Basel Awidat/Flash90

ביוזמת ארה"ב: מו"מ בנושא הגבול בין ישראל ללבנון יחל תוך שבועיים

ישראל ולבנון מנהלות בימים אלה מגעים, באמצעות האמריקנים, לקראת פתיחת במשא ומתן על תוואי הגבול הימים והיבשתי בין שתי המדינות. המטרה: ניסיון לפתור את סוגיית קידוחי הגז הימיים באזור וכן את העימות סביב השליטה בגזרת הר דב וחוות שבעא

העיתון הלבנוני "אל-ג'ומוהריה" מדווח הבוקר מפי גורמים במשרד החוץ הלבנוני שישנה אפשרות שהמשא ומתן בין ישראל ללבנון בעניין הגבול הימי והיבשתי יחל בתוך שבועיים. זאת על רקע ההתקדמות בשיחות שמוביל הדיפלומט האמריקני, דיוויד סאטרפילד. בעיתון הלבנוני דווח כי השיחות בין לבנון לישראל צפויות להתקיים במטה האו"ם באזור הגבול ובהשתתפות המתווך האמריקני.

יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, שנפגש עם אתמול הדיפולמט האמריקני אמר שישראל הסכימה למתווה הלבנוני שיימצא פתרון משותף ומאוזן לגבול הימי והיבשתי, אך עדיין יש נושאים שמצריכים דיון ובדיקה והצד הלבנוני ממתין לתשובות ישראליות בעניינם. ברי ציין כי לבנון דוחה את ההצעה הישראלית שהמשא ומתן יוגבל לפרק זמן של חצי שנה מחשש שישראל תנקוט סחבת כדי להכשיל את המשא ומתן.

עוזרו של מזכיר המדינה האמריקני, דיוויד סאתרפילד, פועל להפגיש בין הצדדים לשיחות רשמיות בראש הנקרה, בחסות כוח יוניפי"ל ובהשתתפות ארצות הברית. זאת, כדי לאפשר את המרצת קידוחי הגז הימיים באזור, שהבעלות עליהם שנויה במחלוקת ומוקד לעימות בין המדינות. כמו כן, האמריקנים פועלים לפתור את סוגיית השליטה בהר דב – אותה חיזבאללה מנצל מדי פעם כדי להעלות את המתיחות עם ישראל.

סאתרפילד ביקר השבוע בלבנון ובישראל. בלבנון נועד עם ראש הממשלה סעד אל-חרירי. שלשום נועד עם שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ועדכן אותו על שיחותיו בלבנון. מלשכת השר שטייניץ נמסר, כי השר שטייניץ הביע את הסכמת ישראל לסבב שיחות ישראלי-לבנוני בתיווך ארה"ב, במאמץ לסכם את הגבול הימי לטובת האינטרסים של שתי המדינות בפיתוח מאגרי הגז הטבעי והנפט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו