נברא אלא משל היה', גם כאשר המציאות טופחת על פניהם שוב ושוב, זוהי הקושי הנורא בגזירות בארה"ק.
האדמו"ר קרא נרגשות להתקוממות אזרחית חרדית מול כל הקמים עלינו, לא לתת דריסת רגל למפקחים מטעם "המחוז החרדי" במוסדות החינוך של בנינו ובנותינו, לא לציית למנהלי המוסדות הכופים על המלמדים והגננות לשתף פעולה עם המפקחים והמפקחות מטעם המחוז החרדים שאינם בושים להתערב בתכני החינוך והדת היהודית.
את עיקר משאו הקדיש מרן האדמו"ר מחוג חתם סופר על גזירת גיוס הבנות בארה"ק, בציינו כי אנחנו כבר מצויים בעיצומה של גיוס בנות חרדיות מחוגים שונים בכל רחבי ארה"ק, מאות בנות כבר גוייסו בפועל באילוצים חוקיים ותיחכומים שונים, בהתעללות ואכזריות המזכירה את האכזריות של הציונות בימי קום המדינה בגניבת פעוטות מחיק אימותם ועוד. בחסות הבג"ץ חורג הצבא מהנוהל שהיתה קיימת עד היום בהסדרת הפטור לבנות החרדיות, כשמטרתם ברורה.
עשרות המתנדבות של ארגון 'חומתייך' הניצבות מדי יום ביומו מול לשכות הגיוס ומצילות בנות מהתגייסות, ומטפלות בכל ההסתבכויות הרבות של חרדיות רבות, אינן מספיקות למלחמה האדירה שהיתה אמורה להתארגן ע"י כל היהדות החרדית, כמו שהיתה בזמנו של מרן החזון איש זי"ע בימי קדם. עלינו להתבייש מחוגי המזרחי שאינם מכחישים את גזירת גיוס הבנות ופועלים בדרכים שונות להילחם עם רשויות הצבא, בעוד אנו עסוקים בלהכחיש את החי.
גם אלו שאינם נמצאים בחזית בלשכות הגיוס ובארגוני ההצלה צריכים להוקיר ולהעריך את כל הפעילים והפעילות הפועלים לש"ש וקורסים תחת הנטל, ואף לשטוף אותם עם סכומי כסף במידה גדושה כדי שיוכלו להתעצם במאבקם, ולאייש את העמדות מול לשכות הגיוס בכל רחבי ארה"ק, גם בטבריה ובבאר שבע באיזורי הפריפרייה, שם הסכנה גדולה שבעתיים.
הועידה שננעלה בקריאת החלטות ע"י מנחה הועידה, הותירה רושם עז בקרב קהל המשתתפים, והדברים שדוברו בה הפכו לשיחת היום בקרב קהלים רבים ונרחבים ביהדות החרדית, בתקוה גדולה כי הם יביאו להתפכחות של רבים ושלמים מול אתגרי השעה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יופי ישראל. אני שמח שלפחות אתם בעניינים.
אני מאד מקוה שאתם מבינים שגזירות מרחפות מעל עולם התורה וצאצאינו. אם אין אני לי מי לי?
המשיכו להלחם בכל הכח. בקנאה. במרות.
לא ליפול מהצוק. לאחוז את האבן המצילה בציפורניים. אתם תאמינו בהשם והבוטח בשם חסד יסובבנהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture