דיווח: אחיו של קים ג'ונג און שחוסל היה מודיע של ה-CIA

"וול סטריט ג'ורנל" מדווח שקים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של רודן צפון קוריאה שהורעל לפני שנתיים בגז עצבים, ביקר במלזיה כדי להיפגש עם איש קשר ב-CIA. קים ג'ונג נאם הביע בפומבי התנגדות למינוי קים ג'ונג און לשליט. ב-CIA סירבו להגיב לידיעה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח הלילה (שלישי) מפי גורם המעורה בפרטים, כי אחיו למחצה של רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און, קים ג'ונג נאם, שחוסל במלזיה בשנת 2017, היה מודיע של ה-CIA. עוד דווח בעיתון כי ביקורו במלזיה בעת שנרצח היה לצורך פגישה עם איש הקשר שלו בסוכנות הביון האמריקנית, עם זאת, ייתכן שהייתה סיבה נוספת לביקורו במדינה. העיתון הדגיש כי עדיין לא ברור אופי הקשר בין קים ג'ונג נאם ל-CIA. זאת בעקבות כך שנאם חי במשך שנים רבות מחוץ לצפון קוריאה ולא היה לו כוח בפיונגיאנג, כך שגם אם סיפק מודיעין לא היה זה מידע מודיעיני בעל משמעות על מה שקורה בתוך המדינה המבודדת.

ב-CIA סירבו להגיב ל"וול סטריט ג'ורנל", אך גורמים לשעבר בממשל האמריקני אמרו לעיתון, כי קים ג'ונג נאם היה גם בקשר עם שירותי ביטחון של מדינות אחרות בפרט עם אלו של סין. נאם, התגורר במקאו, טריטוריה אוטונומית של סין.

בדיווח נכתב, כי לאחר הרצח היה חשש גדול בקרב כוחות הביון האמריקאים שיתגלה הקשר בין ה-CIA לקים ג'ונג נאם, העיתון מספר כי בקהילת המודיעין האמריקנית "נשמו אנחת רווחה", אחרי שהקשר בין ה-CIA לקים ג'ונג נאם לא נחשף מיד לאחר חיסולו. אולם, כשלושה חודשים אחרי הרצח דיווח העיתון היפני "אשאי שימבון" כי קים האח נפגש במלזיה עם אדם ממוצא קוריאני-אמריקני ושבמלזיה חשדו כי אותו אדם הוא קצין מודיעין אמריקני. לפי המשטרה המלזית, במהלך שהותו במדינה קים ג'ונג נאם שהה מספר ימים באי הנופש לאנגקאווי, שם נפגש במלון עם הקוריאני-האמריקני שזהותו לא ידועה.

הרצח של קים ג'ונג נאם בוצע על ידי הרעלה בגז עצבים מסוג VX – אחד הקטלניים בעולם. הגז הותז עליו בנמל התעופה הבינלאומי בקואלה לומפור בירת מלזיה. סיטי עיישה, צעירה אינדונזית בת 26 שנעצרה והואשמה ברצח, אמרה כי חשבה שהיא משתתפת בתוכנית מתיחות וקיבלה עבור המתיחה 90 דולר. לפני שלושה חודשים היא שוחררה מהכלא, לאחר שהתביעה במלזיה ביטלה במפתיע את האישום נגדה בגין רצח. ממשלת אינדונזיה אמרה כי לחץ דיפלומטי שהופעל בדרגות גבוהות על מלזיה הוא זה שהביא לשחרורה של עיישה. משרד החוץ מסר בהצהרה כי היא "רומתה ולא הבינה כלל שהיא מנוצלת על ידי המודיעין הצפון קוריאני".

בדרום קוריאה טוענים שתקיפתו של קים ג'ונג נאם הייתה חלק מהתנקשות שתוכננה בקפידה על ידי קים ג'ונג און. לטענת הסוכנות, קים רצה לחסל את האח, שלפי הדיווחים מעולם לא פגש. קים ג'ונג נאם נחשב עד לתחילת העשור הקודם ליורש של אביו קים ג'ונג איל כשליט צפון קוריאה, אבל הוא הודח אחרי פרשה מביכה שבה נתפס מנסה להיכנס ליפן בדרכון מזויף כדי לבקר בדיסנילנד-טוקיו. בשנים שלאחר מכן מתח ביקורת על משפחתו, והוא אף הביע בפומבי התנגדות למינוי קים ג'ונג און לשליט ולהעברת השליטה בצפון קוריאה בירושה. הביקורת שמתח על המשפחה השלטת הפכה אותו ליריב פוטנציאלי לקים ג'ונג און.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גויים משוגעים

למה צריך לשים תמונה של גויים רשעים רוצחי המונים? בשביל זה אני קורא רק jdn?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture