Yehuda Haim/Flash90

גפני: "אם לפיד ומפלגתו לא היו ב'כחול לבן' – המצב היה שונה"

יו"ר דגל התורה האשים את ליברמן בהליכה לבחירות: "הוא לא רוצה שנתניהו יהיה רה"מ" • הטלת הרכבת הממשלה על ח"כ אחר מהליכוד: "רעיון לא רע, לא בטוח שאז כל האחרים היו מסכימים" • חקירות נתניהו: "היועמ"ש צריך לדחות את השימוע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, התייחס לפיזור הכנסת ואמר כי, "הלכו לבחירות בגלל חוק הגיוס לא בגלל העקשנות שלנו, זה בגלל השנאה של ליברמן לביבי שהוא לקח את חוק הגיוס כנושא שנוח לו לדבר עליו ושכולם ידברו על חוק הגיוס. איזה חוק גיוס? הרי הגענו להסכמות בעניין הזה אבל בכלל לא משנה, יהיה חוק הגיוס, לא יהיה חוק הגיוס אז יהיה רע מאוד".

בראיון ל'רשת ב' אמר כי, "צריך אבל למצוא איזושהי פשרה, מצאנו יותר מה שצריך באמת בנושא הזה, ליברמן אם לא הייתה לו אפשרות ללכת עם זה עד הקצה הוא היה מוצא משהו אחר, אז לא חוק הגיוס, הוא היה מוצא משהו שאולי היה מוצא חן בעיני כולם או בעיני רובם. הוא חיפש מתחת לאדמה, היה מוצא שבת, היה מוצא נישואים כאלה, היא מוצא כותל, היה מוצא הרבה דברים ללכת איתם עד הקצה ולהגיד 'מילה שלי זו מילה' ולקחת את המדינה לבחירות שזה הדבר הנורא ביותר שיכול להיות".

עוד הוסיף כי, "אני ישבתי עם נתניהו הוא מאוד לא רצה ללכת לבחירות, הוא רצה לעשות דברים שיכול להיות שאולי הם היו עוזרים אבל הם לא עזרו. אמר לי מישהו בכיר בליכוד בתחילת המו"מ 'אני חושש שאנחנו מנהלים מו"מ לריק מכיוון שליברמן לא רוצה להיכנס לקואליציה הזאת בשום מקרה, הוא לא רוצה שנתניהו יהיה רה"מ ולכן אנחנו בסופו של דבר נלך לבחירות, אנחנו צריכים לעשות את העבודה' ובאמת עשינו את העבודה ישבנו ודנו על הסכם קואליציוני, אבל אמר לי הבכיר בליכוד, הוא אמר את זה באופן חד משמעי 'תדעו ותיקחו בחשבון שיכול להיות שלא יצא מזה כלום'".

גפני אמר כי לולי לפיד היה לצידו של גנץ, ייתכן שהמצב היה שונה, "מה הייתה הברירה? אנחנו לא היינו הולכים עם כחול לבן וזו תמונת המצב שהציבור בחר בנתניהו. לא הייתי יושב עם כחול לבן. לא השתנה אצלי כלום לגבי לפיד, זה שאני מדבר אני נחמד עם כולם זה בסדר, אני לא הייתי יושב איתו ואני גם לא אשב איתו עכשיו בקואליציה. אם לפיד ומפלגתו לא היו יחד בכחול לבן? המצב היה שונה אבל היינו הולכים עם נתניהו בגלל שאנחנו אמרנו כל הזמן, אמרנו גם לבוחרים שלנו שאנחנו הולכים עם נתניהו, אבל זה היה משנה באמת את התמונה אם לפיד לא היה בתוך העניין".

יו"ר דגל התורה טען כי ההצעה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר מהליכוד, הייתה חסרת סיכוי, "על כך שנתניהו יכול היה להגיד שהוא יזוז הצידה ולתת למישהו אחר מהליכוד לעמוד בראש ואולי ככה היו מפלגות אחרות שהיו מצטרפות, רעיון לא רע אבל אני לא חושב שהוא היה רוצה לעשות את זה, אני גם לא בטוח שאם זה היה מישהו אחר מהליכוד באמת כל האחרים היו מסכימים. אבל נניח לעניין בגלל שההצעה הזאת (שמישהו אחר יעמוד בראש הליכוד) הייתה על השולחן לא שהיא לא הייתה וההחלטה הייתה שלא, שהולכים לנסות ולהגיע למצב שבו יהיה 61, אין 61 וזה קרה ברגע האחרון בסופו של דבר".

בראיון התייחס הבכיר החרדי לחקירות נתניהו ואמר כי, "לא נוח לי כל המצב הזה שראש ממשלה חשוד בפלילים, מתחילתו ועד סופו אבל עם כל הכבוד אני ראיתי דברים שאומרים שאת נתניהו יש רבים שלא רוצים לראות כרה"מ, אני לא בטוח כפי שאמרתם קודם האם כל אזרח שהיה צריך לעבור את כל התהליך הזה האם הוא לא היה נכנס מיד לתוך הליך של כתב אישום? אני חושב שלא. אני חושב שהנושאים הם נושאים כאלה שלא בטוח שהיו מגישים כתב אישום נגד אזרח רגיל ומגישים את זה נגד ראש ממשלה".

"פשוט רצו לעשות כל דרך שהאיש הזה (נתניהו) לא ימשיך והמשמעות של העניין היא שעושים דברים שהדברים האלה הם דברים שלא תמיד מקובלים במקרים רגילים עם כל הכבוד לכל מה שנעשה בעניין הזה. אני חושב שבמקרה של נתניהו הגזימו מאוד אני לא רוצה להגיד מעבר לזה בגלל שאני לא יודע, אבל המציאות היא שיש רבים שרצו שהוא לא ימשיך להיות רה"מ. במציאות הזאת אני לא בטוח שאם רה"מ היה מישהו אחר אם כל התהליך הזה היה קורה, לא בטוח, לא אומר שלא".

גפני הצטרף לטענת ראש הממשלה כי הוא נרדף על ידי השמאל, "אני יודע שבסופו של דבר לא מצליחים להוריד את נתניהו בבחירות, זאת המציאות, אני לא יודע להגיד בוודאות מה יהיה בהמשך אבל אני הולך איתו בגלל שאני חושב שהוא ראש ממשלה טוב, אני חושב שגם בנושאים המדיני והביטחוני הוא מתנהג לא בהתלהמות ומה שחשוב זה אזרחי המדינה ואני חושב שהוא ראש ממשלה טוב". לדבריו, "היועמ"ש צריך לדחות לנתניהו את השימוע, צריך לתת לו לעבור את הבחירות".

"אני יודע שיש רבים ששומעים אותי עכשיו וחלקם אומרים 'כל הכבוד לגפני' וחלקם אומרים 'תראה את גפני הוא הרי נקרא איש ישר למה הוא לא אומר שצריך להעמיד אותו לדין?' אני אומר שבסופו של דבר המציאות הזאת שבה ראש ממשלה שהוא ראש ממשלה טוב שניהל המדינה כמו שצריך בנושאים הכי מרכזיים שלה ואת זה אני יודע ומכיר גם בשיחות שהיו לי איתו וגם בשיחות שהיו לי עם אחרים, המציאות היא שבסופו של דבר זה עולה על הכול. אלא אם כן מדובר על עבירות ריגול, בגידה, דברים מהסוג הזה, אבל אם אלה עבירות מהסוג הזה של אשתו עם החמגשיות ודברים דומים אני חושב שהחשיבות של לדאוג לאזרחי המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוב העונים היו בעד חוק ביטוח חיים לאברכים
ורוב מנהלי העמותות היו נגד

כל הכבוד לגפני( ;
אבל אני חושב שהוא טעה! הוא היה צריך לומר שהוא (ביבי) לא 'טוב' אלא אלוף!!!

ביבע נחשד במתן שוחד כדי להצליח בבחירות
מאז ניצח שוב בבחירות
וינצח שוב בבחירות…
וד"ל..

את חוק ביטוח חיים לאברכים
שהרוצה יכול להיות בחוץ וללא הביטוח
והרוצה להיות מבוטח מפריש 15 שקל ממשכורתו ומשרד האוצר מפריש גם 15 שקל
סך הכל 30 שקל בחודש ואז אם לא עלינו נפטר
משפחתו מקבלת חמש אלף לחודש לחמש עשרה שנה .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture