אחרי דיון לילי סוער: המליאה אישרה בקריאה ראשונה את פיזור הכנסת

בתום דיונים ליליים בוועדה שהוקמה לקידום החוק, הוא הועברה להצבעה במליאה - בה 66 ח"כים הצביעו בעדו, 44 נגד וחמישה נמנעו. נכון לעכשיו, התאריך המסתמן להליכה לקלפיות הוא ה-17 בספטמבר, אך החרדיים והדתיים דורשים לשנותו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת אישרה הלילה את הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 בקריאה ראשונה. בהצעת החוק תמכו 66 חברי כנסת מול התנגדותם של 44 חברי כנסת ונמנע אחד. הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ מיקי זוהר תתכנס מחר בשעה 11:00 בבוקר להכנת ההצעה לקריאה שניה ושלישית, עליה צפויים הח"כים להצביע ביום רביעי.

יו"ר הוועדה המיוחדת ח"כ מיקי מכלוף זוהר מהליכוד שהציג את הצעת החוק אמר שכל מי שיצביע נגד הצעת החוק, הוא "יבטיח הקמת ממשלת שמאל בראשות ח"כ בני גנץ". לעומת זאת, מי שיתמוך בהצעה, "יבטיח את המשך ממשלת ימין". עוד הוסיף זוהר כי, "בצער רב וביגון קודר אני מבקש מכם לתמוך בפיזור הכנסת".

מוקדם יותר אישרה הוועדה המיוחדת בכנסת את החוק לקריאה ראשונה, ולפיה הבחירות יתקיימו ב-י"ז אלול (17) בספטמבר. כפי הנראה, התוכנית היא להחליף את התאריך בהמשך לפני אישור סופי של הצעת החוק לפי הסכמה של כלל הסיעות, והקרב על התאריך הסופי יימשך גם היום ועד לפיזורה הסופי של הכנסת, במידה ולא תושג פשרה שתמנע בחירות חדשות.

מפלגת השלטון והחרדים מעוניינים לקיים את הבחירות ב-27 באוגוסט (סוף חודש אב, הליכוד נגד) או ב-3 בספטמבר (ג' אלול – החרדים פוסלים), בישראל ביתנו מסרבים ומתעקשים על 10 או ב-17 בספטמבר. בסיוע תרגיל אופוזיציוני של ח"כ אחמד טיבי נאלץ ח"כ מיקי זוהר להביא והצבעה ולתמוך בתאריך ה-17 בספטמבר, בתקווה להחליף את התאריך בהמשך לפני אישור סופי של הצעת החוק לפי הסכמה של כלל הסיעות. באיחוד מפלגות הימין מאיימים להצביע נגד החוק אם הבחירות יתקיימו באלול.

נושא נוסף שהיה היןם על סדר יומה של הוועדה המיוחדת, היא רביזיה (שנדחתה) שהגיש ח"כ אופיר סופר מסיעת איחוד מפלגות הימין, שעסק בכספי מימון מפלגות לקראת הבחירות הקרובות. חברי הכנסת העלו בעיות בכספי מימון המפלגות לקראת הבחירות הבאות וסוכם כי יידונו לקראת הקריאה השניה והשלישית.

מפלגה שלקחה הלוואה לצורך מימון קמפיין הבחירות האחרונות, מחזירה את ההלוואה בתשלומים חודשיים. חברי הכנסת ביקשו לדחות את החזר ההלוואה בחודשים הקרובים, על מנת שיהיה באפשרותם לממן את קמפיין הבחירות הבאות. עוד נטען, כי עפ"י חוק מימון מפלגות, מפלגה שתבקש לקבל מקדמה ע"ח מימון מפלגות לקראת הבחירות הבאות, החוק מחייב לנכות את גובה ההלוואה מכספי המקדמות. חברי הכנסת ביקשו שההלוואות לא ינוכו מהמקדמות.

בנוסף, מפלגה שלקחה הלוואה שגובהה עומד היום על מחצית מגובה סכום מימון המפלגות, לא תוכל לקבל מקדמה. חברי הכנסת ביקשו כי בשל המצב המיוחד, יתאפשר להם לקבל מקדמה על אף ההלוואה שנטלו לקראת הבחירות האחרונות.

 

ניסיון אחרון למנוע בחירות: נתניהו נפגש עם ליברמן – הצעת פשרה חדשה

 

כזכור, לשכת ראש הממשלה הנחתה אמש את שרי וחברי הכנסת של הליכוד לתקוף בחריפת את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על כך שהוא מוביל את ישראל לבחירות חוזרות ומיותרות. "לאחר הערכת מצב מחודשת – אש חופשית נגד ליברמן", נכתב בהודעה שקיבלו בכירי הליכוד.

מוקדם יותר היה נראה כי נתניהו לא מתייאש ועושה הכל להחזיר את ליברמן לשולחן ומסר הודעה מיוחדת בכנסת בנוגע למשבר סביב הרכבת הממשלה והודיע כי עד כה המגעים עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן לא צלחו. "בימים האחרונים אני עושה מאמצים אדירים לקיים את רצון העם: להקים ממשלת ימין להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות מיותרות. אין שום סיבה בעולם לשתק את המדינה לעוד שנה וחצי ולבזבז מיליארדים. לצערי, עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות".

"אמשיך לפעול בכל דרך בזמן שנותר כדי להקים את הממשלה בימים הקרובים", אמר והוסיף עקיצה לליברמן: "אני קורא לליברמן לשקול את הדברים שנית. רבותיי וגבירותיי – יש עוד 48 שעות, אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות". לטענת ראש הממשלה, "הוויכוח בנושא חוק הגיוס הוא קוסמטי וסמנטי. בגלל קוסמטיקה לא הולכים לבחרות. יש פתרונות מצוינים ואם יש רצון ונכונות אפשר לפתור את הכול תוך שתי דקות".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להצהרת נתניהו: "‏אדוני ראש הממשלה, לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים בלי החרדים", לשון הודעת ליברמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלא יתפשרו.
אסור שיהיו בחירות באלול.!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture