צילומים: פלאש 90

מאבק באיחוד הימין: סמוטריץ דורש את תיק החינוך שהוצע לפרץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ח"כ רפי פרץ את תפקיד שר החינוך, אך ח"כ סמוטריץ טוען כי על פי ההסכם התפקיד מגיע לו • גורמים בבית היהודי במתקפה: "מאז תחילת השבוע הילד מתנהג בצורה מביכה עם התגובות וההתבטאויות שלו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שרצה את תיק המשפטים לעצמו, אמר למקורביו אמש (רביעי) בעקבות החלטת ראש הממשלה למנות לתפקיד את ח"כ אמיר אוחנה שכעת תיק החינוך אמור להימסר לו. לדבריו, לפי ההסכם בינו לבין יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ, הוא זה שאמור לקבל את התיק הבכיר שיוצע לסיעה.

סמוטריץ' אמר למקורביו: "לא ויתרתי לרפי פרץ על תיק החינוך ולפי ההסכם ביננו אני זה שבוחר ראשון. אם אני לא אקבל את המשפטים, החינוך אמור להגיע אליי". פרץ כבר קיבל בימים האחרונים הצעה מראש הממשלה להתמנות לשר החינוך, אך סירב לקבל את התפקיד במקרה וסמוטריץ לא ימונה גם כן לשר, לא ברור עם דעתו השתנתה או שמקורביו לא מדברים בשמו.

גורמים בבית היהודי טענו אמש כי תיק החינוך הוצע ליו"ר רפי פרץ וכי לדעתם הוא זה שצריך להחזיק בו. "פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ", אמרו הגורמים. "הבחירה הראשונה היא של רה"מ והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית. רה"מ נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט, כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית".

הגורמים תקפו בחריפות את סמוטריץ ואמר כי, "ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שייערך מיד לאחר הבחירות הקרובות נפיק לקחים. לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות. הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט, זו הייתה המשימה".

 

סוער באיחוד הימין: ח"כ סמוטריץ' זועם, פרץ תומך בנתניהו

 

גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי "בקרוב ימונו שרים מאיחוד מפלגות הימין". דוברו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, אמר כי "הלכה מדינת ההלכה". גורם באיחוד מפלגות הימין מסר בתגובה לדברים אלה כי, "נתניהו מוזמן להציג את ההסכמים שחתם עם המפלגות הדתיות והחרדיות. הנסיון של נתניהו לרכוב על הגב של סמוטריץ' תוך הוצאת דבריו מהקשרם באופן נבזי על ידי התקשורת הוא צעד מכוער. נפיק לקחים".

מקורבי פרץ צוטטו ב'ידיעות אחרונות' בתגובה ל"גורם באיחוד מפלגות הימין" ואמרו כי, "מאז תחילת השבוע הילד מתנהג בצורה מביכה עם התגובות וההתבטאויות שלו". גורם בבית היהודי התבטא אמש ואמר כי, "רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל המו״מ, לא ברור לנו למה סמוטריץ׳ תוקף את נתניהו במקום להסיק מסקנות".

לאחר הודעת לשכת רה"מ הערב על מינוי שר המשפטים הזמני, בירך ח"כ סמוטריץ' את ח"כ אוחנה אך גם מתח ביקורת על התנהלותו של נתניהו. "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור", צייץ סמוטריץ'. "הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש למנות את ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים במקום איילת שקד. אוחנה יהפוך לחבר בקבינט המדיני ביטחוני מתוקף תפקידו כשר משפטים. "אחרי אלפי שעות בימ"ש כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים. תודה לרה"מ על האמון העצום, ותודה למברכים. ריגשתם מאוד", אמר אוחנה אמש.

 

נתניהו החליט: ח"כ אמיר אוחנה ימונה לשר המשפטים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture