Nati Shohat/Flash90

סערת הכיפות: "הודאה בכך שיהודים שוב אינם בטוחים על אדמת גרמניה"

רבה של ברלין מוחה נגד אזהרת ממשלת גרמניה ומצהיר: "אמליץ לכל יהודי ללכת עם כיפה". שגריר ישראל בגרמניה "הסתרת הזהות לא תפתור את בעיית האנטישמיות". נשיא המדינה: "כניעה לאנטישמיות" • והעיתון המקומי שידפיס כיפות נייר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תגובות חריפות על הצהרתו של הנציב מטעם ממשלת גרמניה למאבק באנטישמיות, ד"ר פליקס קליין, שייעץ ליהודים לא לחבוש כיפה ״בכל עת ובכל מקום" בגרמניה. בכירי רבני הקהילות השונות בגרמניה והדיפלומטים הישראלים, הגיבו בביקורתיות על דבריו של קליין והבהירו שנשיאת כיפה היא סמל מובהק ליהדות ויש לחבוש אותה בגאווה.

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הגיב לדברים ואמר כי "המאבק באנטישמיות הוא בראש סדר העדיפויות ולכן אנחנו מעריכים כי הממשלה נותנת לזה את תשומת הלב מטעם נציגה בעניין זה". לדבריו, "עם זאת אסור להתבלבל: הכיפה היא סמל מובהק לזהות יהודית ולכן נמשיך ללכת איתו בגאווה וכך נמליץ לכל יהודי". הרב טייכטל מדגיש כי כל אמצעי הביטחון צריכים להילקח בחשבון, אך "הסתרת הזהות היהודית מעולם לא הייתה הפיתרון. אנחנו תמיד צריכים להיות מודעים לזהות שלנו. בלי עבר איו עתיד. עם ישראל חי".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר כי "האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה. אנו מוקירים ומעריכים את עמדתה המוסרית של ממשלת גרמניה ומחויבותה לקהילה היהודית החיה במדינה, אך החשש לביטחונם של יהודי גרמניה מהווה כניעה לאנטישמיות. כניעה שכזו כמוה כהודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה".

שגריר ישראל בגרמניה, ג׳רמי יששכרוף, אמר כי "הסתרת הזהות היהודית של הפרט לא יכולה להיות הפתרון לבעיית האנטישמיות המתגברת בגרמניה". יששכרוף הוסיף כי, "חייבת להיות מדיניות אפס סובלנות כלפי כל צורה של אנטישמיות באמצעות חינוך במובן הרחב של המילה ובאכיפה נוקשה במלוא כוחו של החוק, על מנת להבטיח את שלום הקהילה היהודית בגרמניה. זה צריך להיות עיקר דאגתנו והיעד העליון של מאמצינו. האנטישמיות אינה איום שמופנה רק כלפי יהודים, אלא גם נגד יסודות הדמוקרטיה הגרמנית".

בתוך כך, עיתון הבילד הגרמני, העיתון הנקרא ביותר במדינה ואחד הנקראים בעולם, הודיע כי במהדורת מחר יערוך העיתון מחווה נגד האנטישמיות וידפיס בשער העיתון כיפה שניתן יהיה לגזור ולחבוש אותה. עורך העיתון ג'וליאן ריכלט, כתב כי "אם אפילו אדם אחד לא יכול לחבוש כיפה מבלי להסתכן, התשובה יכולה להיות אחד – כולנו צריכים לחבוש כיפה". עוד הוסיף ריכלט כי "הכיפה שייכת לגרמניה" כך לפי דבריו.

שר הפנים של מדינת בוואריה, יואכים הרמן, התייחס לדברים וסתר אותם: "כולם צריכים ויכולים לכבוש כיפה – אפשר ללבוש אותה מתי ואיפה שרוצים". לדבריו, "אם נכנע לשינאת היהודים, נשאיר את השטח למדיניות הימין הקיצוני".

אתמול אמר הממונה על האנטישמיות בגרמניה, ד״ר פליקס קליין, כי הוא משנה את עמדתו הקודמת ביחס לחבישת כיפה בפומבי ומזהיר כעת יהודים מנשיאת כיפה ברחבי גרמניה. ״אני לא יכול להמליץ ליהודים לשאת כיפה על ראשם בכל עת ובכל מקום בגרמניה״, אמר ד״ר קליין, ״לצערי עלי לומר זאת ולצערי אני צריך לשנות את עמדתי בעניין״.

הוא הסביר כי דבריו נובעים מ"העלייה בהתנגדות חברתית ובברוטאליות", שהביאו לעלייה באלימות המופנית כלפי יהודים בגרמניה. כמו כן אמר שכ-90% מהתקיפות מקורן באנשי ימין קיצוני, וקשר את התקיפות מצד המוסלמים לערוצי הטלוויזיה הערביים אשר "מציגים תמונות הרסניות של ישראל ושל יהודים".

לפני כחודשיים פורסם דו"ח שהראה כי במעשים האנטישמיים בגרמניה חלה עלייה חדה בשנת 2018, והם הגיעו לשיא של עשור. הדו"ח בוסס על נתונים משטרתיים שהזמינה סיעת שמאל בפרלמנט הגרמני. לפי הדו"ח, בשנת 2018 נרשמו בגרמניה 1,646 מעשים אנטישמיים – עלייה של 9.4% משנת 2017. מספר התקיפות האלימות האנטישמיות בגרמניה עלה מ-37 בשנת 2017 ל-62 בשנה שעברה, ולפי הנתונים 43 בני אדם נפצעו בהן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחת ולתמיד! כמה חב"ד משלמים לכם בשביל שתכתבו על השליח שלהם שהוא רבה של ברלין??? אתם הופכים להיות לא אמינים בגלל זה!!! לברלין יש רב רשמי!!!!! וזה לא שליח חבד הרב טייכטל………… אני יודעת שלא תפרסמו את התגובה, אבל אני בטוחה שאתם קוראים, ואולי יום אחד תתפכחו ותפסיקו לפרסם מידע שגוי בשביל לקבל כסף…
אני מחכה לפחות לתגובה במייל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture