Noam Revkin Fenton/Flash90

ביטול הפריימריז ואיחוד עם כחלון: מזכירות הליכוד תתכנס היום

מזכירות הליכוד תתכנס בירושלים לדון בביטול הפריימריז ובאפשרות לאיחוד בין הליכוד לכולנו בבחירות הבאות. דיווח: ח"כים משיפולי הרשימה הביעו חשש שהם ישלמו את מחיר הבחירות החוזרות והביעו כעס על התנהלות המפלגה במו"מ הקואליציוני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מזכירות הליכוד תתכנס אחר הצהריים (שלישי) במלון קראון פלאזה בירושלים כדי לאשר את ביטול הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימת המועמדים לכנסת, כך מדווח אריק בנדר ב'מעריב'.

הצעת ההחלטה שתועלה קובעת כי "בנסיבות שבהן הבחירות לכנסת הוקדמו למועד של עד חצי שנה מהיום לא ייתקיימו פריימירז לבחירות המועמדים של הלכוד לרשימה לכנסת ולראש הממשלה והרשימה לכנסת ה-21 תהיה רשימת הליכוד לכנסת ה-22".

כמו כן, תתבקש המזכירות, שבראשה עומד השר ישראל כ"ץ וחברים בה כל חברי סיעת הליכוד, כי "הליכוד וכולנו יגישו רשימת מועמדים משותפת". אמש דווח ב'חדשות 20' כי כחלון קיבל הצעה לשריון במקום השני, ה-12 וה-20.

ב'ווינט' דווח כי, גורמים בליכוד סיפרו כי כמה ח"כים משיפולי הרשימה הביעו חשש שהם ישלמו את מחיר הבחירות החוזרות. בשיחות פרטיות הביעו ח"כים בליכוד כעס על התנהלות המפלגה במו"מ הקואליציוני, ובעיקר על בזבוז הזמן ב-42 הימים האחרונים. הם תמהים מדוע נתניהו היה צריך לחכות עד לרגע האחרון כדי להבין שהוא נקלע לפלונטר פוליטי שהמוצא האחרון שלו הוא בחירות חוזרות.

בכירים בליכוד צוטטו ב'חדשות 12' תוקפים את ראש הממשלה נתניהו בעקבות הדיווחים לפיהם הוא מתכוון לשלב את משה כחלון ומפלגתו ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות – במידה ואכן יתקיימו: "שריון כחלון ברשימה – עסקת שוחד קלאסית". הבכירים התייחסו לדיווח לפיו כחלון ייקבל 4 שריונים במזכירות הליכוד ללא סמכות חוקית וטענו שהמהלך נועד להבטיח בלוק של 60 חכים לפיזור הכנסת. עוד טענו שאם כחלון לא ייקבל את השריונים – הוא לא יתמוך בהצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע בישיבת שר הליכוד כי, "נצטרך לרצ'רץ' את חברנו משה כחלון". ההצעה נתקלה בהתנגדות גדולה מצד השרים, השרה רגב אמרה שזו טעות והשר זאב אלקין העיר כי עלולה להיווצר בעיה משפטית בשילוב חכים מכולנו ברשימת הליכוד אם לא מבוצעים בה שינויים אחרים, שכן שילוב של ח"כים מכולנו ידחק חלק מהח"כים של הליכוד למקומות האחוריים ברשימה.

על פי דיווח ב'וואלה', נתניהו השיב למתנגדים והבהיר את ההגיון: "אם אתה לא נדיב לזה שאתה צריך אותו, אם אתה גרידי (תאב בצע) ורשע, אתה בעצם דוחף אותו למקום אחר". עוד אמר נתניהו בישיבה כי, אם אכן תתממש הכוונה ללכת לבחירות מוקדמות הוא מתכוון לרוץ באותה רשימה ולא לערוך פריימריז מחודשים בליכוד. "נצטרך להקפיא את המצב שאין פריימריז וצריך לדאוג לחברנו כחלון", אמר. רגב הביעה הסכמה להקפאת הרשימה שתמנע את ההתמודדות המתישה בפריימריז ואמרה "אסור לגעת – תעשה קופי פייסט".

שר בכיר במפלגת השלטון צוטט ב'ווינט' בתום הפגישה כי, "מסתמן שהכנסת תפוזר עד יום רביעי בלילה". בכירים בליכוד טענו כי נתניהו אינו מעוניין שנשיא המדינה ראובן ריבלין יעניק לח"כ אחר את המנדט להרכיב ממשלה, ולכן הוא מעוניין להקדים את הנשיא ולהכריז על פיזור הכנסת וקביעת תאריך חדש לבחירות. שרים בליכוד אמרו מיד לאחר שהסתיימה הישיבה כי "נתניהו נמצא באווירת בחירות".

ב'מעריב' דווח כי לדברי שר שנכח בישיבה, "האפשרות להגיע לנשיא ולהחזיר את המנדט כלל לא עלתה בשיחה". לדבריו, השר יריב לוין אמר במהלך הישיבה כי "מתחילת המשא ומתן היה רושם שליברמן לא רוצה באמת להצטרף לממשלה". ההחלטה לכנס את שרי הליכוד (בפעם הראשונה מאז החלה מערכת הבחירות) הגיעה לאחר שהשר אופיר אקוניס הציע בישיבת הממשלה שהגיע הזמן אולי לכנס את השרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture