זעם ציבורי: המשטרה מסרבת להתנצל על הכאת הילד המיוחד

13 יום לאחר המקרה המזעזע בו שוטרים הכו נער מיוחד, והמשטרה דבקה בגרסה השקרית. מאות במחאה יומית נגד המשטרה המבהירים כי לא ישקטו עד להתנצלות. יוזם המחאה ל'חדשות JDN': "המשטרה איימה עלי בתביעה משפטית ופלילית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


הקמפיין מהיום השמיני, שמשיעה את זעקות הילד

13 יום לאחר פרסום התיעוד המזעזע בו שלושה שוטרים מכים באכזריות נער מיוחד הלומד ב'שיח סוד', המשטרה טרם התנצלה וממשיכה לדבוק בגרסה הרשמית והשקרית אותה פרסמו למחרת האירוע. בתיעוד שהתפרסם ברשת נראה שהשוטרים המשיכו להתעלל בנער למרות שעדי ראייה צעקו להם שמדובר בילד מיוחד וגם הוא עצמו זעק כך.

ממשטרת ישראל נמסר ביום האירוע גרסה שהתבררה לאחר מכן כשקרית, "במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים".

"מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע״י מד״א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן", לשון הודעת המשטרה אז.

אך בתיעוד נוסף שהתפרסם בערב שלמחרת המתעד את הזירה גם קודם התחלת האלימות המשטרתית מחזק בבירור את גרסת עדי הראייה. בסרטון נראה הבחור עומד ולא מפריע איש כשלפתע ניגש אליו שוטר סמוי וכשהנער (כאמור, מוגבל שכלית) מנסה לברוח מתחילים השוטרים במרדף אחריו, מרדף שמסתיים במעצר אלים בו הנער נפצע ומדם. בנוסף, בסרטון גם לא ניראת כל זריקת אבנים, כפי שטענה המשטרה.

כשנעשו פניות לאחר פרסום הסרטון השני במטרה לקבל תגובה מעודכנת של המשטרה, לאחר שהראשונה התבררה כשקרית, לא התקבלה כזו והפנו לתגובה הקודמת כשהם ממלאים פיהם מים. בעקבות כך ועם חלוף הימים והתנצלות המשטרה טרם הגיעה, יצאו ברדיו 'קול ברמה' במחאה ברשת, המשותפת על ידי עשרות אנשי תקשורת ומאות נוספים, בו נספר מספר הימים שעברו מאז האירוע ללא התנצלות המשטרה.

הקמפיין שהחל חמישה ימים לאחר המקרה, קורא שוב ושוב לאנשי המשטרה להתנצל, תחת הסלוגן "משטרה התנצלי". בין מודעות הקמפיין מובאים ציטוטים של פוליטיקאים המגנים את האירוע ודורשים את הדחת השוטרים, קטעי עיתונות המסקרים את המקרה, ספירת השעות והדקות למקרה והתחייבות השר ארדן שנחשפה ב'חדשות JDN' לעקוב ולוודא שהלקחים יופקו. באחד הימים אף נעשה הספירה באמצעות וידאו המשמיע את זעקות הילד.

מאחורי היוזמה עומד ישראל קליין, מאנשי התוכן ב'קול ברמה', שמספר בשיחה ל'חדשות JDN' על התגלגלות היוזמה, "יוזמת החמאה ברשת היא משימה שלקחתי על עצמי מתוך תחושת שליחות והיא מצליחה לגרום לכך שהנושא לא ירד מסדר היום כמו שקרה בהמון מקרים דומים. למחאה הזו מצטרפת ההחלטה של תכניות האקטואליה בקול ברמה שלא להפסיק לעסוק בנושא של המעצר הנער המיוחד".

עוד הוא מוסיף בהתרגשות כי, "מה שמדהים זה כמה עם ישראל מזדהה עם היוזמה וכבר מספר ימים משתף אותה ברשת. אני מקבל אין ספור שיחות מאזרחים שמחזקים את המהלך, ומעל הכל הורים לילדים מיוחדים שאומרים לי הגיע הזמן שמישהו יציב למשטרה את האמת מול הפנים והלוואי ומשהו ישתנה ביחס לילדים שלנו".

קליין מספר ל'חדשות JDN' כי גורמים בכירים במשטרה הפעילו עליו לחץ להפסיק את הקמפיין, "ביום השני למחאה פנה אלי גורם במשטרת ישראל וסיפר לי שהקביעה בה אני משתמש שהשוטרים הכו את הנער היא שקר וזה מה שחושף אותי לתביעה משפטית ופלילית, כפי שאפשר להבין האיום הלא מרומז הזה לא גרם לי להפסיק בפעילות בנושא".

לסיום הוא מציין כי המטרה היא להביא להתנצלות המשטרה והפקת לקחים, אך המשטרה עדיין בשלה: "במהלך הימים האחרונים כל ניסיון של עורכי האקטואליה ב'קול ברמה' לפנות לדוברות המשטרה לבקשת תגובה בנושא נתקלות בתגובות מזלזלות על היזמה ועל הרדיו, מה שבטוח לא מוסיף כבוד למשטרה", כך קליין.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
16 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רציתי לדעת איך אפשר להצטרף למחאה הזו ברשת?

אני חוזר ואומר מ'כפת לנו שהוא נער מיוחד. גם אם הוא היה ילד רגיל זו לא צורת התנהגות וע"ז צריך לשים את הדגש. ולא ע"ז שהוא מיוחד

מחאה ברשת זה יפה וסוחף, אבל הייתי רוצה לראות אחד מחברי הכנסת פועל בנושא, פונה לגורמים בפומבי, מגיש שאילתא או כל דבר מעשי אחר.

זה כבר אור אדום. אסור להתלונן במשטרה. אסור להתקרב למשטרה. אסור אפילו להתלונן בטלפון.
המשטרה בישראל לא אנושית.הם סכנה לציבור.

כל החרדים בארץ צריכים לצאת במחאה נגד האלימות המילולית והפיזית נגד המגזר שלנו בדרך פשוטה לפרסם יום שבו כל המגזר לובשים טלאי צהוב ובזה נרעיד כל לב יהודי אפילו הרחוק ביותר

צריך לחסום את כל גוש דן ולא רק בגלל שמדובר בנער מוגבל
גם אם לא היה מדובר בנער מוגבל זה עדיין הזוי שככה עושים
לבחור בן16 חרדי,
אם הוא היה ערבי אפי' לא מוגבל השוטרים היו "במעצר"

אם הציבור החרדי היה יוצא לרחובות זה היה נראה אחרת !
אנחנו שותקים אז זה מה שקורה

כל הכבוד. תמשיכו!! אם אין וכו' מי לי. רק התקשורת החרדית תוכל בס"ד להביא לשנוי המיוחל.

חייבים להפיץ!
מישהו צריך להעמיד את המשטרה המושחתת שלנו במקום!

צריך לצאת במחאה אדירה של רבבות בשאגות של "עד מתי רשעים יעלוזו" וגעוואלד לרחובה של עיר ולא לתת למה שקרה לקרות שוב.
לצעוק בקולי קולות שמות גנאי על המשטרה הקלוקלת ולא להרפות מהנושא שיהיה מדובר בו יומם ולילה בשידורי הרדיו, בבתי הכנסת ובמוסדות שם צריך לספר לילדים עד כמה רעה המשטרה האיומה.

לרשעים האלה אין גבול חייבים לעצור אותם זה לא יכול להימשך כך גם אם לא מדובר בילד מיוחד חייבים להפיץ את זה כמה שיותר

אבל אשמים אנחנו
כשרואים שמכים יהודים שלא כ"כ הולכים בקו שלנו גם כשזה עובר כל גבול ואז אנחנו שותקים במקרה הטוב,ובמקרה הגרוע אף נהנים מזה או מעודדים את המשטרה גם ע"י אנשי ציבור כביכול, אז כמובן שאלו התוצאות כיון שהשנאה של המשטרה כלפי החרדים איננה יודעת להבחין בין מגזרים שונים בתוך הקהילה, וגם איננה משכלת להבחין בין אנשים נורמטיבים לשאינם כיון שלדידם כל החרדים שוים…..

לאור האירועים האחרונים נראה בבירור שהמשטרה נמצאת עבור החרדים רק לדבר אחד. להרביץ ולעצור. לפני שבועיים נהג אוטובוס התעלל בנוסעים לאשדוד והמשטרה סירבה להתערב, במירון התעללו באברך, בירושלים התאכזרו לילד מיוחד, בשבועות פרצו נערי שולים לדאראג והמשטרה לא התערבה. גנבו אתמול ספרי תורה בבני ברק , ונמשטרה עוד לא פעלה בענין. דמינו הפקר. האם בשביל זה יש לנו חכי"ם 16 במספר?
למה הם מחכים? יש למישהו הסבר? אני מאוד כועס על כל ה-16 !!

הבעיה העיקרי זה שהפוליטיקאים המטומטמים שלנו מבקשים מהמשטרה אחרי כזה פשע רק התנצלות
עם היו דושים גבוע אולי היה מגיע התנצלו

מעשה בר' זושא (אחיו של ר אלימלך מליז'נסק) שנזרק מאמצע לילה לפנות מקום לאורח חשוב. אחר שהתנצל שזרק את ר' זושא ענה לו על זריקת ר' זושא אני מוחל שלא ידעת מי זה, אבל על זריקת יהודי פשוט באמצע הלילה ע"כ אין מחילה.
כל ילד הוא מיוחד ואסור להרביץ

נכון צריך להקים קול זעקה אבל בל נשכח שבעוה"ז (הקצר) רשעים למעלה ויבוא יום שעתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים ואנחנו מ"אוהביו" אז שימשיכו להתגאות ולרמוס אותנו ושלא יתנצלו את האמת כולנו יודעים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture