קושנר. צילום: Hadas Parush/Flash90

עסקת המאה יוצאת לדרך: הבית הלבן הודיע על פסגה כלכלית בבחריין

הבית הלבן הודיע החלק הכלכלי של תוכנית המאה תושק בסוף יוני בוועידה כלכלית בבחריין. בוועידה בהשתתפות שרי אוצר ואנשי עסקים לא יידונו נושאים פוליטיים. קושנר: "התוכנית שלנו תציג להם דרך חדשה ומציאותית לעתיד שכרגע לא קיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"תוכנית המאה" של טראמפ יוצאת לדרך: מהבית הלבן נמסר הערב (ראשון) כי החלק הכלכלי של התוכנית יושק בסוף חודש יוני. על פי הודעה משותפת של ארצות הברית ובחריין, החלק הכלכלי נועד לעודד השקעות ביהודה ושומרון ובעזה. במסגרת השקת חלק זה של התוכנית, יתקיים אירוע לגיוס ההשקעות שייערך ב-25 וב-26 ביוני, במנמה שבבחריין בהשתפות שרי כלכלה ואנשי עסקים.

בוועידה לא יידונו כלל נושאים פוליטיים או נושאי הליבה של המשא ומתן, שיוצגו כחלק נפרד מתכנית השלום. הוועידה, המשותפת לארצות הברית ולבחריין, תתקיים בדרג שרי אוצר ותעסוק רק בנושאים כלכליים. כמו כן, בוועידה ישתתפו שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין, חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר ושליחו למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. שר האוצר משה כחלון צפוי לעמוד בראש המשלחת הישראלית, אף שטרם קיבל הזמנה רשמית לוועידה.

סדנת "שגשוג לשלום", כך היא נקראה בהודעה הרשמית של הבית הלבן וממלכת בחריין, תעסוק בהגברת השקעות וביוזמות פוטנציאלית שצפויות להתאפשר בעקבות הסכם שלום עתידי שייחתם במסגרת "עסקת המאה" האמריקנית. "הסדנה תאפשר דיונים על חזון ומסגרת מעשיים ושאפתניים לעתיד משגשג עבור העם הפלסטיני והאזור כולו", נכתב בהודעה המשותפת. "אם הוא ייושם, יש לחזון פוטנציאל לשנות חיים באופן קיצוני ולהוביל את האזור בדרך לעתיד בהיר יותר".

טראמפ, נתניהו ואבו מאזן. צילומים: פלאש 90

"אנחנו מכירים בכך שהחלק הכלכלי צריך ללכת יד ביד עם התכנית המדינית, אבל זו תהיה ההזדמנות הראשונה להציג פרטים על התוכנית הכלכלית", הסביר גורם בבית הלבן, שהוסיף: "זו תהיה הזדמנות להראות לפלסטינים, הישראלים והלבנונים שדואגים להם ורוצים להשקיע באזור". לדברי הגורם, קושנר מכנה את הכינוס "סדנה" ולא "פסגה". לדבריו, "זה יציג את הפוטנציאל של האזור כולו. אם יהיה שלום הוא לא יחול רק בגד המערבית ובעזה, אלא גם בירדן, בלבנון, בישראל ובמצרים. הכלכלות ישתלבו".

לדברי חתנו של טראמפ ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר, יעלו לדיון השקעות שכבר שממשלו של שוחח עליהן עם מדינות רבות ביניהן פולין, יפן, סינגפור וקוריאה הדרומית. בתגובה לשאלת CNN אמר קושנר: "אנשים נותנים לקונפליקט שהיה שייך לדור של סבותיהם להרוס את חייהם קיום ואת העתיד של ילדיהם. התוכנית שלנו תציג להם דרך חדשה ומציאותית לעתיד שכרגע לא קיים". לדברי גורם בכיר הסדנה תעסוק בארבע נושאים עיקריים: תשתיות, תעשייה, העצמה והשקעה ורפורמות ממשלתיות.

שר האוצר האמריקני מנוצ'ין אמר הערב: "אני מחכה לפתיחת הדיונים בנוגע לחזון שיציע לפלסטינים הזדמנויות חדשות ומרגשות לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. הפסגה תפגיש מנהיגים מרחבי המזרח התיכון כדי לעודד צמיחה באזור ואת ההזדמנות עבור האנשים באזור החשוב הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture