Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו: "ברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה – לא צריך לגרור לבחירות"

ראש הממשלה "לא חושב שצריך לגרור את המדינה לבחירות נוספות, אולי יש מישהו שרוצה את זה" • ליצמן: "אני לא יודע מה זה להתגמש - אני לא מפחד מבחירות חוזרות" • ליברמן לליכוד: "תפסיקו לשקר ש'ישראל ביתנו' מחפשת סיבות לא להכנס לממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה למשבר בהרכבת הקואליציה: "אני חושב שברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה, אם רוצים, אם לא רוצים ורוצים להוביל את זה לכיוון מסוים, זה מצער, אני לא חושב שצריך לגרור את המדינה לבחירות נוספות, אבל אולי יש מישהו שרוצה את זה".

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן הצהיר לפני כנסתו לישיבת הממשלה כי אין בכוונתו להתגמש במחלוקת מול ליברמן: "מה זה להתגמש? אני לא למדתי עברית, אני לא יודע מה זה להתגמש. למה שאני אוותר, אולי שמישהו אחר יוותר. אני רוצה להזכיר לכם, אנחנו עשרים מנדטים יחד עם הקולגות, למישהו אחר יש פחות. אני לא מפחד מבחירות חוזרות, אני מקווה שאעלה לעשר מנדטים", דברי ליצמן.

בתוך כך, יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, המשיך הבוקר במתקפה נגד הליכוד: "לאחר הבחירות, כפי שהתחייבנו, המלצנו לנשיא המדינה על בנימין נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה. יחד עם זאת, לא התחייבנו להתבטל בפני הליכוד ולא התחייבנו לוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו. בכל הופעה שלי לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות הבהרתי באופן שאינו משתמע לשני פנים, שלא יהיו שום ויתורים בנושא חוק הגיוס, שהובא להצבעה בקריאה ראשונה כפשרה ממלכתית, מאוזנת ומוסכמת על המפלגות החרדיות", טען ליברמן.

"אנחנו בעד ממשלה לאומית. אנחנו נגד ממשלה חרדית", נוסיף להסיט. "כאשר מדברים על התחייבויות ועל ממשלת ימין, כדאי לזכור שבנימין נתניהו חתום בחתימת ידו על הסכם קואליציוני עם "ישראל ביתנו" משנת 2009 בו התחייב על מיגור שלטון החמאס. נתניהו הוא שחתום בחתימת ידו על הסכם קואליציוני עם "ישראל ביתנו" משנת 2016 בו התחייב על תמיכה בחוק עונש מוות למחבלים, חוק שהוא בעצמו טרפד בהמשך".

"נתניהו הוא זה שטרפד פינוי בניה פלסטינית בלתי חוקית בחאן אל–אחמר ובסוסיא, למרות אישור בג"ץ. לא צריך לחפש מתחת לפנס, ולא צריך לחפש מניע נסתר. אני פונה לחבריי בליכוד, תפסיקו לשקר לעם ישראל ולומר ש"ישראל ביתנו" מחפשת סיבות לא להכנס לממשלה. תתחייבו להעביר את חוק הגיוס בקריאה השניה והשלישית בנוסח המקורי ותראו איך הכל מסתדר. נסו אותנו".

גורמים חרדיים צוטטו הבוקר ב'המבשר' טוענים כי הליכוד לא מחזיר תשובות מספקות בסוגיות השבת, הגיור, הדיור והחינוך ושאר צרכי הציבור החרדי שהועלו במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. "מעבר להתנהלותו חסרת ההיגיון של אביגדור ליברמן, יש לתהות מדוע הליכוד אינו משיב תשובות מספקות בסוגיות העקרוניות הנוספות כסוגיות השבת, הגיור, הדיור והחינוך ושאר צרכי הציבור החרדי שהועלו לאורך החודש האחרון במסגרת המשא ומתן הקואליציוני", אמרו.

מנגד, בכירים בליכוד צוטטו הבוקר ב'כאן חדשות' אומרים בשיחות סגורות כי איומי הבחירות שנשמעים מכיוון הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו מיועדים בעיקר לאזני המפלגות החרדיות ולא לאוזניים של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. לדברי הבכירים, למרות שהרטוריקה הלוחמנית כלפי חוץ היא לעבר ליברמן, "אין מה לאיים עליו בבחירות מאחר שאין לו בעיה ללכת לבחירות". עוד צוין כי החרדים, לעומת ליברמן, אינם רוצים בחירות ולכן דיבורי הבחירות מכיוון הליכוד נועדו בעיקר כדי ללחוץ על החרדים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איווט האיום. תפסיק לרצות להכניס את עם ישראל לתאי הגאזים.תצא מזה. אתה רודן איום ונורא לעם יהודי. מאין באת? ממאפיית קה גה בה?

למה החרדים צריכים לפחד מבחירות יותר מליברמן?
אם יהיו בחירות, הנושא המרכזי כנראה, יהיה על החסינות והתגברות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture