צילום: יונתן זינדל – פלאש 90

"הבן שלי בסך הכול חזר מבית הכנסת לישיבה – והמחבל התנפל עליו"

בבית החולים נלחמים על חייו של האברך שנפצע אנוש בפיגוע הדקירה בירושלים. אביו של הפצוע הבינוני סיפר: "כשהגיעו שוטרים אמרו לו לזוז. הם לא הבינו שהוא פצוע והוא דאג לעצמו והלך להזעיק עזרה. זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בבית החולים שערי צדק נלחמים הבוקר על חייו של אברך כבן 50 שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה הכפול הבוקר בירושלים. "ליחידת הטראומה פונה גבר בשנות ה-50 עם דקירות באזור הצוואר והראש. הוא מונשם ומורדם והוכנס לחדר ניתוח", נמסר מבית החולים.

הפצוע השני, בחור ישיבה בן 16 וחצי, שנפצע ברובע הנוצרי וטופל בסמוך לבית הכנסת החורבה שבעיר העתיקה, פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם. "קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. לאחר פעולות ראשוניות ביחידה הטארומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם. כעת מועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ", סיפר ד״ר מיכאל סאמר מבית החולים הדסה עין כרם.

"הוא למד כל הלילה בירושלים ובבוקר הגיע לבית הכנסת החורבה – ואז היה בדרך חזרה לישיבה שלו", סיפר אביו של הנער שנפצע בפיגוע ל'ווינט'. "איך שהוא יצא משם פתאום התנפל עליו מישהו שיצא מאחת החצרות. בהתחלה הוא לא חשב שזו סכין, אלא מכה חזקה בגב. אחיו היה איתו והם מיד רצו לבית הכנסת החורבה ושם הזמינו עזרה".

האב הוסיף גם ביקורת על התנהלות המשטרה בזירת האירוע, "האבסורד הוא שהמשטרה ראתה את זה במצלמות, מיד הגיעו שוטרים ואמרו לו 'זוז מכאן'. הם לא הבינו שהוא פצוע. הוא דאג לעצמו, הלך לבית הכנסת כדי להזעיק עזרה. זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת. חשוב מאוד לנטרל את המחבל, אבל עוד יותר חשוב לקרוא לעזרה לפצוע".

 

"האזרח שנפצע קשה שכב כשהוא מעורפל" • תיעוד מזירת הפיגוע בי-ם

 

בנוגע למצב הבן ציין האב כי "ברוך השם, הוא עבר טיפול. יש לו פציעה ברקמת הריאה וברוך השם לא נשקפת סכנה לחייו. הוא בחור רציני, ממש מתמיד. הוא מיוזמתו לומד כל הלילה".

חיים שמואלי, מפקד מרחב דוד של המשטרה, סיפר לאחר הפיגוע כי, "סמוך לשעה 6 ועשרים מחבל נכנס דרך שער שכם מרחוב הגיא במזלג הפנימי של שער שכם, הצליח לדקור יהודי בכל חלקי גופו והחל במנוסה לכיוון רחוב דוד. תוך כדי התנהל מרדף אחרי החשוד. ממש לפני שפגשו בו שוטרים הצליח לדקור יהודי נוסף קטין מאזור בנימין. הבחור נוטרל".

שמואלי הוסיף מידע על המחבל ואמר כי, "ממה שאנחנו מבינים הוא תושב שטחים שנכנס בכניסה ליום שישי האחרון של הרמדאן. בהערכת מצב ראשונית, בראשות מפקד המחוז, תוגברו המערכים של עוטף ירושלים והעיר העתיקה. אנו בהיערכות שיא ללילת אל קאדר, סגרנו את הזירה וכשיתאפשר נוכל להחזיר את הצירים לשגרת המשטרה".

כזכור, הבוקר אירע פיגוע דקירה כפול בעיר העתיקה בירושלים, מחבל ערבי בן 19 דקר גבר כבן 50 סמוך לשער שכם בעיר, משם נמלט לכיוון רחוב דוד ברובע היהודי תוך ששוטרים מנהלים אחריו מרדף ודקר צעיר כבן 16 סמוך לבית כנסת החורבה. השוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל, הוא נוטרל, ולאחר מכן מת מפצעיו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture