Yonatan Sindel/Flash90

עו"ד ישראלי ואיש הרשות: נעצרו המחבלים מפיגועי הירי לעבר אוטובוסים

הותר לפרסום כי זכריה זביידי, נושא משרה בכירה במשרד האסירים ברשות הפלסטינית, וכן טארק ברגות, עו"ד ישראלי וחבר בלשכת עורכי הדין, נאשמים בביצוע פיגועי ירי באזור היישוב בית אל. בידי ישראל: נשק M16 והמחסניות שעמם בוצעו הפיגועים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל שנערכה בחודשים האחרונים פוענחו שורה של פיגועי ירי שבוצעו בגזרת רמאללה. המודיעין שנאסף על ידי שירות הביטחון הכללי הצביע על מעורבותם של זכריא זביידי וטארק ברגות בשורת פיגועים באזור הישוב בית אל.

השניים נעצרו ב27/2/19 במהלך מבצע שב"כ, בהשתתפות כוחות ימ"מ וצה"ל, בתום לילה בו נערכו לבצע פיגוע נוסף, שסוכל על ידי כוחות הביטחון בשל הערכות מוקדמת בשטח. מהחקירה בשב"כ עלה כי השניים ביצעו שני פיגועי ירי, ב-7 בנוב' 2018 וב-5 בינואר 2019 לעבר אוטובוסים שנסעו בציר הסמוך ליישוב בית אל.

זכריא זביידי- יליד 76', מתגורר במחנה הפליטים ג'נין ונושא משרה בכירה במשרד האסירים ברשות הפלסטינית. זביידי הינו מבכירי פעילי הטרור באזור יהודה ושומרון, ונמנה על פעילי הטרור שנכללו במסגרת "הסכם המבוקשים" שגובש בשנת 2007. ביסוד הסכם זה עמדה התחייבות מפורשת של פעילי הטרור לחדול מכל פעילות אלימה ובלתי חוקית ולנטוש את תשתיות הטרור, אליהן השתייכו.

בהודעת השב"כ צויין כי, "זביידי הפר באופן בוטה ואלים את ההתחייבות האמורה והיה מעורב בביצוע מספר פיגועים, לאחר שהתחייב לחדול מכל פעילות טרור. על פי מדיניות גורמי הביטחון, חריגת מבוקש וחזרתו לביצוע פיגועים תביא למיצוי הדין עימו, גם על פעילותו בעבר. לפיכך, זביידי הועמד לדין בגין מכלול פעילות הטרור בה היה מעורב – זו מעברו וזו שנחשפה לאחרונה".

המחבל השני, טארק ברגות- יליד 75', מתגורר ברמאללה, בעל תעודת זהות כחולה, עו"ד ישראלי וחבר בלשכת עורכי הדין. ייצג אסירים ביטחוניים בבתי המשפט בישראל ובאיו"ש, עד למעצרו. ברגות אף הועסק כעו"ד במסגרת משרד האסירים של הרש"פ. 

מהחקירה בשירות הביטחון הכללי עולה כי השניים עשו שימוש במהלך הפיגועים ברכבו של זכריא זביידי, רכב שקיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים. במסגרת היערכותם של השניים לפיגועים ביצעו בדיקות של השטח המיועד לפיגוע, תצפיות על היעדים לפיגוע, ועסקו באיסוף מידע. במסגרת החקירה הוסגר לידי כוחות הביטחון הנשק מסוג M16 והמחסניות עמם בוצעו הפיגועים.

עוד נחשף, כי השניים הוציאו לפועל פיגוע ירי נוסף ב27/12/18, במהלכו ביצעו ירי לעבר אוטובוס שעלה לישוב פסגות, אך לא הצליחו לפגוע בו, בשל תנאי מזג האוויר וכן כי תכננו לבצע פיגוע נוסף במהלך חודש פבר' 19' לעבר אוטובוס אגד הנוסע לישוב פסגות. מהחקירה בשב״כ עלה עוד כי טארק ברגות הודה כי ביצע פיגוע ירי נוסף ב19/11/16 לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, בסמוך לירושלים, שכתוצאה ממנו נגרם נזק.

גורם בכיר בשב"כ אמר כי, : "מדובר באירוע חמור בו מעורבים בכיר במשרד האסירים הפלסטיני ועורך דין ישראלי העובד במשרד האסירים הפלסטיני, אשר ביצעו פיגועי טרור חמורים, תוך שימוש ברכב של הרשות הפלסטינית אשר שימש את זכריא במסגרת תפקידו במשרד האסירים".

"פעילות מודיעינית ומבצעית של כוחות הביטחון, מיד לאחר הפיגועים ובשבועות שלאחריהם, בכלל זאת בתוך שטחי העיר רמאללה, היא שהביאה לחשיפת החוליה ולסיכול פיגועים חמורים בעתיד". כתבי אישום חמורים נגד השניים הוגשו על ידי הפרקליטות הצבאית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מחבלים מתאבדים להם בית המשפט מאמין שהם ימנעו מפיעילות טרור.
נו שיקול דעת שמשכל יהודים!

העיקר שכל בתי החולים מלאים ברופאים ואחיות ערביייים. ימח שמם .
גם על ה'נאורים' שבהם אי אפשר לסמוך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture