צילום: פלאש 90

סקר חדש: הימין מסתדר בלי ליברמן – הפער בין הגושים גדל

סקר נוסף שמתפרסם מראה שינוי מגמה לגבי מפלגתו של ליברמן ומצביע על כך שנתניהו יוכל להרכיב ממשלה ללא 'ישראל ביתנו'. • וגם: בכמה אחוזים בציבור הדתי לאומי רוצים לראות את שקד בראש רשימה מאוחדת וכמה יצביעו לכזאת מפלגה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סקר 'מעריב' שמתפרסם הבוקר מראה כי גוש הימין ללא ליברמן מגיע ל-64 מנדטים, הימין החדש מתחזק ומפתיע עם שישה מנדטים למרות שטרם ברור בכלל באיזה הרכב תרוץ, מפלגתו של ליברמן בשינוי מגמה, לאחר שמאז הפלת ממשלת הימין הייתה במגמת התחזקות כעת מקבלת 'ישראל ביתנו' רק שבעה מנדטים.

על פי הסקר, הליכוד מתחזק בשני מנדטים ועולה ל-37, כחול לבן נחלשת ל-33, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 8, ש"ס לפי הסקר יורדת במנדט וזוכה ל-7 מנדטים, ישראל ביתנו כאמור 7, גם תע"ל+חד"ש עם 7, איחוד הימין 6, הימין החדש מפתיע עם 6, מפלגת העבודה צונחת ל-4, ומרצ גם כן 4. גוש הימין 71. גוש מרכז שמאל 49.

בתוך כך, על רקע הדיבורים על איחוד מפלגות בימין מתפרסמים בסוף השבוע שני סקרים הבוחנים את מי יעדיפו לראות בראש רשימה כזאת אם תקום. סקר 'מקור ראשון' שהתפרסם הבוקר ובדק את השאלה מיהו המועמד המתאים להנהגת רשימת ימין מאוחדת: 40.1% מהמשיבים בחרו בשקד. 19% נפתלי בנט. 15.1% בצלאל סמוטריץ'. 14.8% בחרו ברב רפי פרץ.

מסקר דומה התפרסם אתמול בעיתון 'בשבע' ונערך על ידי מכון 'מאגר מוחות', עולה גם כן ששרת המשפטים לשעבר איילת שקד מובילה בפער גדול בשאלת ההתאמה לעמוד בראש מפלגת הימין הציוני-דתי. הסקר ביקש לבחון את עמדות הציבור הדתי לאומי בשאלה מי המתאים ביותר להנהגת מפלגה מאוחדת של הימין הציוני הדתי, 32% מהנשאלים השיבו כי לדעתם איילת שקד צריכה לעמוד בראש המפלגה. בפער גדול אחרי שקד, 19% מהנשאלים ענו כי לדעתם נפתלי בנט צריך לעמוד בראש המפלגה המאוחדת.

17% אמרו כי הרב רפי פרץ הוא המתאים ביותר לעמוד בראש הרשימה ו-14% הצביעו על בצלאל סמוטריץ' כמועמד המוביל. בעיתון 'בשבע' הדגישו כי הסקר נערך בימים בהם עמד סמוטריץ׳ בצל סערה תקשורתית בעקבות דבריו על המשפט בישראל ועל כן יש להניח שהדבר גרם להטיה מסויימת בתוצאות כלפיו. עוד ענו 8% מהנשאלים כי לדעתם עו"ד איתמר בן גביר יהיה המועמד האופטימלי להנהגת מפלגת ימין ציוני-דתי מאוחדת ו-3% אמרו כי לדעתם מי שיתאים ביותר להנהגת המפלגה הוא משה פייגלין.

בשאלה האם הציבור הדתי לאומי מעוניין באיחוד שכזה, ענו מרבית הנשאלים כי הם רוצים בכך שכל מפלגות הימין הציוני-דתי ירוצו ברשימה אחת. 79% מהנשאלים ענו כי הם תומכים בכך ורק 9% אמרו שיש לרוץ ברשימות נפרדות. בשאלה האם יצביעו למפלגה כזאת ענו 57% מהמשתתפים כי יצביעו למפלגה מאוחדת, 23% אמרו כי ייתכן ויצביעו למפלגה ו-14% אמרו כי לא יצביעו למפלגה מאוחדת של הימין הציוני-דתי.

מרבית הנשאלים רוצים לראות ברשימה החדשה את המפלגות הבאות: הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הימין החדש ועוצמה יהודית. לגבי מפלגת זהות, 50% מהנשאלים היו רוצים לראות אותה בתוך רשימה מאוחדת ו-50% היו מעדיפים שלא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן הוא שמאל בתחפושת ימין, צריכים להחדיר לתודעה שמי שמצביע ליברמן מכשיל ממשלת ימין

מישהו בסקר שכח לציין שהמפלגות הערביות המאוחדות יקבלו 12 – 13 מנדטים ואז כל החשבון משתבש וזה לרעת גוש הימין שנתנו לו מתנה 7 מנדטים משום מקום. בושה…

ביב מקור כל הצרות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture