בהשתתפות גאונים ורבנים: מבחן ה-500 של כוללי הש"ס נערך בבני ברק

בפעם ה-500 נאספו לומדי כולל ש"ס, עמלי התורה המופלגים הלומדים במסגרת כוללי הש''ס, למבחן החודשי. התרגשות רבה שררה עם עריכת המבחן, הן בקרב בוגרי כולל ש"ס אשר חלקם הגדול מכהן במשרות רבניות נחשבות והן בקרב הנבחנים כהיום. גאונים ורבנים מהעיר בני ברק בה נערך המבחן הגיעו לחזות במו עיניהם במעמד המופלא והמקודש ולהרעיף מברכותיהם על ראשי הנבחנים • צילום: משה גולדשטיין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ב'כוללי הש"ס' המפארים את כותל המזרח של עולם התורה, מציינים השנה את שנת הארבעים להקמת המוסד הנאדר בקודש ע"י כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע, במטרה להרבות תלמידי חכמים מופלגים בישראל, בהשגות נשגבות שנבעו בלבו הטהור של שר התורה, כוללי הש"ס הפכו למשכנם של כל החפץ להשליך מאחורי גוום עולם ומלואו ולעסוק אך בדברי תורה. סדרי הלימוד לא השתנו מאותו מתכונת עילאית שהטווה האדמו"ר זי"ע, כאשר בנוסף למבחנים החודשיים על 70 דף גפ"ת, נערכים שלוש פעמים בשנה מבחני חזרה על 210 דפי גפ"ת במבחן אחד כולל ומקיף.

מסלול נוסף של הוראה לרבנים הגאונים שסיימו את לימוד הש"ס, בו נבחנים מדי חודש טור ושולחן ערוך בהספק גבוה במיוחד. בכוללי הש"ס לא משתנים סדרי הלימוד בחודשי תשרי וניסן ואב וכך נערכים המבחנים במתכונתם השגרתית. מדי ראש חודש מתקבצים כל הלומדים מכל רחבי ארה"ק למבחן כולל ומקיף אותו עורכים תלמידי חכמים מופלגים מבוגרי כוללי הש"ס. במהלך השנים זכו כוללי הש"ס להצמיח מבין שורותיהם תלמידי חכמים וגאונים מופלגים, ראשי ישיבות, רבני קהילות ויושבי על מדין בכל תפוצות ישראל.

לקראת ציון כברת דרך של מבחן ה-500 התכנסו רבני וראשי הנהלת כוללי הש"ס במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי דב פורברסקי שליט"א ראש ישיבת פוניבז' שהתפעל מהרמה הלימודית הגבוהה בכוללי הש"ס, ובירך את  המנהל ר' שמואל בורד הי"ו שחפץ ה' בידו יצליח למלאות את השליחות שהטיל עליו כ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א לרומם את קרן התורה ולהעניק אפשרות לכל עמלי התורה המופלגים לשבת באהלה של תורה מתוך מנוחת הדעת והנפש.

מתוך הוקרה והערצה רבה למוסד הקדוש, הגיעו גדולי ישראל ורבני העיר בני ברק לחזות בנבחנים עמלי התורה העומדים בכור המבחן ולהאציל עליהם ברכות טוב. בין גדולי ישראל שביקרו בהיכל עם קיום המבחן: מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א חבר מועצת חכמי התורה, מרן הגאון רבי חיים וואזנר שליט"א אב"ד זכרון מאיר. רבני העיר הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א, כ"ק מרן אדמו"ר ממודז'יץ שליט"א הופיע כשהוא מביע את התרגשותו הרבה למראה אברכים ובחורים בדורנו אנו אשר ככלות חודש ניסן, חודש של בין הזמנים, מתייצבים למבחן עמוק ורב היקף כזה אליו אי אפשר להתייצב אם לא ניצלו כל רגע ורגע בחודש כולו.

הרבנים הגאונים העלו על נס את זכרו הטהור של כ"ק מרן אדמו"ר ה'שפע חיים' זי"ע אשר את כל חייו מסר למען הרמת קרנה של תורה, ודיברו בחשיבות ונחיצות ידיעת התורה העולה במעלתה על הכל אף על לימוד התורה, כנודע מדברי בעל השו"ע הרב. גם הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א הגיע לחזק את ידי לומדי התורה, בתוך דבריו הזכיר ממרן החזון איש זי"ע שאמר שכל ההנהגה בשמים עם חייהם ופרנסתם של עמלי התורה היא למעלה מדרך הטבע.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני בע"ה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture