Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ: "אני לא נבהל מזה שמערכת המשפט נמצאת בהיסטריה"

יו"ר האיחוד הלאומי התייחס ליוזמות המשפטיות שלו: "הגיע הזמן לתקן את הקלקולים של אהרן ברק, אני לא נבהל מזה שמערכת המשפט נמצאת בהיסטריה. זו גם הסיבה שאני מתעקש היום להחזיק בעצמי את תיק המשפטים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ התייחס הבוקר ליוזמות המשפטיות אותם הוא מקדם, "אני מדבר כבר הרבה מאוד זמן על הצורך בלגבש חבילה שלמה של תיקונים בעיקרם החזרת המציאות לאחור שתאפשר את המשילות של חברי הכנסת, של השרים, שתחזיר את האיזון הנכון יותר בין מערכת המשפט לבין נבחרי הציבור".

עוד הוסיף בראיון ל'כאן חדשות' כי, "הסיבה שזה שונה בשנת 2005 היה חלק מאיזה פופוליזם כזה שהגדיר את חברי הכנסת בכלל כחשודים בפוטנציה, נעשה להם דה לגיטימציה, אגב זה חלק ממערכה הרבה יותר גדולה שנוהלה כאן ב-20 או 30 השנים האחרונות כדי להעביר את הכוח ואת מרכז הכובד של יכולת קבלת ההחלטות מהעם באמצעות נבחריו לקבוצה קטנה יותר של משפטנים".

"ב-4 השנים האחרונות בכנסת זאת אחת הסוגיות שעסקתי בהן הכי הרבה וזו גם הסיבה שאני מתעקש היום להחזיק בעצמי את תיק המשפטים ולהיות זה שמנצח על מלאכת התיקונים הכל כך חשובה וקריטית הזו לדמוקרטיה הישראלית. החסינות הזו קיימת בחלק מאוד גדול ממדינות מתוקנות בעולם, הרציונל שלה מבוסס אך ורק על הפרדת רשויות."

עוד הוסיף לגבי חוק החסינות כי, "הפופוליזם שמנסה להפוך את זה לאיזו עיר מקלט בעיניי הוא עוול גדול מאוד.הפרדת הרשויות בנויה על מתח מתמיד בין 3 הרשויות, כל הרציונל היה בואו נחלק את הכוח שלא כולו יהיה במקום אחד אלא הוא יהיה מפוזר והרשויות יאבקו אחת בשנייה".

 

נתניהו מכין את הקרקע לחוקי החסינות: "אזרחי ישראל ידעו מה מצבי ובחרו בי"

 

עוד תקף סמוטריץ את מערכת המשפט ואמר כי, "החשש שבו מערכת המשפט תיעשה שימוש לרעה בסמכותה כנגד הרשות המחוקקת או המבצעת הוא חשש אינהרנטי ומוחשי, אנחנו לא מדברים על משהו תיאורטי. ולכן הצורך לתת חסינות הוא כדי לנטרל את החשש הזה וכדי לאפשר לנבחרי ציבור לפעול ללא מורא".

"החסינות אינה מוחלטת, הכנסת יכולה להסיר את החסינות ודווקא לפני 2005 ברוב המקרים למעט מקרה אחד הכנסת הסירה את החסינות. ברוב המקרים נבחר הציבור שעומד למשפט בא ואומר אני מבקש שתסירו את חסינותי כי אין לו פנים בצדק מול הציבור להתחבא. יש חסינות מהותית וניהולית, היא לא גורפת לחלוטין אפשר להסיר אותה, בכל מקרה החסינות לא ממלטת את נבחר הציבור מאימת הדין, כשהוא יסיים את תפקידו הוא ייתן את הדין".

עוד הוסיף וטען כי, "אני לא עסוק בראש הממשלה, אני גם לא עסוק במניעיו, אני עסוק באיך אני מקדם את הדברים שאני מאמין בהם. מכיוון שאני מאמין בזה לאורך שנים ועכשיו יש הזדמנות ולהערכתי יש בשלות גם ציבורית וגם פוליטית."

"שורה של פסיקות מהתקופה האחרונה שקוממו את הרוב השפוי והבריא בחברה הישראלית נוצרה בשלות ציבורית היום בציבור והיא משתקפת גם בדמוקרטיה, יש היום קונצנזוס כמעט מקצה לקצה, שהגיע הזמן לתקן את הקלקולים האלה של אהרן ברק. ואני חוזר ואומר אנחנו לא מחדשים כלום, אנחנו רק מחזירים את הגלגל לאחור".

"אני לא נבהל מזה שמערכת המשפט שהתרגלה לקחת לעצמה יותר ויותר כוח בשנים האחרונות נמצאת בהיסטריה מפני שאנחנו הולכים לשנות את נקודת האיזון ולהחזיר אותה לאמצע, למקום הרבה יותר נכון ומאוזן, אז הם בהיסטריה. הסטנדרט הכפול שמערכת המשפט מכילה על עצמה גם בכל מה שנוגע לשופטים ולפרקליטים ויועצים משפטיים מופרכת לחלוטין. הציבור לא מטומטם הוא רואה את הסטנדרט הזה והוא מבין שצריך לתקן את מערכת המשפט".

"אני עושה את זה מכיוון שאני מאמין שזה נדבך מאוד מרכזי בפאזל השלם שאני מרכיב כדי לתקן את היחס בין מערכת המשפט לבין הכנסת והממשלה. אנחנו מדברים על שורה שלמה של רפורמות גם ביחס להסדרת הביקורת השיפוטית. אני רוצה שיהיו 3 רשויות, אני רוצה שיתקיים ביניהן דיאלוג ושהן יתגוששו ביניהן וחלוקת הכוח כדי לוודא שלא תהיה שחיתות. תהיה בהחלט הסדרה של איך, מתי, כמה ולמה בית המשפט יכול להתערב, באיזה הרכב הוא יכול להתערב, באיזה רוב הכנסת יכולה להתגבר עליו".

"עמדתי היא שצריך לבטל את עילת הסבירות על החלטתם של נבחרי ציבור. לא מבטלים את עילת החוקיות, לא מבטלים את השיקולים הפסולים וגם כאן חוזרים 25 שנה אחורה", תקף סמוטריץ והבטיח לשנות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד סמוטרי'ץ.גם נאה גם אופה!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture