בעקבות הוונדליזם: שורה של צעדים להגברת תחושת הביטחון בעיר בני ברק

בתום פגישה עם ממ"ר דן ובכירי השיטור העירוני הוחלט על שורת צעדים להגברת תחושת הביטחון בעיר. אברהם רובינשטיין, ראש העיר: "אנו פועלים ביד תקיפה, הוריתי על שורת צעדים מעשיים להשבת הסדר. כוחות השיטור העירוני יתוגברו משמעותית ויעשו ככל שיידרש למען שמירת ביטחונם האישי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעקבות מקרי האלימות החמורים שהתרחשו בליל החג כאשר נוער שוליים הטיל חיתתו על מתפללים ולומדי תורה על לא עוול בכפם כינס הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר דיון חירום בלשכתו יחד עם מפקדי המרחב, בכירי השיטור העירוני, ראשי ארגון השומרים ונציגי הקהילות מתוך מורה ראשונה במעלה להשיב את הסדר הציבורי, להחזיר את תחושת הביטחון לתושבים ולגדוע מראש כל תופעה של אלימות עבריינית.

בפגישה השתפו הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר; הרב חנוך זייברט, מ"מ רה"ע; הרב מנחם שפירא, סגן רה"ע; הרב שמואל ליטוב, מנכ"ל העירייה; הרב גדליה סילמן, ראש לשכת רה"ע; מר שלומי מלכא, מנהל אגף שיטור עירוני; יאיר וייצברגר, מפקד תחנת בני ברק; נתי יקוטי מפקד שיטור עירוני ב״ב; אורן טיבי, קצין אג״מ של תחנת בני ברק לצד הרב שבתי גלבר והרב חיים רוטר, ראשי ארגון השומרים

ראש העיר הציג בפני מפקדי המרחב את הדרישה העירונית הראשונה במעלה, לטפל במקרי האלימות והוונדליזם המזעזעים במלוא החומרה הנדרשת. כחלק משורת צעדים להגברת תחושת הביטחון ושמירה על הסדר הציבורי, הורה ראש העיר במהלך הפגישה, כצעד ראשון מקדם ביטחון, על עיבוי משמעותי של כוח השיטור העירוני, באמצעות תגבור מערך סיורים רציף ורחב היקף בכל ימות השבוע ומעקב צמוד בלילות שבת בכל פינה ברחבי העיר, כשבמקביל לפעילות העירונית היזומה, תשתף העירייה באופן מלא תוך תיאום הדוק עם גורמי האכיפה המשטרתית, אשר מעשי ונדליזם והתפרעויות מסוג זה הינם כידוע בחוק, בתחום סמכותה של משטרת ישראל.

קציני המשטרה דיברו בפגישה בהרחבה על התוכניות המקיפות לפיהם יגבירו את הפיקוח והאכיפה בשבועות הקרובים על מנת שלא לאפשר כל אלימות או הפרת סדר.

במהלך הדיון החמיא ראש העיר למשטרה ולשיטור העירוני שפעלו יחד עם ארגון השומרים לאיתור מהיר של הנערים העבריינים והביאו למעצרם.

בסיום הפגישה אמר הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר כי הוא "מחויב לביטחונם האישי של כלל התושבים. קיימנו ישיבות מקצועיות ושוחחתי בנושא הן עם מפקד המרחב מר מומו בוריה והן עם בכירי השיטור העירוני כשהדרישה היא ברורה – לעשות הכל על מנת להבטיח את שלוותם וביטחונם של תושבי העיר ולהבטיח שהפורעים האלימים, הן אלו שהיכו בברוטאליות בליל החג והן אלו שפגעו הלילה בקדושת בית הכנסת וספרי התורה, ייתפסו ויועמדו לדין עד האחרון שבהם".

ראש העיר הוסיף ואמר כי "לא תיתכן מציאות שכזו בעיר התורה והחסידות, בה אברכים וצעירים מוכים על ידי פורעים אלימים, או שפוגעים בקדוש והיקר לנו, בתחושה שאין דין ואין דיין. חייבים אכיפה משטרתית מוגברת מול כל ניסיון לערער את תחושת הביטחון בעיר".

לסיום סוכם עם כל הנוכחים על בניית מנגנון מסודר של תיאום ושיתוף פעולה בין כלל הגופים, משטרה, שיטור עירוני וארגון המתנדבים החרדי במטרה להגביר את הסיורים ולהחזיר את תחושת הביטחון לתושבים.

בתמונה: הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר בפגישה בלשכתו, נראים גם מימין לשמאל נתי יקוטי, מפקד שיטור עירוני בני ברק; יאיר וייצברגר, מפקד תחנת בני ברק; הרב גדליהו סילמן, ראש לשכת רה"ע; הרב חיים רוטר, ארגון השומרים; הרב מנחם שפירא, סגן רה"ע; הרב חנוך זייברט, מ"מ רה"ע; הרב שמואל ליטוב, מנכ"ל העירייה; מר שלומי מלכא, מנהל אגף אכיפה ופיקוח והרב שבתי גלבר, ארגון השומרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתי היה ונדליזים ואיפה, לא יכול להיות שפיספסתי את זה, כגולש קבוע של JDN אני עובר על כל הכתבות ולא ראיתי שום עדכון שהיה משהו, האם אני טועה או שזה סתם ישיבה רגילה של העירייה (ולא היה משהו מיוחד).

היה תדפדפף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture