Noam Revkin Fenton/Flash90

יועצו של גנץ: "דברי לפיד על החרדים – גדר הפרדה ליכולת להקים ממשלה"

יועצו של יו"ר 'כחול לבן' בבחירות האחרונות רונן צור הוסיף כי "זה פוגע בגנץ, באשכנזי ויעלון שהם לא חסומים על ידי ראשי המפלגות החרדיות והציבור החרדי". במתקפה על לפיד אמר: "זו איוולת, אופוזיציה שמודיעה מראש שאין לה כוונה להקים ממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נמשכות המחלוקות בתוך "כחול לבן", היועץ הפוליטי רונן צור מי ששימש כיועצו של יו"ר המפלגה בני גנץ בבחירות האחרונות, תקף הבוקר (שני) בחריפות את התנהלות ח"כ יאיר לפיד כלפי החרדים. לדבריו: "המתקפות כלפי החרדים עלולות למנוע מגנץ להרכיב ממשלה לאחר הבחירות הקרובות". את הדברים אמר צור בריאיון ל'גל"צ' צור הוסיף כי "המסרים האנטי חרדיים הם גדר הפרדה פוליטית בין כחול לבן ליכולת להקים ממשלה. אם לפיד לא ימתן את דבריו נגד הציבור החרדי". לדבריו: "זו איוולת, אופוזיציה שמודיעה מראש שאין לה כוונה להקים ממשלה".

היועץ הפוליטי הבכיר הסביר כי "הסיפור הוא לא רק הרוטציה אלא הקמפיין, הסיפור הוא האג'נדה, שלמעשה מנדה את הציבור החרדי מלהיות חלק מהממשלה. דוחקים פה 16-17 מנדטים לימין באופן אוטומטי. למה עושים את זה? נשגב מבינתי". צור הוסיף לתקוף את לפיד, ואמר: "העניין הזה יכה בהם במהלך הדרך יותר ויותר קשה. בסוף זה פוגע בגנץ, באשכנזי ויעלון שהם לא חסומים על ידי ראשי המפלגות החרדיות והציבור החרדי, והם למעשה מביאים על עצמם סוג של חסם שלא מאפשר להם לקחת את ההגה הובלה של המדינה בידיים, וזה דבר שאני לא מצליח להבין".

צור דיבר גם על האופציה שהוא ומשרדו יעבדו עם 'כחול לבן' בבחירות הקרובות ואמר: "סיימנו את משימתנו. בבחירות הקרובות ניכר שלא נהיה מעורבים באופן פעיל בליווי אחת המפלגות, אבל ימים יגידו". צור הוסיף: "אני מקווה שהאופוזיציה נערכת להקמת מטה בחירות שאולי יתקן דברים מהקמפיין הקודם וייתן פייט כפי שאזרחי ישראל אוהבים, מצפים ומעריכים, הם רוצים לראות ששני הצדדים נלחמים על הקול שלהם ולא אדישים".

הבלטת אנשי הימין וצירוף אורלי לוי: תוכנית הניצחון של 'כחול לבן'

בדבריו על הטעויות שנעשו במהלך הקמפיין וגרמו לכך שאין היום כל ממשלה בישראל אמר צור כי היו שתי "טרגדיות", לדבריו: "מצד הימני של הליכוד, החסימה של האפשרות להקים ממשלת אחדות עם כחול לבן, גם בגלל מה שקרה במערכת הבחירות. גם הניסיון המינימלי והרציני להקים ממשלת אחדות שתנטרל עבורם את ההתנגדות של ליברמן לא נעשה, ובעניין הזה זו הייתה טרגדיה וטעות קשה מצד נתניהו. מהצד השני האופוזיציה למעשה לא הייתה על המגרש, היא חסמה לעצמה את האפשרות להקים ממשלה עם החרדים ובעצם הפכה להיות קונוס פוליטי במו"מ. מבחינת האופוזיציה זו סוג של טעות טרגית, אם היא תחזור על עצמה יש סיכוי שנראה שחזור של האירועים ב-18 בספטמבר".

מי שלא אהב לשמוע את הדברים ואף הגיב בזעם הוא רועי קונקול, דוברו של לפיד, שטען כי "מה שאנשים מהסוג של רונן צור לא מסוגלים לקלוט זה שיש לאנשים עקרונות. כשאתה שכיר חרב לא מעניין אותך שתהיה כאן מדינת הלכה כל עוד הצ'ק מגיע בזמן. הלקוחות שלו צריכים לדעת שכשאתה שוכר אנשים כמוהו, דקה אחרי שהכסף ייכנס לחשבון הוא ימכור אתכם למרבה במחיר".

בתוך כך, הצהריים אמר ח"כ אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' כי "אנחנו בעד סבלנות ודו-קיום ועבודה ביחד עם החרדים. אני חושב שזה יכול לעבוד ביחד. כשנגיע למשא ומתן הקואליציוני, נדע גם להגיע להסכמים עם החרדים".

כזכור, בעקבות דיווחים על חילוקי דעות שהתגלו בצמרת 'כחול לבן', לגבי ריצה משותפת של המפלגה בבחירות הקרובות. הודיעו בתחילת שבוע שעבר ב'כחול לבן' כי "למרות הספקולציות והשמועות השקריות 'כחול לבן' תתמודד בבחירות הבאות באותה מתכונת שהביאה להישג עצום של 35 מנדטים לפני חודשים ספורים" במפלגה הדגישו כי אין כל שינוי בהנהגת 'כחול לבן', לדבריהם – קיום הרוטציה בין גנץ ללפיד קיים ויהיה בדיוק כפי שסיכמה הנהגה המשותפת והובאה בפני הציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לבעלי ה"עקרונות" – לפיד וגנץ.

קשה לכם מאוד!!

להבין

שגם לחרדים יש "עקרונות" ???

לבעלי ה"עקרונות" – לפיד וליברמן.

קשה לכם מאוד!!

להבין

שגם לחרדים יש "עקרונות" ???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture