אנשי צבא: "לוחמים קרביים אמיתים לא חשים עוינות נגד בני ישיבות"

קבוצת לוחמים מיחידות מובחרות, בעלי עיטורים שונים, התכנסו על מנת להגן על בני התורה . היוזמה גובשה על ידיד אנשי 'פורום ההסברה' של 'הידברות' "מדובר בצעד אחד מתוך שורת צעדים הסברתיים שיינקטו", אומרים ראשי הפורום. מפקד בשייטת: "על כל חייל אנו זקוקים למניין לומדי תורה". וגם: מה אמר סגן הרמטכ"ל מתן וילנאי על החרדים?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בזה אחר זה, התיישבו סביב שולחן המנחה אברכים ובני תורה חרדיים, שבאו לפאנל ראשוני מסוגו שנערך על ידי 'הידברות'. לא רבים יכלו לתאר לעצמם כי העומדים מולם הינם אנשי צבא ששירתו במגוון יחידות קרביות מובחרות וחלקם אף השתתף במבצעים הנועזים ביותר.

קרא עוד:

[postim]

"חשוב להדגיש, כלוחם שעדיין משרת אני יכול להעיד – לוחם המשרת באמת ביחידה קרבית אין לו שום הרגשה של פראייר כלפי בחור ישיבה ", כך אמר סגן (במיל.) א. צדיקוב, כאשר החל הדיון בנושא האקטואלי הבוער ביותר, שאלת גיוס בני הישיבות. צדיקוב, שעל פי הוראת רבותיו עדיין מכהן בתפקידו הצבאי, ומשמש כמפקד צוות לוחמים בשייטת 13 היה אחד ממשתתפי פאנל שיזמו אנשי 'פורם הסברה' של ארגון 'הידברות', בו השתתפו בין היתר סגן במיל. אריאל זינו ששירת כקצין בסיירת אגוז ובעל צל"ש הרמטכ"ל במלחמת לבנון השנייה, סגן אלוף יעקב רענן נאמן מפקד טייסת קרב ובעל אות מופת וטל לירן טייס מסוקים.

גל ההסתה כנגד הציבור החרדי שפרץ לפני מספר חודשים, הביא את ראשי ארגון 'הידברות', להחלטה על הקמת 'פורום הסברה' שייתן מענה הולם וחדשני לכל התקפה שכזו כלפי הציבור החרדי. מודעה קטנה שפורסמה בעיתונות החרדית, בישרה על היוזמה ופניות רבות מצד גורמים בכירים בעולם התקשורת, הפרסום וקירוב הרחוקים, המעוניינים להצטרף לפורום, הגיעו למטה 'הידברות'.

"הציבור הכללי בארץ קרוב ליהדות ופתוח לשמוע דברי הסבר נכונים", אמר יו"ר הארגון הרב זמיר כהן, "אולם עלינו לעשות כל מאמץ להקדים ולהגיע אליו".

"הלומדים – תומכי לחימה"

יתרונה העצום של 'הידברות' כשחקן חשוב במערכת ההסברה החרדית, נובעת מהעובדה הפשוטה שהוא כבר עומד בגאון בשטח כאשר סקר גיאוקרטוגרפיה קובע כי לפחות רבע מיליון אזרחים בישראל נחשפים אליו בקביעות, כמו גם העובדה כי אין צרכן תקשורת ישראלי שלא נחשף לפעילות 'הידברות', לפחות פעם אחת. "גוף כזה, המיומן ככלי תקשורת בפני עצמו", אומרים אנשי 'הידברות', "יוכל לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר".

כעת, כאשר הציבור החרדי מותקף בשל ביטול חוק טל, הוחלט בפורום על קיום הפאנל, שדבריו עשו הדים בקרב הציבור הכללי בארץ, בשל השתייכותם הצבאית של הדוברים שבאו להגן על ציבור אלו שתורתם אומנותם.

במהלך השיח שנסוב על שאלת הצורך בלומדי התורה מול הרצוי בכח האדם בצה"ל, אמר סגן במיל. אריאל זינו קצין בסיירת אגוז: "כל אחד מסכים שאי אפשר היום לקיים צבא בלי חיל אוויר. כדאי שתדעו שהתנאים שם יותר ממצוינים, רוב הזמן הם אינם נלחמים בשטח, יש להם בריכה בבסיס ועוד הרבה הטבות. עם זאת אף אחד לא יגיד שהם מיותרים ופרזיטים, להיפך הצבא בוחר לחיל אוויר את העילויים והטובים ביותר – כך, לא ניתן לומר שלומדי התורה מיותרים חלילה ואינם תורמים בשל אי שירותם הצבאי בפועל".

כשנשאל אודות ההרגשה שישנם אלפי צעירים שלא מתגייסים בעוד הוא מוסר את שנותיו בצבא, השיב א. צדיקוב "היחס בצבא הוא שעל כל לוחם ישנם עשרה חיילים תומכי לחימה, כגון יחידות המטבח, האפסנאות, אלקטרוניקה, כשאני חוזר ממבצע מסוכן, האם יש לי טענות על הטבח שהכין לי את האוכל על כך שלא לחם לצידי? כדי שהלוחמים יצליחו בקרב אנו חייבים לפחות עשרה לומדי תורה על כל לוחם".

סא"ל במי"ל. יעקב רענן נאמן, שתחת פיקודו יצאה טייסת קרב למשימות נועזות, התמקד בפן הערכי של העניין. "יש חסר גדול בחינוך, וזה לא מהיום. אם הציבור הישראלי בארץ היה יודע ומפנים את ערך התורה כסמל ההיסטורי של העם היהודי, ברור שהיו מוסיפים עוד ועוד לומדי תורה ולא מתנכלים ללומדיה", אמר והוסיף לספר כי כיליד קיבוץ שדות ים ובן למחנכת עתירת שם, "בכל זאת הייתה ועדיין ישנה בורות מוחלטת על הייחודיות שלנו כעם. במה אנו שונים? בדבר אחד ויחיד: התורה. בלעדיה אין לנו כלום, לא היינו שורדים ומחזיקים מעמד אלפי שנים"

צו שמונה להסברה

חברי הפאנל, שפתחו את שאלת גיוס בני הישיבות לארוכה ולרוחבה, תוך שהם דנים מה ניתן לעשות בכדי להרגיע את הקיטוב בעם בין הציבורים השונים. לדבריהם, המתיחות בשטח הינה פחותה בהרבה מן העליהום והקמפיין התקשורתי המבעיר את האש ומצית שוב ושוב עוינות בין החרדים לחילוניים. "אי אפשר לבוא בטענות למי שלצערנו לא גדל ולא יודע תורה מהי, אלא רק ניזון מתקשורת", הסכימו.

בנוסף, סברו כי הצבא עדיין אינו מוכן כיאות לקליטת חיילים שומרי תורה שגדלו כל ימיהם באופי הקהילה החרדית. "חמש עשרה בחורים עם כיפות התגייסו איתי", סיפר טל לי-רן ששימש כטייס מסוק, "כשסיימתי נשאר רק ראש אחד מכוסה בכיפה, כל שאר הכיפות נשרו. זה לא פשוט לחיות בתנאי צבא".

בתום רב השיח המרתק, חשף סא"ל רענן נאמן, אפיזודה שהתרחשה ברגע בו פסע מן הצבא לבית המדרש. בסיומו של תחקיר שנערך לאחר תרגיל רחב היקף עליו היה ממונה, ניגש למפקד התרגיל האלוף מתן וילנאי – ששימש לאחר מכם כסגן הרמטכ"ל ובתפקידי ממשלה שונים – והודיע על עזיבתו. "אני הולך לישיבה", אמר נאמן לוילנאי שהתמתח על כסאו. "דע לך", אמר בנחישות "יש קבוצה קטנה במדינה שמשגעת את כולם, זורקים אבנים וחוסמים כבישים. אבל אני רוצה להגיד לך: רק בשבילם הכל כדאי, אם הם לא היו כאן לא היה כאן כלום".

בימים אלו, עמלים אנשי 'פורום ההסברה' של 'הידברות', על מספר פרויקטים יצירתיים הנמצאים בשלבים מתקדמים, על מנת להמשיך ולעורר את דעת הקהל הישראלית באופן בו יוכלו לראות נכוחה גם את הפן החרדי.

תמונות מהפאנל המיוחד

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באמת כל הכבוד,
אולי כדאי שמנהלי האתר החשוב ידברו עם 'הידברות' ויבקשו מהם לטובת אלפי הצופים באתר לשים באתר את הפאנל המדהים.
תודה מראש י. מירושלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture