צילום: פלאש 90

ח"כ גפני: "חוק הגיוס הוא רק תירוץ, ליברמן מתכוון למשהו אחר"

ח"כ גפני תוקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בעקבות התעקשותו שלא לשנות את חוק הגיוס. "אין מציאות כזאת שמחוקקים חוק, במיוחד לא חוק רגיש ואומרים מראש, מה שהיה בקריאה הראשונה בכנסת הקודמת זה מה שיהיה עכשיו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תוקף בחריפות על רקע המשבר במשא ומתן: "ליברמן מתכוון להפיל את נתניהו על רקע פרסונלי, חוק הגיוס הוא רק תירוץ".

בראיון לרשת ב' אמר גפני "אין שום הצעה שאני מכיר שהתגבשה אצלנו. לבוא פתאום עם מן דיקטטורה כזאת של ליברמן, ולהגיד 'מה שהיה זה מה שיהיה', הרי הוועדה לא דנה בכלל בחוק הזה. זה נכון שאנחנו תמכנו בזה, בגלל שאמרנו שאנחנו נעשה את השינויים לקראת הקריאה השנייה והשלישית שלא יעבור המועד של הבג"ץ".

"זה מה שאמרנו, אמרנו שנעשה שינויים. פתאום הוא בא ואומר 'לא בא בחשבון, מה שהיה בקריאה הראשונה זה מה שיהיה', הוא פשוט לא רוצה את נתניהו לכן הוא גם פרש לפני כמה חודשים, לא היה הסיפור של חוק הגיוס, היו שם סיפורים אחרים לגמרי, הוא לא רוצה אותו כרה"מ".

גפני הוסיף "חוק הגיוס הוא תירוץ ברור לחלוטין. ליברמן לא מתכוון לזה, הוא מתכוון למשהו אחר לחלוטין. אלא מה הוא לא יכול להגיד שהוא הולך נגד ממשלת ימין בראשותו של נתניהו כיוון שבוחריו הם אנשי ימין, אז הוא אומר כל הזמן 'אני לא אצביע למישהו אחר' ו-'אני לא אמליץ על מישהו אחר, רק על נתניהו', כשבסופו של דבר הוא מתכוון להפיל אותו, זאת האמת ואין בלתה".

"אין מציאות כזאת שמחוקקים חוק, במיוחד לא חוק רגיש כל כך עם הרבה מאוד נושאים, לא יכול להיות דבר כזה שמחוקקים חוק ואומרים מראש, מה שהיה בקריאה הראשונה בכנסת הקודמת זה מה שיהיה עכשיו".

"הוא לא רוצה את נתניהו כרה"מ נורא פשוט, אין פה הרבה לדון, הרי אחרת למה הוא עושה את זה? האם זה על רקע פרסונלי שהוא לא רוצה את נתניהו? כן, התשובה ברורה, אני מכיר את הדברים האלה, פתאום הוא גם אומר שהוא הולך רק עם ממשלת ימין, אבל אם אנחנו נהיה בממשלת ימין אנחנו נדרוש מדינת הלכה. מעולם לא עלה על דל שפתינו או מחשבתנו לעשות פה מדינת הלכה, בקושי אנחנו מדברים על סטטוס קוו".

"אנחנו לא אוהבים לדבר עם ליברמן אחרי מה שהוא אמר, אנחנו פשוט לא ניתן את גבנו לזה שהוא יכה בנו 'הם רוצים מדינת הלכה, מאז חורבן בית שני לא היה מה שאנחנו מקבלים פה' באמת, מאז חורבן בית שני לא היה מישהו שכל נושא של יהדות הוא נגד, כמו ליברמן, זה אולי נכון".

לא שכחתי את יאיר לפיד, יש כנראה תחרות ביניהם, ההבדל בין שניהם זה שיאיר לפיד הוא חילוני והוא מדבר בחילוניות והכול, וליברמן מדבר עם אנשים חרדים שעומדים סביבו, שאני מתבייש בשבילם.

בסיום דבריו אמר גפני "אנחנו לא רוצים ללכת לבחירות ואנחנו הולכים לבחירות בגלל סיבה אחת בגלל שליברמן לא רוצה את נתניהו, נקודה, לכן הוא פרש לפני כמה חודשים, לכן הוא עושה את כל הדברים האלה עכשיו, הרי אם הוא היה רוצה חוק גיוס הוא היה צריך לדבר ולא להצהיר הצהרות לתקשורת ובזה לגמור את העניין. לא היה דבר כזה, מעולם לא ביקשנו מדינת הלכה, הוא המציא את זה במוחו הקודח. אז אם לא חוק הגיוס אז הוא ימצא משהו אחר, יש לו הרבה סיבות למה הוא לא נותן לממשלת נתניהו לקום, הסיבה האמיתית היא לא אנחנו, אנחנו פשוט הפכנו להיות תרנגול הכפרות שלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture