מלחמת הגניזה: העדה החרדית והמשטרה משתפים פעולה

לראשונה ‏‪ במירון: שיתוף פעולה בין העדה החרדית והרבנים למרכז לפיתוח המקומות הקדושים והמשטרה. הרקע: מיגור תופעת חלוקת והפצת כתבי קודש בל"ג בעומר באתרא קדישא מירון. ייתכן וייתנו דוחו"ת או החרמת הסחורה למפיצים והמחלקים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כנראה שבדבר אחד יש קונצנזוס בין הרבנים וחברי בד"ץ העדה החרדית ובין המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ומשטרת ישראל, הנושא היא המצב העגום והמתועד שבכל שנה אלפי טונות של דברי קדושה עלונים קונטרסים וחוברות מתגלגלות בחוצות מירון במשך ההילולא דרשב"י בביזיון נורא כשכתבי הקודש נדרס תחת רגלי ההמון הפוקד את הציון ביממות של ההילולא מבלי שימת לב לביזיון הנורא שנגרם, ואל אף מתקני הגניזה הפרוסים בכל ההר ואיסוף כמיות הגדולות של הגניזה, עדיין טונות של שמות הק' נזרק ומתחלל באשפתות.

אחרי ההילולא ה"י, גדולי ישראל ובראשם רבני העדה החרדית בהגיע לידם התמונות המזעזעות של החרפה במירון הזדעזעו מאוד והוציאו לפני כמה שנים מכתב קול קורא ואזהרת התורה האוסר בכל דרך שהוא לחלק ולהפיץ דברי גניזה בכל הר מירון בשפו"א ולשתף פעולה עם המפיצים והארגונים למיניהם, כמו"כ המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים האחראי לניהול כל ההילולא מתמודד כל שנה עם הררי גניזה המצטברים במשך ההילולא שמצליחים להציל אחרי עבודה קשה ומפרך, וזאת בנוסף לאלו שלצערנו לא מצליחים להציל עקב הזבל והאשפה הרב המצבר סביבם, ועובדי הניקיון שאינם מבחינים בין קודש לחול לדאבוננו אוספים הכל לאשפה.

ע"כ הם הגיעו להחלטה בתיאום עם משטרת ישראל לאור ההוראה של גדולי ישראל לאסור בכל תוקף חלוקת והפצת כתבי קודש בכל שטחי אתרא קדישא מירון, ובהודעה משותפת שיצאה מטעם המקומות הקדושים והמשטרה ונתלה במקומות בולטים במירון נכתב בין היתר: "ע"פ הוראת כל גדולי ישראל, חל איסור מוחלט לחלק ולהפיץ כתבי קודש בכל שטחי אתרא קדישא מירון". עוד מוספים: "יעמדו בכל תוקף על ביצוע הוראה זו". ל החתומים המרכז הארצי והמשטרה..

לדברי הרב ישראל דרעי מנהל המרכז הארצי – מחוז צפון, האחראי על ההילולא: "זה בלתי מתקבל על הדעת שבמקום קדוש כמו מירון שם השם יתחולל באופן כה חמור, כל שנה הלב שלי יוצא לראות את כמיות הגניזה שיהודים יקרים אוספים במסי"נ ממש מכל המתחמים השונים מהאשפתות, ומי יודע כמה לא ניצלו ה"י לכן החלטנו השנה לצאת באיסור תקף לכל המחלקים והמפיצים למיניהם שיחדלו מההפצה והפרסום שהיא מצווה הבא בעבירה, חייבים לעצור את זה", מסיים דרעי בכאב

לדברי גורם אחר המעורה בפרטים, הוא נתן לנו להבין שהמרכז הארצי והמשטרה מאוד נחושים לטפל בכל החומר לכל מי שיחלק או יפיץ בכל דרך כתבי הקודש, הן ע"י חלוקת דוחו"ת וקנסות למחלקים או החרמת הסחורה המחולקת או ע"י צעדים אחרים שינקטו, כמו שנכתב בהודעה מטעמם, "יעמדו בכל תוקף על ביצוע הוראה זו".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture