דיווחים בסוריה: 5 הרוגים בתקיפה ישראלית בשדה התעופה T-4

על פי דיווחים בכלי התקשורת בסוריה חיל האוויר הישראלי תקף את שדה התעופה T-4 בסוריה. על פי הדיווחים, 5 נהרגו, בהם 3 חיילים סורים. גורם צבאי טען כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא יירטו חלק מהטילים, אך מחסני תחמושת נפגעו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: הטלוויזיה הסורית משדרת את היירוטים

כל תקשורת בסוריה מדווחים הלילה (בין ראשון לשני) על טילים שנורו על ידי חיל האוויר הישראלי, לטענתם, לעבר בסיס חיל האוויר T4 בחומס. סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דווח כי נשמעו פיצוצים עזים בבסיס, בו יש גם נוכחות לכוחות איראניים, וכי פרצה שריפה במקום.

משרד ההגנה בדמשק הודיע כי ישראל אחראית לתקיפה ושני טילים יורטו. גורם צבאי סורי רשמי הודיע כי מערכות הנ"מ הסוריות "בלמו תוקפנות ישראלית והשמידו שני טילים" ששוגרו לעבר שדה התעופה טיפור T4 מזרחית לחומס.

לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, 5 בני אדם נהרגו בתקיפה, שלושה מהם חיילים סורים, דווח גם על פצועים קשה. בתקיפה הושמד מחסן טילים וכלי רכב אחד. לפי מרכז המעקב, באתר מחסנים השייכים למשמרות המהפכה האיראנים.

בלוג המדועין אינטלי טיימס מציין כי, ‏יתכן והתקיפה הלילה קשורה לנסיבות חקירת ירי הרקטות שלשום בערב אל עבר החרמון הישראלי או לתשתיות אמל"ח שנפרקו אל תוך המחסנים שבשליטת האיראניים בבסיס. עוד מציין הבלוג כי, בשבוע האחרון מטוס ה-747 של חברת "קאשם פרס אייר" נצפה פורק שוב ושוב מטען בשדה התעופה הסורי T4 הסמוך לתדמור. לדבריו, הבסיס הסורי חולק למעשה נוכחות איראנית ורוסית ולכן תקיפה שכזו דורשת תיאום היות והרוסים מתרכזים בחלק המזרחי של הבסיס.

בסיס T4 היה מספר פעמים יעד לתקיפה אשר על פי גורמים זרים, בוצעה על ידי ישראל. באחת התקיפות נהרגו 18 חיילים איראניים ועל פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל מטרתה הייתה להשמיד מערכת הגנה אווירית מתקדמת שהעבירו משמרות המהפכה אל תוך הבסיס, זאת על מנת למנוע מהם להשתמש על מטוסים ישראלים. בעקבות התקיפה איימה איראן להגיב בתקיפות נגד ישראל, איום שהתממש כחודש לאחר מכן, כשאיראן שיגרה מספר טילים לעבר ישראל.

כזכור, בתקיפות חיל האוויר בסוריה בלילה שבין שבת לראשון נהרגו לפחות עשרה בני אדם, בהם ככל הנראה שבעה שאינם סורים בתקיפה בפרבר הדרומי־מערבי של דמשק. בנוסף, שלושה אנשי צבא בשורות המשטר הסורי נהרגו בתקיפה באזור קוניטרה. לדברי מרכז המעקב, התקיפות באזור הפרבר הדרומי־מערבי של דמשק כוונו ליעדים של חיזבאללה ושל איראן.

בצה"ל אישרו הבוקר את התקיפה ומסרו כי, מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדים צבאיים השייכים לצבא סוריה ובהן שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. עוד עודכן כי, במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי. לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי, "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה נגד ישראל משטח סוריה ויפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה משטחה. צה"ל ימשיך לפעול כנגד כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל ובשטחה ומחויב להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל". בנוסף עדכן צה"ל כי אחת הרקטות ששוגרו אמש אותרה בשטח ישראל.

הירי בוצע בתגובה לשני שיגורים שזוהו משטח סוריה לעבר החרמון, אחת מהרקטות אותרה בשטח ישראל ופגע ברכבל של החרמון שלא פעיל בקיץ. אמש לא היה לחימה באזור רמת הגולן בצד הסורי, מה שמחזק את ההערכה בצה"ל כי מדובר בירי מכוון. לתושבים באזור לא נמסרו הנחיות מיוחדות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture