Yonatan Sindel/Flash90

יצא לדרך: ח"כ מיקי זוהר הגיש את הצעת חוק החסינות

ח"כ מיקי זוהר הגיש את ההצעה לתיקון חוק החסינות שימנע את העמדתם של חברי כנסת לדין פלילי. ההצעה קובעת כי הסרת חסינות של חבר כנסת או שר מכהן תדרוש את אישור ועדת הכנסת. "לא צריך לכלול את חוק החסינות בהסכמים הקואליציוניים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הגיש הבוקר (שלישי) למזכירות הכנסת את ההצעה לתיקון חוק החסינות, שצפוי לאפשר לראש הממשלה נתניהו, העומד בפני כתב אישום בכפוף לשימוע, לדחות את ההליכים המתנהלים המשפטיים נגדו עד לסוף כהונתו. התיקון יסייע גם ליתר הח"כים הנחקרים במשטרה, חיים כץ, דוד ביטן ואריה דרעי, וגם נתמכת על ידי ח"כ בצלאל סמוטריץ.

הצעת החוק שיזם זוהר קובעת כי לצורך הגשת כתב אישום נגד חבר כנסת יהיה צורך בהסרת החסינות על ידי ועדת הכנסת. המצב כיום קובע כי היועמ"ש יכול להגיש כתב אישום נגד חבר כנסת, ורק לאחר הגשתו, עומדת לחבר הכנסת האפשרות לבקש מהכנסת להותיר לו את החסינות.

בהסבר לחוק נאמר כי, "בשנת 2005 תוקן חוק החסינות בהקשר זה. על פי התיקון האמור, כתב אישום נגד חבר הכנסת מוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, שמוסר עותק מכתב האישום לחבר הכנסת, ליושב ראש הכנסת וליושב ראש ועדת הכנסת. לאחר מסירת כתב האישום כאמור, רשאי חבר הכנסת בתוך 30 ימים לבקש שהכנסת, לפי הצעת ועדת הכנסת, תקבע כי תהיה לו חסינות בפני דין פלילי לגבי האשמה שבכתב האישום בשל אחת או יותר מהעילות הקבועות בחוק. מוצע להשיב את המצב המשפטי שהיה קיים טרם תיקון החוק בשנת 2005 ולקבוע כי לצורך הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת יהיה צורך בהסרת החסינות על ידי הכנסת, על פי הצעת ועדת הכנסת".

נכון לשעה זו, לא ידוע מתי יחל הדיון בחוק. על פי הערכות, תנסה הקואליציה להעביר את פסקת ההתגברות ורק לאחר מכן תחל לדון בחוק של ח"כ זוהר – מה שעשוי לקחת חודשים נוספים. "לא צריך לכלול את חוק החסינות בהסכמים הקואליציוניים", אמר זוהר הבוקר. "להערכתי כל השותפות תומכות בו לא פחות מאיתנו. גם הם מבינים שצריך לנהל פה מדינה ואי אפשר לפעול תחת חשש מרדיפה פוליטית כנגדנו, אני באמת סבור שהחוק הזה הוא טוב למדינה".

כזכור, השר יריב לוין, יו״ר צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, הבהיר בשבוע שעבר כי ״בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש". גם דוברו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, אישר את הדברים ומסר כי, "נושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים".

בין המגנים את החקיקה היה כזכור גם חבר הכנסת ממפלגת הליכוד גדעון סער שאמר ביום חמישי האחרון כי החוק יביא "אפס תועלת" ויגרום ל"מקסימום נזק". "מה שאזרחי ישראל שמעו גם ממני וגם מראש הממשלה עצמו ערב הבחירות זה שאין שום כוונה להעביר חוקים כאלה", אמר סער בריאיון ל'חדשות 12'. "חקיקה פרסונלית היא חקיקה לא נכונה שעלולה לפגוע באמון הציבור, בליכוד ולא יועיל לנתניהו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture