ראשי הסיעות מגיעים לפגישות אצל נתניהו. צילום: נועם ריבקין פנתון - פלאש 90

בדרך לבחירות? המועצת הכריעה על הפשרה – ליברמן ממשיך להתעקש

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל החליטה לאשר את מתווה הפשרה לפיו היעדים יקבעו ע"י הממשלה, אך בישראל ביתנו החליטו לדחות את המתווה ומובילים לבחירות • גורם בליכוד: "ליברמן רוצה להפיל את נתניהו, הסיכוי שהמשבר ייפתר שואף לאפס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


חברי המועצת מגיעים לישיבה. צילום: עקיבא ווייס, 'כאן חדשות'.

למרות כל המאמצים, נראה שהערב הוכרע על הליכה לבחירות, אם כי נתניהו עדיין יכול להפתיע ב-72 שעות שנותרו. אחרי שהליכוד והחרדים עשו הכל כדי להתקדם לקראת ליברמן, ובניגוד להערכות החליטו מרנן ורבנן כ"ק האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לאשר את מתווה הפשרה שגיבש השר לשעבר אריאל אטיאס. ליברמן החליט להתעקש ולדחות את החבל האחרון, וכל הנראה מעוניין בבחירות.

על פי ההצעה שאותה אישרו הערב חברי המועצת, חוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון בתקופת אביגדור ליברמן יאושר בכנסת ללא טבלת יעדי הגיוס המופיעה בו, אך הממשלה תאשר במקביל את אותה טבלה. בפועל אם יעדי הגיוס יאושרו במקביל בהחלטת ממשלה, הרי שתהיה לממשלה אפשרות לשלוט בהן בעתיד.

לפי גורם פוליטי, ליברמן התנגד להצעה זו אך ההנחה במערכת הפוליטית היא כי אם כל הסיעות החרדיות יביעו עליה הסכמה גורפת, יהיה ניתן להפעיל עליו לחץ שכן החוק יאושר ללא שינויים לפי דרישתו. ליברמן התנגד להצעה דומה משום ש"זה מרוקן את החוק מתוכן" ובשלב זה, כך לפי גורם פוליטי, מתנגד להצעה זו.

ישיבת המועצת היום. צילום: משה גולדשטיין

אבל בישראל ביתנו בחרו לא לרדת מהעץ ומסרו כי, "ההזמנות הערב למפגשים אישיים אצל רה"מ, כמו גם הודעה ממועצת גדולי התורה 10 דקות לפני מהדורות הערב – אלו שני צדדים של מהלך אחד הנועד להפעיל לחץ על ח"כ ליברמן. תכליתו של המהלך הוא לתפור את האשמה על ח"כ ליברמן ועל "ישראל ביתנו" כאשמים בבחירות חוזרות לכנסת".

"האמת שכל האשמה על בחירות חוזרות היא על הליכוד ועל העומד בראשו. לאחר ניסיון כושל להקים ממשלה בתנאים מיטביים היינו מצפים מרה"מ להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות והרבנים העומדים מאחוריהן. בכל אופן הצעה שלנו מונחת על השולחן, פרסמנו אותה ברבים ואין בכוונתנו לוותר על עמדתנו העקרונית", לשון ההודעה. בשיחה עם 'כאן חדשות' הוסיף ליברמן כי, "אצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת כדי להקדים את מועד הבחירות".

מהליכוד נמסר כי, "מועצת גדולי התורה קיבלה לפני זמן קצר את מתווה רה״מ בעניין חוק הגיוס. זאת פריצת דרך שמאפשרת להשלים את חוק הגיוס. כעת הכדור עבר לאביגדור ליברמן – אם יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב". בכיר בליכוד, צוטט ב'חדשות 12': "ליברמן רוצה להפיל את נתניהו, הסיכוי שהמשבר ייפתר שואף לאפס. ליברמן זורק לפח את ההסכמים שנתנו לו במשא ומתן הקואליציוני הזה לציבור הרוסי".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר הערב כי, כי "בחירות זה לא דבר טוב למדינת ישראל, מי שעוקב אחרי ליברמן מאז הבחירות הוא לא מדבר כמי שנמצא במו"מ. ליברמן, שהיה צריך להעמיד את התנאים הביטחוניים כדרישה המרכזית שלו, מסיט את כל המדינה בדמגוגיה ובשימוש ציני כנגד הציבור החרדי בשקרים ואי אמת".

"לא נכון להגיד שלא היו שינויים והסכמנו בלי השינויים או שאנחנו רוצים מדינת הלכה. ניתן לעיין בפרוטוקולים וניתן לראות שהיו הסכמות, כולל עם חברי ישראל ביתנו, בדיונים שהיו בחוק הגיוס. אנחנו לא המתעקשים, מי שבא וכופה את דעתו זו ישראל ביתנו שהביאה חוק ודורשת להעביר אותו ככתבו וכלשונו".

"ליברמן לא רוצה לתת לנתניהו להקים את הממשלה", הוסיף מקלב. "הליכוד יודע כמה אנחנו מתאמצים ויש משהו שמסרב להגיע לישיבות המו"מ, אנחנו נעשה כל מאמץ כדי לא להגיע לבחירות. התעקשותו של ליברמן לא הגיונית ולא ברורה, יש שוני בין הכרעות בתקופת הבחירות לבין תקופת המו"מ, נראה שישראל ביתנו נמצאים בתקופת הבחירות ולא במו"מ".

נתניהו הערב בסבב פגישות

מנגד, יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לא התייאש ופנה הערב ברשתות החברתיות ליו"ר ישראל בתינו אביגדור ליברמן: "בניגוד להערכות שלך ושל רבים אחרים, כל המפלגות החרדיות, כולל אגודת ישראל, מתייצבות מאחורי הפשרה. עכשיו הכדור במגרש שלך. גלה אחריות ותן תשובה חיובית עוד הערב ויאללה בוא נקים ממשלת ימין טובה ונשנה את העולם".

"פוליטיקה היא אומנות של פשרות ואתה יודע את זה מצוין. אתה בוודאי רואה כמו כולנו את ההתנגדות הגדולה בשמאל למהלכי הממשלה המסתמנים ואין סימן טוב מזה לנכונותם ונחיצותם. אל תעמיד בסיכון את כל הרפורמות האלה. טרפוד הסיכוי להקמת ממשלת ימין וסיכון המשך שלטון הימין הוא צעד חסר אחריות ואל תעשה אותו", סיים סמוטריץ'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון בו אמר כי, "אני עושה עכשיו מאמץ אחרון להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. אני הנחתי בפני השותפים הצעה לפתרון. הוא מבוסס על העקרונות שהצבא קבע ועל הנתונים שהצבא קבע – אין שום סיבה לדחות את זה. אני הולך להזמין הערב את כל ראשי המפלגות, אני רוצה לדבר איתם ולנסות יחד למנוע בחירות מיותרות", דברי נתניהו.

הממליץ, המומלץ והמכריע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מדובר הליכוד נמסר כי, הוזמנו כל ראשי הסיעות הממליצות אחד-אחד, לא ביחד. הפגישות במשרד רה"מ בירושלים החלו בשעה 17:30 עם יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון, יו"ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן בליצמן – 20:00, ראש איחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ ורפי פרץ ב-20:30, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ב-21:15. דרעי ייפגש עם נתניהו מחר בבוקר.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע כי לא יגיע לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו. "עמדתי ידועה על חוק הגיוס, לא מוכן לשום שינוי", טען. לדבריו, "אם יסכימו להצעת הפשרה שלי שהחרדים לא יצביעו בכנסת על חוק הגיוס. במקרה כזה, יש על מה לדבר".

בתוך כך, לחברי הכנסת של הליכוד נשלחה הודעה לפיה הם "מתבקשים להיות מחר בשעה 16:00 במליאה להצבעה על חוק פיזור הכנסת". בהודעה נכתב עוד כי "הנוכחות חובה אין קיזוזים ואין היעדרויות". במקביל, סיעות האופוזיציה יתכנסו מחר בצהריים כדי לדון איך להצביע על חוק לפיזור הכנסת, ככל שיעלה להצבעה במהלך השבוע הקרוב. יש לציין כי כדי לאשר את החוק לפיזור הכנסת, המליאה צריכה לאשר את הצעת החוק בקריאה טרומית, קריאה ראשונה וקריאה שניה ושלישית. גם אם החוק יאושר מחר בקריאה טרומית, אין משמעות הדבר שהכנסת מתפזרת.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין הגויים יכולים להזיק לישראל – לפני שישראל מזיקים זה לזה.
גזענות האתר הזה כלפי ש"ס וכלפי ספרדים היא סיפור הרבה יותר עצוב מליברמן שגדל בארץ אתיאיסטית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture