Yehuda Haim/Flash90

העתירה נגד פינדרוס: וועדת הבחירות ביקשה לדחות את הדיון בערעור

עתירת מקום 36 בליכוד • וועדת הבחירות המרכזית מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את הדיון בערעור כדי לאפשר ליהדות התורה למצוא קולות נוספים לזכותה. נציג הליכוד טוען: וועדת הבחירות מתייצבת לצד יהדות התורה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

וועדת הבחירות המרכזית מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את הדיון בערעור כדי לאפשר ליהדות התורה למצוא קולות נוספים לזכותה, כך דווח ב'מקור ראשון'. נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים השופט אהרן פרקש הודיע לפני שבועיים כי על ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית (שופט העליון) חנן מלצר להגיש עד ליום 16/05/19 תגובה מקדמית לטענות הלוי.

עמית הלוי, מקום 36 בליכוד, שעתר לבית המשפט וטוען כי לליכוד מגיע מנדט נוסף על חשבון יהדות התורה, טוען כי וועדת הבחירות התעלמה מטענותיו ומתייצבת לצד יהדות התורה. "ככל הנראה לא נוח לשופט מלצר אם יתברר שהוא חתם על תוצאות לא מדויקות, לכן הוא פועל כדי להשאיר את המצב על כנו", מאשימים גורמים בליכוד.

לדברי הלוי, "מצב הקולות, כמו שאני מכיר אותו, לא משאיר ספק בכך שהליכוד קיבל 36 מנדטים. אני בקשר עם אנשי הוועדה, ודווקא מסיבה זו ההתגייסות החד־צדדית שלהם מפתיעה. טרם פנייתם לבית המשפט יידעתי אותם על עשרות קולות לטובת הליכוד והבית היהודי, אך הם בחרו להתעלם מהם, ולהודיע לבית המשפט על קולות בודדים שמצאו לטובת יהדות התורה. מצער שהוועדה בחרה להתנהל כעורך דין של צד, במקום למלא תפקידה כגוף ניטרלי. אני בטוח שבית המשפט המחוזי יעשה צדק ולא ימנע את מימוש רצון הבוחר".

בא כוחה של יהדות התורה, עו"ד אברהם יוסטמן, מבהיר כי במפלגה מתכוונים להילחם ולחפש כל בדל קול כדי לשמר את מספר המושבים שלהם בכנסת, וכי ברשות המפלגה קיימים דיווחים על כמה קולות שצריכים להיווסף לטובתם. ביהדות התורה תובעים את ספירת כל הקלפיות בישראל מחדש: "אין מנוס מפתיחה ובדיקה יסודית של כל 10,500 קלפיות מהראשונה ועד האחרונה, ללא יוצאת מן הכלל", אומר יוסטמן. "אם הדברים לא ייחקרו מעבר לכל ספק סביר, אנחנו בבעיה. או שהמדינה תעשה את הבדיקות המקיפות או שתדחה את הטענות של כולם על הסף".

בתוך כך, העיתון 'מקור ראשון' מציג קלפי אחת בעכו שלטענתו צפויה לקחת את המנדט השמיני ממפלגת יהדות התורה ולהעבירו למפלגת הליכוד; זאת, לאחר שמסיבה לא ברורה נעלמו בספירת הקולות הסופית 93 פתקי הצבעה עבור איחוד מפלגות הימין. כרגע נהנית יהדות התורה מיתרון של קול אחד בלבד בחישוב יחס המושבים בכנסת, אולם הספירה המחודשת תשנה מאזן זה. קלפי מספר 49 בעכו היא הקלפי המרכזית של הגרעין הדתי "אומץ" בעיר. תושבי השכונה שהצביעו בה הופתעו לראות כי בתוצאות הסופיות לא נרשם ולו קול אחד לטובת איחוד מפלגות הימין.

עוד דווח כי, פנייה בעניין מטעם הבית היהודי ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, כבר למחרת הבחירות, לא נענתה עד היום. בתחילה טענה הוועדה שכל הערעורים נבדקו ונענו, אחר כך טענה שלא קיבלה מעולם ערעור הנוגע לקלפי המדוברת בעכו, ובהמשך אמרה שהערעור נשמט בטעות מבדיקה. במענה לפניית העיתון הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי התוצאות תואמות את הפרוטוקול. בפועל, הקולות הללו ועשרות בודדות של קולות נוספים מגרעין תורני נוסף ברמת־השרון, שנעלמו גם הם באורח פלא, לא נכנסו למאזן הקולות הסופי.

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר בתגובה כי, "בסמוך ליום הבחירות העבירו סיעות הכנסת בקשות שונות לבדיקת התוצאות בקלפיות שונות. במסגרת זו, וכן במסגרת בדיקות מדגמיות שערכה ועדת הבחירות המרכזית, נבדקו כ־750 קלפיות שונות. כל פנייה שהתקבלה ונמצא בה ממש, התוצאות בה תוקנו בהתאם לממצאים. ברישומינו לא נמצא כי קלפי מספר 49 בעכו נבדקה במסגרת הליך זה. יחד עם זאת, מובהר כי בעת זו התוצאות כפי שהוקלדו למחשב ומפורסמות באתר הוועדה, תואמות את התוצאות הרשומות בפרוטוקול ועדת הקלפי. לכן, כל בדיקה מעבר לכך (בפתקי ההצבעה) הייתה טעונה בקשה משפטית מנומקת, וזו לא הוגשה עד הימים האחרונים.

"בעקבות ערעור הבחירות שהוגש על ידי מועמד הליכוד, עמית הלוי, פנתה סיעת יהדות התורה בבקשה לעיין בחומר בחירות (יודגש כי הבקשה לא כללה את קלפי 49 בעכו). בהחלטת כבוד השופט מלצר, המתייחסת לפנייה זו, נאמר: 'אציין כי המשיבה 4 [איחוד מפלגות הימין) אכן ביקשה כי ייבדקו התוצאות במספר קלפיות בסמוך ליום הבחירות, וכפי שנמסר לי בקשתה נבחנה במסגרת הבדיקות שערכה ועדת הבחירות המרכזית לכל הסיעות שפנו במועד, כאשר בחלק מן המקרים נמצא כי יש לקבל את הערת המשיבה 4, ובחלק מהן לא נמצאו פגמים בתוצאות שבקלפי – אך הבקשה נבחנה כדבעי, והמשיבה לא הגישה בקשה לאחר מכן לעיין בחומרים בחירות נוספים'.

"לפיכך, מובהר ומודגש כי דברי השופט מלצר לא נאמרו בהתייחס לקלפי ספציפית. משהוגשה בקשה משפטית על ידי איחוד מפלגות הימין לעיין בחומרים הנוגעים לקלפי מספר 49 בעכו, אין בידנו להתייחס באופן קונקרטי לטענות נגד התוצאות בקלפי זו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture