Edi Israel/Flash90

לקראת הסלמה? רקטה שוגרה לעוטף עזה ויורטה; צה"ל תקף ברצועה

הלילה שוגרה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, שיורטה על ידי כיפת ברזל. בתגובה תקף צה"ל תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. שעות קודם לכן, צה"ל החליט להטיל סגר ימי על הרצועה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה (בשעה 00:14) בישוב נירים שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי, "בהמשך לדיווח על אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על-ידי לוחמי כיפת ברזל". תושבים באזור דיווחו כי נשמע פיצוץ במרחב. מדוברות אשכול נמסר כי אין נפילה בתוך ישוב וכי מתבצעות סריקות במרחב, כרגע ללא ממצאים.

בתגובה תקפו הלילה מטוסי קרב של צה"ל תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי, "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. צה"ל ימשיך לפעול נגד נסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

בתוך כך, משלחת מצרית צפוייה להיכנס בימים הקרובים כדי לדון עם חמאס על מימוש ההבנות. בחמאס טוענים שישראל לא עומדת בהבנות שהושגו לאחר ההסלמה האחרונה, ביניהן פעימה נוספת של הכסף הקטארי שהיה אמור להיכנס בתחילת השבוע. על אף ההסלמה, הכסף צפוי להיכנס לרצועה בימים הקרובים. כמו כן, חמאס מאיים בהפרות סדר אלימות על גדר המערכת ביום שישי הקרוב, ובישראל נערכים בכוחות מתוגברים.

על רקע הירי, דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה דאוד שיהאב אמר הערב כי הפלסטינים נחושים מאוד להשיג את הבנות הרגיעה, על אף שישראל פועלת לערום קשיים בנושא.

מוקדם יותר הערב הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הטלת סגר ימי מלא על רצועת עזה בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה "עד להודעה חדשה". המשמעות: איסור כללי על יציאת כלי שיט פלסטינים למים מחופי עזה. הפעם האחרונה שהוטל סגר ימי מלא על הרצועה הייתה בימי ההסלמה האחרונה בדרום, לפני כחודש וחצי.

טרור הבלונים הגיע היום לשיאים חדשים כאשר אחר הצהריים שוגרו בלונים מרצועת עזה שנשאו מטעני נפץ, אחד מהם אף התפוצץ מעל ישוב במועצה האזורית אשכול. תושבים סיפרו כי "חלונות הבית רעדו". צוותי קק"ל וכוחות צה"ל וכן רכזי הביטחון בעוטף עזה התמודדו עם למעלה מחמש שריפות היום. אחת השריפות כילתה יותר מ-50 דונמים של חיטה באזור קיבוץ נחל עוז. שריפות נוספות פרצו ביער בארי ויער כיסופים.

מכבאות והצלה במחוז דרום נמסר כי: "צוותי כיבוי, קק"ל, רט"ג, וגרמים צבאיים פעלו היום בגזרת המועצה אזורית אשכול ב-5 שריפות, ובגזרת מועצה אזורית שער הנגב בשריפת שדה חיטה. על כל השריפות הושגה שליטה ולאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נתיבות ואשקלון נקבע השריפות נגרמו מבלוני תבערה".

ראש מועצת אשכול גדי ירקוני אמר היום כי "אנחנו מודאגים ממגמת העליה בטרור ההצתות והפגיעה בטבע ובחקלאות שלנו. זו שנה שניה שאנחנו שומעים שהטרור חייב להיפסק ובינתיים הוא ממשיך והופך לשגרת חיינו. תושבי אשכול מצפים וזכאים לקיץ שמח, שקט ונטול ריח שריפות בבתים שלהם, כמו כל אזרחי ישראל".

אתמול פרצו שמונה שריפות מבלוני תבערה בתגובה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על צמצום נוסף של מרחב הדייג לרצועה מעכשיו ועד להחלטה אחרת. "בעקבות המשך השרפות והפרחת בלוני התבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל, צומצם הערב מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד שישה מיילים ימיים עד להודעה חדשה", נמסר. אך כאמור כעת הוטל סגר ימי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נס שאתה גר בקיסריה
אחרת לא הייתה מטפל באיומים הצפוניים וכהתנהלותך בדרום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture