צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

פרסום עסקת המאה תדחה בגלל הבחירות – יפורסם ב"זמן המתאים"

גורם אמריקאי אמר כי הסדנה הכלכלית בבחריין תתקיים כמתוכנן, אולם הפרסום של שאר התוכנית יהיה "בזמן המתאים". בממשל הבטיחו לפרסם את תכנית השלום לאחר חג שבועות וסיום הרמדאן, אך הבחירות החוזרות בישראל ככל הנראה הובילו לדחייה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע הבחירות החוזרות בישראל אמר היום (חמישי) גורם אמריקני כי החלק הפוליטי ב"עסקת השלום" יפורסם "כשהממשל יחשוב שיהיה לה את סיכויי ההצלחה הטובים ביותר". בשבועות האחרונים אמרו בכירים בממשל האמריקאי כי החלק הפוליטי, העוסק בסוגיות שבלב הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, יפורסם לאחר חג השבועות ותום חודש הרמדאן. הגורם, שדיבר בעילום שם, הוסיף כי הסדנה הכלכלית בבחריין לעידוד השקעות בגדה המערבית וברצועת עזה תתקיים כמתוכנן. הפלסטינים כבר הודיעו כי יחרימו אותה לאור הנתק שלהם עם ממשל טראמפ.

הערב אמר סאיב עריקאת, מבכירי הרשות הפלסטינית, ל'כאן 11' כי "ההצבעה על פיזור הכנסת הערב הובילה לכך ש"עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יורדת מהפרק, ועוברת למאה הבאה".

בתוך כך, ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע רשמית לשליח מטעם מלך בחריין שעמו נועד ברבת עמון, כי הפלסטינים לא ישתתפו בוועידה האמריקנית שתארח הנסיכות המפרצית בחודש הבא. השליח הבהיר לאבו מאזן כי בחריין אינה מארגנת את הוועידה אלא רק מארחת אותה.

הדברים מגיעים ברקע פגישתו של ראש הממשלה עם יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר ועם שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, במעון רה"מ בירושלים. בפגישה שנערכה היום בירושלים השתתפו גם נציג הממשל האמריקני לענייני איראן בריאן הוק ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר.

ראש הממשלה אמר: "זהו תמיד תענוג גדול לקבל את פניהם של ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט בישראל ובירושלים, כדי לדון במאמצינו המשותפים לקידום שגשוג, ביטחון ושלום. אני מעריך מאוד את האופן שבו ארה"ב פועלת, תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, כדי לשלב בני ברית יחד בהתמודדות מול אתגרים משותפים ובניצול הזדמנויות משותפות".

"כפי שאתם יודעים, היה לנו אירוע קטן אתמול בלילה, אבל זה לא יעצור אותנו. אנחנו נמשיך לעבוד יחד. קיימנו פגישה מצוינת ופורייה שמדגישה שוב שהברית בין ארה"ב וישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר, והיא תמשיך ותתחזק אף יותר".

יועצו הבכיר של הנשיא אמר: "אני מבקש להודות לראש הממשלה נתניהו על קבלת הפנים האדיבה. אני שולח ברכות מהנשיא טראמפ לך ולכל עם ישראל. זאת הפעם הראשונה שלי בישראל מאז שהנשיא הכיר ברמת הגולן – הצהרה חשובה מאוד. ביטחון ישראל הוא קריטי ליחסים בין אמריקה וישראל והוא כמובן גם חשוב מאוד לנשיא, ואנחנו מעריכים את כל מאמציכם לחזק את היחסים בין שתי מדינותינו. הם מעולם לא היו חזקים יותר ואנו מאוד נרגשים מכל הפוטנציאל שיש כאן בישראל, ביחסים בינינו ובעתידנו".הביקור של יועציו של הנשיא בישראל, ומוקדם יותר הם נועדו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, שגיבשו את התכנית בשנתיים האחרונות, הגיעו לישראל אחרי ביקורים בירדן ובמרוקו, שנועדו לגייס תמיכה בעסקה השנויה במחלוקת עוד בטרם חשיפתה המלאה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture