Yonatan Sindel/Flash90

נשיאת העליון במתקפה על אוחנה: "השקפת עולם חסרת אחריות"

נשיאת בית המשפט העליון יצאה נגד שר המשפטים הנכנס שאמר כי לא צריך לכבד את כל ההחלטות של בג"ץ: "בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, התייחסה הבוקר לדברים שאמר אתמול שר המשפטים הטרי אמיר אוחנה: "בעקבות ראיון ששודר אתמול עם שר המשפטים, חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים וחסרת-אחריות שלפיה לא את כל פסקי-הדין הניתנים על ידי בית-משפט חייבים לכבד".

בדברים שנשאה בהשתלמות לנשיאים וסגני נשיאים של בתי המשפט הוסיפה חיות כי, "במלים אחרות, כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד – בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' – הדרך קצרה".

בראיון ששודר אמש ב'חדשות 12' אמר אוחנה כי יש פסיקות בג"ץ שהממשלה לא חייבת למלא. כדי להדגים פסיקת בג"ץ שלא היה חייב ליישם, הוא סיפק את הדוגמה של פסיקת השופטים לגבי מבצעי הפיגוע הרצחני ב-2004 בציר כיסופים, שבו נרצחו טלי חטואל ז"ל תושבת גוש קטיף וארבע בנותיה. היא הגיעה לציר כיסופים ונורתה על ידי מחבלים שהגיעו עד הציר. מסתבר שהמחבלים הגיעו עד ציר כיסופים בחסות מספר מבנים, הצבא זיהה את המבנים כסכנה בטחונית, ובג"צ למרות שאין לו מומחיות החליט למנוע את ההריסה. ‎

בהודעת הבהרה שפרסם מאוחר יותר כתב השר אוחנה כי, "שיהיה ברור: בלי מערכת משפט אין דמוקרטיה. ברור לי לאחר צפייה בראיון ששודר הערב, שיש מקום להדגיש: לתפיסתי, האחריות הראשונה והעליונה של כל מדינה – היא לשלומם ולביטחונם של אזרחיה. לפני כל מה שנשמע טוב ומצטלם טוב. כאשר יש התנגשות בין חיי אזרחיה וחייליה של המדינה – לבין כל ערך אחר, האחרון צריך לסגת בפני הראשון".

"אבל", מוסיף אוחנה, "נתתי דוגמא למקרה קיצוני שהתרחש במציאות. אין המדובר בהחלטות שבשגרה, ולא מדובר בהחלטות שסתם "איננו מסכימים להן". מדובר בנסיבות קיצוניות ביותר ש"דגל שחור מתנוסס מעליהן" ועלולות לעלות בחיי אדם (ממש כפי שאנחנו מכירים בתפיסה לפיה אין חובה לציית לכל פקודה, ובצדק). גם המובן מאליו צריך שייאמר: צריך לכבד את החלטות בתי המשפט. כך עשיתי תמיד, כך אני מאמין. מדינת ישראל היא דמוקרטיה הדוגלת בשלטון החוק – וכזו היא תשאר".

במפלגת 'כחול לבן' הגיבו לדברי נשיאת בית המשפט העליון: דבריה של נשיאת ביהמ״ש העליון, אסתר חיות, הם אזעקת אמת לכל אזרחי ישראל שרוצים לחיות במדינת חוק. מופע האימים שנתן אתמול השר אוחנה מבהיר לכולנו שהדמוקרטיה הישראלית בסכנה! ממשלת נתניהו חלשה מול חמאס וחזקה מול בג״צ. המטרה היחידה היא הישרדות השליט וכל האמצעים כשרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture