נתניהו וגרף המנדטים של ישראל ביתנו. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו: "ליברמן הוא 'המפיל הלאומי' של ממשלות הימין – אין לו עקרונות" • צפו

ראש הממשלה תקף את יו"ר ישראל ביתנו: "ניסיתי להכניס אותו בכל דרך, והוא פשוט לא רצה. זו הפעם השלישית הוא פועל להפלת ממשלת ימין, כי הוא יורד במנדטים". עוד טען: "20 שנה הוא עושה דילים רק עם החרדים, פתאום הוא נגד החרדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב הצהרה מיוחדת לתקשורת בהם התייחס לכשלנו בהרכבת הממשלה: "היום היינו אמורים להציג לאזרחי ישראל ממשלת ימין חזקה ויציבה", אמר נתניהו. "שני מיליון וחצי אזרחים, רוב עצום, בחרו בי להנהיג את הממשלה והמדינה. אני רוצה להודות לכם על כך שוב. הענקתם 65 מנדטים למפלגות שהבהטיחו לכם שיתמכו בי כדי להקים ממשלת ימין".

"רק מפלגה אחת, רק אדם אחד – אביגדור ליברמן – סירב לקיים את הבטחתו לבוחר והוא שוב הפיל ממשלת ימין", הוסיף נתניהו. "אני אומר שוב כי זאת הפעם השנייה תוך 8 חודשים שליברמן מפיל ממשלת ימין. הוא קיבל כל מה שהוא רצה: פנסיות, הוסטלים, תקנים, תקציבים, ועדות, תפקידים ועד ועוד. והוא קיבל גם את חוק הגיוס, את כל מה שצה"ל צריך. את כל המכסות והיעדים שקבע לפי החוק שלו. אבל ליברמן הוא המפיל הלאומי. הוא מפיל סדרתי של ממשלות ימין".

"ב-2015 היו לנו 61 מנדטים וליברמן סירב להצטרף", תקף ראש הממשלה, "גם אז ניסיתי להכניס אותו בכל דרך, הצעתי לו הכל והוא פשוט לא רצה. הוא קיווה שאם הוא יישאר בחוץ, ממשלת הימין שהקמתי תיפול מעצמה. רק שהוא ראה שהיא לא נופלת הוא נכנס. זו הפעם השלישית שהוא פועל להפיל ממשלת ימין. למה הוא עושה את זה? הוא טוען שזה בגלל חוק הגיוס לחרדים, הוא אומר שזה בוער בו".

"ב-2016, אחרי שליברמן ראה שהממשלה מחזיקה מעמד בלעדיו – הוא הצטרף אליה. בממשלה הזו יש כבר חוק גיוס לחרדים, שהיה מאוד נוח לחרדים. אבל בהסכם הקואליציוני איתו, כשהוא נכנס לממשלה עם החוק הזה, הוא לא אומר מילה, ואפילו לא פסיק. כשהוא רוצה להצטרף לממשלת ימין – אין עקרונות. כשהוא רוצה להפיל ממשלת ימין – פתאום יש עקרונות".

"פתאום הוא נגד החרדים", הוסיף ראש הממשלה לתקוף את שר הביטחון שלו, "איזה ליברמן? ליברמן שלנו? 20 שנה הוא עושה דילים רק עם החרדים. ב-2009 הוא גדל בעמדת ש"ס להגדלת קצבאות הילדים, ב-2012 הוא תמך בכל המינויים של ש"ס לרבני הערים והיישובים. ב-2013 הוא עשה עם ש"ס דיל לקידום המועמד שלהם לתפקיד הרב הראשי. תאמינו לי, זה רק על קצה המזלג. תשאלו את החרדים".

נתניהו מציג את המפה שקיבל מקושנר. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"אז כולנו מסכימים. זה לא חוק הגיוס, זה לא החרדים, זה בטח לא העקרונות. אבל למה הוא עושה את זה? הנה ההסבר", אומר נתניהו ושולף גרף מנדטים של ישראל ביתנו, "זו מפת גרף המנדטים של ליברמן. 15 מנדטים ב-2009, אחר כך זה יורד ל-10 מנדטים, ואחר כך ל-6 ול-5 מנדטים. עוד מעט הוא מגיע לקו האדום. אם הוא ימשיך כך, הוא יורד מתחת לאחוז החסימה ונעלם", אמר נתניהו.

"ליברמן חייב לצאת מזה. אז מה הוא אומר? הוא מחפש פטנט. משהו שישאיר אותו מעל אחוז החסימה, ופתאום מי שעשה דילים עם החרדים הופך להיות אנטי-חרדים, פתאום אכפת לו מחוק הגיוס. בשביל חופן מנדטים, בשביל גחמה אישית, אמביציה אישית, עקרונות משתנים, האיש הזה מוכן לקחת מדינה שלמה ולזרוק אותה למערבולת של בחירות. להכניס אותנו לבחירות מיותרות יקרות ובזבזניות".

בפתח הפגישה אמר נתניהו כי, "היום היו שלוש פגישות מצוינות עם ארבעה ידידים גדולים של ישראל ושלי בהם ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט. אנחנו לא מפסיקים לעבוד, והיחסים עם ארצות הברית מעולם לא היו טובים יותר. קושנר הביא לי משהו מנשיא ארצות הברית – מפה שעודכנה וכוללת את רמת הגולן בריבונות ישראל. יש כאן התפתחויות מאוד חשובות. בסוף החודש תתקיים כאן בישראל פסגה ביטחונית חסרת תקדים של ארצות הברית, רוסיה וישראל. שתי המעצמות הבין-לאומיות ידונו כאן באתגרי הביטחון המשותפים. זהו עוד הישג לישראל".

 

ליברמן: "מאשימים אותי כשמאלני – קורא לליכוד לגייס פסיכיאטר" • צפו

מ"ישראל ביתנו" נמסר בתגובה לדברי רה"מ בנימין נתניהו הערב: "נתניהו נכשל במלאכת הרכבת הממשלה וכרגע מחפש על מי להטיל את האשמה. אבל זה לא משנה את העובדה שהאחריות הבלעדית על בחירות חוזרות היא של הליכוד בלבד. נתניהו לחוץ ושוב מפזר דברי שקר. בניגוד אליו, ליברמן תמיד שמר על עקרונותיו כמו בממשלת ההתנתקות ממנה ליברמן התפטר ונתניהו הצביע בעד, וכמו שעזב את ממשלתו של נתניהו לאחר שהאחרון לא איפשר לו להכניע את החמאס. נתניהו לחוץ כי הוא יודע שהציבור כבר מבין מי זה הימין הלאומי האמיתי. מי רוצה להקים ממשלה ימנית ומי ניסה להקים ממשלת הלכה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרגל רוסי?

ואללה!!! ד' ישמור!!!! מקווים שביבי ינצח!!!!

אוווייייי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture