Yonatan Sindel/Flash90

"ליברמן הפיל ממשלת ימין והופך את המדינה מדמוקרטיה לדיקטטורה"

השר זאב אלקין "אם ליברמן היה אומר כן להצעת הפשרה, היתה ממשלה בתוך 24 שעות" • ח"כ אורי מקלב: "הסיפור הוא לא חוק הגיוס אלא נתניהו" • ח"כ יעקר אשר: "העמדה החרדית היא אחידה" • ח"כ עודד פורר: "הצעת נתניהו - פייק פשרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר זאב אלקין המעורה בפרטי המשא ומתן התייחס הבוקר ב'קול ברמה' למשבר ואמר כי, "אם ליברמן היה אומר כן להצעת הפשרה שהתקבלה אמש, היתה ממשלה בתוך 24 שעות. ברגע שהוא לא אמר כן, זה מוכיח שליברמן פשוט לא רוצה בהקמת הממשלה". לדבריו, "החוק לפיזור הכנסת הוא לא ספין. אם רוצים להיות מוכנים להעברת החוק ביום רביעי, צריך להתחיל בהליך כבר היום".

"מלבד נתניהו אין לאף אחד אחר סיכוי להקים ממשלה. לכן, אם נבזבז זמן על נסיון למצוא חלופות, נמצא את עצמינו שוב בעוד חודשיים הולכים לבחירות", הוסיף אלקין. "הליכוד הולך להקפאת מצב ולא לפריימריז חוזרים ולכן המצב של איילת שקד יותר מסובך. ראש הממשלה יצטרך לשריין אותה בליכוד אם יחליט שהערך האלקטורלי שלה מספיק".

ח"כ אורי מקלב, חבר צוות המו"מ של יהדות התורה, אמר הבוקר ב'גל"צ' כי, "ליברמן מכוון לכיוונו של רה"מ. ליברמן נפגש עם אישים פוליטיים בחשאי ומעמיד את הקמת הממשלה על קוצו של יוד במטרה למוטט את שלטון נתניהו". עוד הוסיף כי, "שהציבור ידע, הסיפור הוא לא חוק הגיוס אלא נתניהו. ליברמן עזב את הממשלה בטריקת דלת, הפיל ממשלת ימין והופך את המדינה מדמוקרטיה לדיקטטורה תוך הסתה פרועה כנגד הציבור החרדי".

 

בדרך לבחירות? המועצת הכריעה על הפשרה – ליברמן ממשיך להתעקש

 

ח"כ יעקב אשר אמר הבוקר בראיון ב'גל"צ' כי, "זה שקר לומר שמי שהערים קשיים על חוק הגיוס זה ליצמן וגפני הסכים. העמדה החרדית היא אחידה, אין שום הבדלי גישות בין גדולי התורה הליטאים והחסידים או בין גפני וליצמן בנושא תיקון החוק. זה ספין של ליברמן שחושב שהוא המומחה לענייני חרדים".

עוד הוסיף אשר ותקף את ליברמן בחריפות: "עומד בנאדם עם חמישה מנדטים ונותן לנו עצות – תיכנסו למליאה, תצאו מהמליאה, זה לא מהתחום הפוליטי אלא מתחום של שכרון כוח וכבוד, הוא לא מפרגן לנתניהו להיות רה"מ ומתחיל לתכנן חיבורים פוליטיים להפלתו. הכי גרוע שהוא משתמש בחוק הגיוס".

ח"כ עודד פורר, יו"ר צוות המו"מ של "ישראל ביתנו", התייחס בראיון ל'חדשות 13' למשבר במגעים הקואליציוניים סביב סוגיית חוק הגיוס, והצהיר: "הצעתו של נתניהו היא פייק פשרה – הם הציגו את הדרישה המקורית שלהם, והציגו אותה כאילו מדובר בהצעת פשרה. השאלה היא אם ראש הממשלה הוא נתניהו – או שראש הממשלה הוא ליצמן".

לדבריו, "אנחנו רוצים את מה שאמרנו בתחילת הדרך – הבעיה היא שאף אחד לא לוקח ברצינות את מה שאנחנו אומרים שהוא מבחינתנו קו אדום". לטענתו, מדובר בחוק שכבר נקבעה פשרה בעניינו בקדנציה הקודמת, עם הסכמה של הסיעות החרדיות. "עכשיו הם באים עם גחמה נוספת ומציעים לעשות פשרה על פשרה – אנחנו לא מוכנים לזה".

חבר הכנסת התייחס לאפשרות של הליכה לבחירות, וטען כי "מי שהולך לבחירות, על חוק שיש לו משמעות, אלו החרדים ונתניהו – שהחליט להיכנע לכל גחמה שיש לליצמן בעניין". פורר המשיך וסיפר כי במסיבת עיתונאים שכינס ליברמן לפני שבועיים הבהיר יו"ר המפלגה כי הנושא נמצא על סדר היום ואין כל כוונה לזוז ממנו. "חשבו שיביאו אותנו למצב של להיכנע לדרישות של ליצמן ואנחנו ניכנס כי 'יהיה לחץ' להקים ממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הסיפור עם ליברמן מזכיר לי קצת את הסיפור עם בנט…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture