Yonatan Sindel/Flash90

לפיד וגנץ: "נתנגד לבחירות חוזרות – אפשר להקים ממשלת אחדות"

סיעות האופוזיציה, למעט רע"ם בל"ד, החליטו להתנגד לפיזור הכנסת • גנץ: "נתניהו מעדיף בחירות שישתקו את מדינת ישראל" • לפיד: "תנו לנו להקים ממשלה. הציבור רוצה ממשלת אחדות" • גבאי חשף: נתניהו הציע שנצטרף לממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיעות האופוזיציה החליטו שלא לאפשר לנתניהו להעביר את החוק לפיזור הכנסת באצבעותיהם, והצהירו בשעה האחרונה כי יצביעו נגד הליכה לבחירות. על ההצרה הצטרפו כחול לבן, העבודה ומר"צ, אך סיעת רע״ם-בל״ד הודיעה בסיום הישיבה שלה: "בהעדר אופציות ראויות נצביע בעד פיזור הכנסת בקריאה הטרומית".

ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן אמר בפתח ישיבת הסיעה כי, "הוכחנו כי אזרחי ישראל לא ייכנעו בשתיקה, לא יקבלו את הניסיון לגנוב מהם את הדמוקרטיה שלהם. לא אנחנו ולא הם נסבול קריסה של שלטון החוק, של ממשל תקין ושל דמותה של מדינת ישראל. עם אותה רוח גבית חזקה אנחנו אומרים כאן: נמשיך במאבק, ממושך ותקיף ככל שיידרש – עוד שנתיים או יומיים. עריצות לא תקום ולא תהיה פה. בימים האחרונים אזרחי ישראל עדים לאובדן הממלכתיות ולעליית עיקרון על יחיד- נתניהו מעל הכל".

"האינטרס הלאומי תמיד נדחק למול האינטרס האישי שלו. נתניהו מוביל את ישראל למשבר אמון חריף בין האזרחים לבין נציגיו. רצונו של נתניהו במבצר משפטי שיגן עליו מפני העמדה לדין מוביל אותו לאובססיה לחוקק את פסגת ההתגברות שתאפשר לו את החסינות מאימת הדין".

בסיום דבריו אמר גנץ כי, "נתניהו מעדיף בחירות שישתקו את מדינת ישראל לחודשים רבים, בזבוז של מיליארדי שקלים, ח"כים שרק נבחרו ילכו הביתה, וכל זה כי נתניהו מעל הכל. נתניהו, בעצם נוכחותו, בעצם התעקשותו לשמור על כיסאו בכל מחיר – הינו החסם היחידי להקמתה של ממשלת הסכמה לאומית שיכלה לדאוג באמת לאזרחי ישראל. כל אזרחי ישראל. אם היה מנהיג אחר בליכוד ניתן היה להקים ממשלה זו".

ח"כ יאיר לפיד מראשי כחול לבן אמר במסיבת עיתונאים "ביבי לא ניצח בבחירות. יש לנו בדיוק אותו מספר מנדטים כמו לליכוד. אם הוא לא הצליח להקים ממשלה, עכשיו אנחנו. תנו לנו להקים ממשלה. הציבור רוצה ממשלת אחדות. ביבי הוא המחסום לממשלת אחדות. אם בראשות הליכוד יעמוד מישהו אחר, כל אחד אחר חוץ מנתניהו, אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. טובה, מתפקדת, בלי סחטנות, בלי קיצוניות, בלי עשרות מיליארדים שוחד פוליטי. זה מה שהמדינה רוצה. זה הדבר הנכון. זה מה שביבי מנסה למנוע".

לפיד הוסיף, "יש רגעים בחייה של מדינה שבהם פשוט צריך לעשות את הדבר הנכון. במקום שליט מניפולטיבי, חשוד בפלילים שמרוכז רק בעצמו, המדינה צריכה ממשלה נקיה, הוגנת, עובדת. ממשלת אחדות לאומית. כחול לבן והליכוד בראשות כל חבר כנסת אחר. זה צו השעה. זה הדבר הנכון".

לפיד התייחס לפשרת חוק הגיוס שהוצעה על ידי הסיעות החרדיות "מה שמוכרים לנו בתור "פשרת נתניהו לחוק הגיוס". זו הונאה. זו לא פשרה ולא של נתניהו. זו המצאה של ש"ס. זה הגורם "האובייקטיבי" שנתניהו הלך אליו. אם איווט ליברמן יסכים למתווה הזה, זו תהיה התקפלות המאה. זה למכור את חיילי צה"ל בשביל כסאות. הרבי מגור צריך להבין – לא רק לחרדים יש עקרונות".

יו"ר העבודה אבי גבאי חשף בנאומו כי שליח של נתניהו הציע שיצטרפו לממשלה תמורת ויתור על חוק החסינות- אך הוא סירב. "‏אם נתניהו יכשל בהרכבת ממשלה, המנדט חוזר לנשיא. נתנגד לבחירות. הן משרתות רק את נתניהו ולא את המדינה. לא ניתן למי שרוצה לפרק את הדמוקרטיה בישראל כלים במשא ומתן מול ליברמן", דברי גבאי.

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג אמרה בישיבת הסיעה כי, "נענו לקריאת האופוזיציה להתנגד לפיזור הכנסת בקריאה הטרומית בלבד, אך לא ניתן יד להקמת ממשלת ימין, עם או בלי נתניהו. לאחר הקריאה הטרומית נשוב להתכנס. אנחנו קוראים לכל האופוזיציה להכריז מיד על התנגדות לחוק הגיוס בכל נוסח שיבוא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture