Hadas Parush/Flash90

נתניהו: "הוויכוח בנושא חוק הגיוס הוא סמנטי- אפשר עוד להתעשת"

ראש הממשלה קרא הערב לא ללכת לבחירות: "עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות. אנחנו צריכים לגלות אחריות ולהקים ממשלה מיד". עקץ את ליברמן: "יש עוד 48 שעות, אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (שני) הודעה מיוחדת בנוגע למשבר סביב הרכבת הממשלה והודיע כי עד כה המגעים עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן לא צלחו. "לפני חודש וחצי העם אמר את דברו. הוא רוצה שתקום ממשלחת ימין בראשותי", אמר נתניהו. "בימים האחרונים אני עושה מאמצים אדירים לקיים את רצון העם: להקים ממשלת ימין להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. אין שום סיבה בעולם לשתק את המדינה לעוד שנה וחצי ולבזבז מיליארדים. לצערי, עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות".

נתניהו נעזר גם בידידו הנשיא טראמפ בכדי לחזק את עמדתו, "כל מי שמסתכל על המציאות מבין שאנחנו צריכים לגלות אחריות ולהקים ממשלה מיד. כולם מבינים זאת. ביניהם גם ידידי הטוב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הוא אמר היום שהוא מקווה שהדברים יסתדרו עם הקמת הממשלה, ושהוא ואני נוכל להמשיך ולחזק את הברית בין אמריקה וישראל ולהפוך אותה לחזקה עוד יותר מתמיד".

"אמשיך לפעול בכל דרך בזמן שנותר כדי להקים את הממשלה בימים הקרובים", אמר והוסיף עקיצה לליברמן: "אני קורא לליברמן לשקול את הדברים שנית. רבותיי וגבירותיי – יש עוד 48 שעות, אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות. אפשר לקיים את רצון הבוחר, אפשר להקים ממשלת ימין חזקה, להביא יציבות וממשלה חזקה למדינת ישראל".

לטענת ראש הממשלה, "הוויכוח בנושא חוק הגיוס הוא קוסמטי וסמנטי. בגלל קוסמטיקה לא הולכים לבחרות. יש פתרונות מצוינים ואם יש רצון ונכונות אפשר לפתור את הכול תוך שתי דקות". לדבריו, "אין סיבה לגרור את המדינה לבחירות שיעלו הון עתק וישתקו את כולנו לעוד חצי שנה. הפכנו למה שהיה פעם איטליה? אנחנו מדינת ישראל, מדינה חזקה, מדינה דמוקרטית. נלך ונקים את הממשלה הזו. מקווה שטובת המדינה תגבר על כל שיקול אחר, על כל אינטרס אחר וכך אני נוהג".

קודם ההצרה נפגש נתניהו עם ליברמן, בניסיון אחרון להגיע להסכמות למנוע בחירות חוזרות. ליברמן נפגש הערב עם יו"ר 'איחוד מפלגות הימין' רפי פרץ שפועל לתווך בין הצדדים ולמונע את קיום הבחירות. על פי הדיווחים, פרץ הצליח לשכנע את ליברמן להיפגש עם נתניהו ולשמוע את הצעתו, אך הפגישה הסתיימה בפיצוץ.

ב'חדשות 12' דווח כי, אחת מהצעות הפשרה שעלו היום בניסיון אחרון להביא לפריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני, שתקוע על רקע חוק הגיוס, היא להכניס את יעדי הגיוס בהסכמים הקואליציוניים ולא במסגרת חקיקה. כזכור, אתמול החליטו מרנן ורבנן כ"ק האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לאשר את מתווה הפשרה שגיבש השר לשעבר אריאל אטיאס.

הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה: 63 הצביעו בעד, 43 התנגדו ושישה נמנעו. כדי שההצעה תעבור דרושות עוד שלוש קריאות. "כולנו תקווה שליברמן יתעשת ויגיע להסכמות עם הליכוד ושנוכל סוף סוף להקים את הממשלה הזאת שהציבור מצפה מאיתנו להקים. אני מציע להצביע בעד החוק", אמר ח"כ מיקי זוהר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture