Ariel Jerozolimski/FLASH90

משא ומתן ללא התקדמות: ליברמן והחרדים לא בדרך לפשרה • כל הפרטים

בליכוד נערכים להקמת קואליציה זמנית צרה של 60 ח"כים • 'ישראל ביתנו': "החוק של מערכת הביטחון הוא הפשרה. לא נתפשר על הפשרה" • יהדות התורה: "כבר הגענו לסוג של פשרה בגיוס שליברמן הסכים, אבל אז התחלנו שוב לגרור רגליים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבועיים בדיוק למועד הסופי בו בנימין נתניהו יצטרך להציג את ממשלתו החדשה, והיא עוד לא באופק. למרות ששס נמצאת מרחק חתימה מכניסה לקואליציה, ביהדות התורה עוד רחוקים משם. בעקבות כך גם בישראל ביתנו לא ממהרים להצטרף בלי לדעת מה קורה עם חוק הגיוס, גם כחלון לא מוותר על החגיגה, ובאיחוד מפלדות הימין לא מוותרים על המשפטים.

גורמים המעורים במשא ומתן הקואליציוני אמרו אתמול, כי "יש תחושה שהמשא ומתן תקוע, ואין התקדמות בנושאים רבים הנמצאים במחלוקת". אתמול בצהריים התקיימה פגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד ואיחוד מפלגות הימין. גורם באיחוד מפלגות הימין אמר גם הוא כי "יש לא מעט מחלוקות בין הצדדים".

גורמים בכירים בליכוד טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן ברצינות את האפשרות להקים קואליציה זמנית של 60 ח"כים, ללא אביגדור ליברמן, זאת לנוכח הקשיים הרבים בניהול המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, כך דיווח הבוקר יובל קרני ב'ידיעות אחרונות'.

לטענת גורמים בכירים בליכוד, נתניהו וצוות המשא ומתן מתקשים לפענח את אופן התנהלותו של ליברמן. "נראה כי הוא מחפש אליבי למה לא להיכנס לממשלה", אמרו הגורמים. למרות המתיחות בין הצדדים, מקורבים לנתניהו העריכו כי גם אם ליברמן יישאר מחוץ לממשלה, בשלב השבעתה הראשון לפחות, הוא לא יחבור לאופוזיציה. "ליברמן לא יאפשר הפלת ממשלת ימין", אמרו הגורמים.

בכיר בישראל ביתנו צוטט ב'ישראל היום' אומר כי, "קורה פה דבר מוזר, לא מתקדמים, לא מתחילים לחתום עם אף אחד. לא נותנים תשובות. יש חוסר ודאות. בדרך כלל טבעם של דברים להסתדר אבל לא נמצמץ". בעניין הגיוס אומרים בישראל ביתנו כי "החוק של מערכת הביטחון הוא הפשרה. לא נתפשר על הפשרה. זה חוק שהחרדים יכולים לחיות איתו, בקריאה הראשונה הם עמדו מחוץ למליאה ווידאו שהחוק יעבור. הם יודעים שזה חוק טוב עבורם".

בכיר ביהדות התורה צוטט ב׳משפחה׳ אומר כי, "כבר הגענו לסוג של פשרה בגיוס שליברמן הסכים, הוא העביר מסר שיודע שיחטוף ציבורית אבל בשביל להקים ממשלה יסכים, אבל אז התחלנו שוב לגרור רגליים. התחילו ויכוחים פנימיים. ליברמן שהיה מוכן לחתימה הבין שאי אפשר לסגור, החליט לעשות פרסה. ראה שאין עם מי לעשות עסק".

עוד אמר הבכיר לשמעון ברייטקופף כי, "מאותו רגע ליברמן הקשיח עמדות ולא מוכן לאף פשרה. אנחנו כמובן לא מצדיקים אותו, אבל אין ספק שיש משהו בעייתי בהתנהלות שלנו. אנחנו נתפסים כלא רציניים. ככה אי אפשר לנהל מו״מ. בכל מקרה גם אם תקום ממשלה צרה שתעביר את חוק הגיוס ואח״כ נלך לבחירות, עשינו את שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע בפגישה עם ראשי יהדות התרה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני כי, "ליברמן רציני מאוד בהודעה שלו שלא יסכים להכניס שינוי בגיוס. אם נגיע לנוסחה מוסכמת בחוק הזה אתם תצטרכו כולם להצביע עבורו. אין לנו רוב אם תמנעו או תצביעו נגד", כך דווח ב'בקהילה'.

בתוך כך, מסתבר שגם בתוך הליכוד לא שקט. במהלך הפגישה השבוע של ראש הממשלה נתניהו עם ראשי יהדות התורה ליצמן וגפני חשף נתניהו כי יש שלושה בכירים בליכוד שהצליחו להכניס את העוזרים שלהם לכנסת וביחד הם שישה ח״כים מתוך ה-35. "קיבלנו מהם מסרים שאם לא ימנו את השלושה לתפקידים בכירים, הם יעשו לנו בעיות בהרכבת הקואליציה", סיפר נתניהו.

מצד שני, ליברמן בכל זאת מנסה היום להנמיך את הלהבות, על פי דיווח של מיכאל שמש ב'כאן חדשות', הוא ביקש מחברי מפלגתו – ישראל ביתנו- להפסיק להתראיין, במקביל הודיע לליכוד שיתמוך בכל מועמד מטעמם לתפקיד מבקר המדינה ויתמוך בחקיקה שבוע הבא של ביטול הגבלת מספר השרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השר מיכאל יעזור. יבוא לעזרתכם השר מיכאל.
אתם מהלכים בין מכשולות בדרך אפלה.
רבותיי, יגיע אליכם השר מיכאל לעזרה.
אבל תצתרכו לקבל אותו ולקבל את דבריו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture