צילום: מכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים

יאיר גולן: "השאלה אינה אם אלא מתי – אני מדבר עם הרבה אנשים"

האלוף במיל' ששמו עלה כמועמד לראשות מפלגת העבודה טוען כי היה צורך בממשלת אחדות: "ההבדלים האידיאולוגיים בין הליכוד לבין כחול לבן הם אפסיים". מגן על נתניהו: "לכלוכים וקומבינות הם לא המצאה של ביבי". על עזה: "חייבים להילחם בתוך הרצועה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האלוף במיל' יאיר גולן, שהיה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, ששמו עלה כמועמד לראשות מפלגת העבודה, מתייחס בראיון ל'ישראל היום' לאפשרות כי יצטרף לפוליטיקה ואומר כי, "השאלה אינה אם אלא מתי אני אקפוץ למים, ואני מדבר עם הרבה אנשים. עוד לא גיבשתי דעה איך אעשה זאת, ואיך נכון לעשות זאת".

באופן מפתיע, למרות שמו עולה כאמור כמועמד לראשות מפלגת העבודה, הוא דווקא תומך בממשלת אחדות בין ה'ליכוד' ל'כחול לבן': "היו בחירות, ובעולם מתוקן שתי המפלגות הגדולות היו מקימות קואליציה ש'אין עליה'. 70 חברי כנסת, שהם רוב מוצק שמבטא את עם ישראל. ההבדלים האידיאולוגיים בין הליכוד לבין כחול לבן הם בין אפסיים לקטנים".

לדברי גולן, התסבוכת הפוליטית שהובילה לבחירות חוזרות היתה מיותרת: "בעולם מתוקן היתה מוקמת קואליציה של המרכז הישראלי, לא ימין ולא שמאל, שעושה את הדברים שרוב עם ישראל רוצה ויודע. בלי הטיות של חרדים ושל ימין קיצוני. כל מה שצריך להיות זה שראש הממשלה הנבחר, עדיין בנימין נתניהו, היה אומר: רבותי, אם יוגש נגדי כתב אישום, אני מבטיח להתפטר. כך היתה קמה קואליציה לתפארת".

באופן מפתיע, הוא לא מבקר בחריפות את ראש הממשלה נתניהו: "פוליטיקה אף פעם לא היתה מקום נחמד. לכלוכים וקומבינות הם לא המצאה של ביבי. אבל זאת באמת הטענה המרכזית שלי נגדו. הוא מייסד פוליטיקה של זהויות, שמקצינה את עצמה לדעת. זו פוליטיקה שהורגת את היכולת לנהל שיח, כולל בין מתנגדים. זו פוליטיקה שעוסקת פחות בתוכן ויותר בדימויים ותיוגים. ולפוליטיקה הרעה הזאת נתניהו אחראי במידה רבה מאוד".

על השאלה האם שיער, כשהיה סגן אלוף, שמתוך עזה יוכלו לירות טילים כמעט על כל חלק בישראל אמר: "אני חושב שההתנתקות, באופן שמימשנו אותה, הייתה רעה מאוד. אבל האם אני מתגעגע לליווי שיירות עם מטענים לגוש קטיף? מישהו מתגעגע לרדוף אחרי זורקי אבנים בשאטי? בג'בלייה? בחמש השנים הראשונות של האינתיפאדה השנייה נהרגו 147 ישראלים בעזה. מאז 2005 ועד היום נהרגו 121 ישראלים, כולל כל המבצעים".

גולן נשאל מדוע ישראל לא נכנסת קרקעית לעזה ואמר: "פוחדים להילחם. פוחדים מאבדות. זה לא 500 הרוגים. אנחנו נותנים יותר מדי קרדיט לאויב. הלחימה בעזה לא באה בחינם, לחימה בתווך עירוני זו לחימה על הקרקע. צריך לעשות את זה כי חייבים לעשות את זה". עוד הוסיף: "המשוואה היא מדומיינת. יש לה היבט ציבורי; ההנחה שאם ניכנס לעזה זו הסתבכות ארוכת שנים, היא לא נכונה". בנוסף אישר שאפשר לערוך פשיטה שתארך כך וכך זמן, ולחזור חזרה.

בראיון המלא, שיפורסם מחר מתייחס גולן למשפט אלאור אזריה ולסערה הציבורית סביבו: "זה היה משפט הגון. אגב, עונשו היה כצפוי; כי בסופו של דבר, אין כאן סעיף כוונה לרצח. בבסיס החלטות הממשלה ישנו רעיון, שהוא מוסרי ושוחר טוב. יש לנו ויכוח איך להתקדם למקום שנכון למדינה. אני צריך לדעת שזה מכוונות טהורות. ואז אני יכול לדרוש מחייל שבא מרקע שמאלי או ימני או דתי. פה אין רקעים. פה אנחנו אנשי הממלכה. אבל ברגע שהצבא הוא 'שמאלן ותבוסתני', בתי המשפט הם 'עוכרי ישראל' ונשיאת ביהמ"ש העליון 'לא ציונית' – לא ירחק היום שבו חייל יגיד שאינו מוכן לשרת את המקום הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השמאלן נשאר שמאלן
ואת מאות הנפגעי חרדה ואיום הטילים על רוב ישראל
אשם השמאל שעשה את ההתנתקות

הטיות של חרדים עוד רשע עוכר ישראל מי ששומר על דתו זה מבחינתו הטייה ואתם משבחים אותו מי ישמע הוא אחד מגדולי ישראל שנותן עצה עוד איזה שונא ישראל כופר

בעיקרון הוא צודק שממשלה יציבה צריכה להיות מורכבת משתי המפלגות הגדולות. ולכן גנץ צדק שהתנגד בהתחלה להצהיר שלא יישב עם ביבי. ואולץ להצהיר זאת. מה אבל גולן לא ער לכך שביבי לא מעוניין. הוא רוצה רק מפלגות שיסכימו להעניק לו "פטור'- ממישפט. ולזה כחול לבן לא יסכימו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture