Hadas Parush/Flash90

לאחר התערבות רוה"מ: נמצא פתרון למשבר הצהרונים

ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו הערב על המשך סבסוד הצהרונים לשנת הלימודים הבאה. במקביל, בניסיון להתמודד עם הגירעון הגבוה אישר היועמ"ש קיצוץ רוחבי של מיליארדי שקלים ממשרדי הממשלה, הקיצוץ יממן בין היתר את המשך סבסוד הצהרונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סוף זמני למשבר: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו הערב (רביעי) על המשך סבסוד הצהרונים לשנת הלימודים הבאה. בכך הגיע לידי פתרון, זמני אומנם, משבר הצהרונים שאיים להשבית את שנת הלימודים הבאה. לפי פרסום הערב ב'חדשות 12' הממשלה תתקצב 4 חודשים ראשונים של השנה, בעלות משוערת של כ-300 מיליון שקלים כשהמימון לכך יגיע מקיצוץ במשרדי הממשלה האחרים. משרד האוצר מצדו מתחייב להמשיך לתקצב אותם גם ב-2020. ההצעה תעלה לאישור הממשלה.

לאחר פתרון המשבר מסר ראש הממשלה נתניהו הצהרה משותפת יחד עם שר האוצר משה כחלון נתניהו אמר כי "יש לנו בשורה משמחת להורים בישראל – שר האוצר ואני מצאנו פיתרון לסבסוד הצהרונים. בספטמבר בתחילת שנת הלימודים יהיו צהרונים". שר האוצר כחלון הוסיף "תודה לך אדוני ראש הממשלה. זוהי באמת משימה, אבל מצאנו את המקור הכספי. יהיו צהרונים גם בשנה הבאה וגם בשנים הבאות. נמשיך לדאוג לילדי ישראל".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי "אני שמח שראש הממשלה ושר האוצר נותנים את הסיבסוד כפי שדרשנו ואני מברך אותם על כך". גפני הוסיף: "חברי ועדת הכספים תרמו את חלקם לפתרון הבעיה של סבסוד הצהרונים. ועדת הכספים תצטרך לעקוב היטב אחר המקור התקציבי של התכנית כדי שלא ניכנס לבעיה נוספת".

מכחול לבן נמסר כי "במאמץ להימנע ממבוכה בדיון שיזמה כחול לבן בכנסת ועקב הלחצים שהפעילה הסיעה בוועדת הכספים, זימן אליו ראש הממשלה בבהילות את שותפו כחלון והשניים מיהרו להבטיח פתרון למצוקת הצהרונים". במפלגה ביקרו את ההחלטה וטענו: "שום תכנון, אפס תשומת לב לצרכי הציבור – רק כיבוי שריפות, שליפות מהמותן וספינים. כחול לבן תמשיך לפעול במלוא הכוח עבור אזרחי ישראל".

במקביל, בניסיון להתמודד עם הגירעון הגבוה אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קיצוץ רוחבי של מיליארדי שקלים מתוך תקציבי המשרדים. ההצעה תוגש ביום ראשון לאישור הממשלה. הקיצוץ הרוחבי יממן בין היתר את המשך סבסוד הצהרונים. מדובר במהלך חריג שכן לממשלת מעבר אסור לבצע קיצוצים או העלאות מיסים. אך מנדלבליט החליט הערב לאשר את הקיצוץ וקבע כי החריגה הגדולה בגירעון גוברת על השיקולים הפוליטיים. גובה הקיצוץ צפוי לעמוד על מיליארדי שקלים. אחת הגזירות שנשקלו היא ביטול הפטור ממע"מ על קניות באינטרנט, אולם לדברי גורמים באוצר צעד זה ירד מהפרק, נעשה ניסיון לגבש גזרות אשר לדבריהם "יגעו בחלקים קטנים מהציבור עד כמה שאפשר", כך דיווחו הערב ב'כאן 11'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינת חלם, חלם. מליון ישראלים יושבים בחל"ת ע"ח המדינה, עד יוני 2021 ! יש חיסון, אין חיסון, את החל"ת כבר אישרו. ואז מאיפה מקצצים כדי למלא את בור התקציב? מהצהרונים. כדי שגם ההורים שעדיין עובדים יאלצו להפסיק לעבוד…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture