David Cohen/Flash90

נשיא ארה"ב הודה על הקמת "רמת טראמפ": "תודה לישראל, כבוד גדול"

הנשיא דונלד טראמפ הודה על המחווה הישראלית בהקמת "רמת טראמפ" בגולן וצייץ: "תודה לך ראש הממשלה נתניהו ותודה למדינת ישראל על הכבוד הגדול!". שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן: "יום גדול בגולן, היה הכבוד להכריז על 'רמת טראמפ'"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (ראשון) להקמת היישוב החדש על שמו בגולן – "רמת טראמפ" וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תודה לך ראש הממשלה נתניהו ותודה למדינת ישראל על הכבוד הגדול!". טראמפ התייחס לציוץ של שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן, בו כתב: "יום גדול בגולן. לראש הממשלה נתניהו ולי היה הכבוד להכריז על 'רמת טראמפ' – לראשונה הקדישה ישראל שם של יישוב לכבוד נשיא מכהן מאז הארי טרומן (1949). יום הולדת שמח, אדוני הנשיא".

מוקדם יותר היום בישיבת ממשלה חגיגית שהתקיימה ברמת הגולן, אישרה הממשלה הקמת יישוב חדש ברמת הגולן "רמת טראמפ" על שמו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בישיבה השתתף גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. לאחר מכן התקיים טקס חשיפת שלט היישוב החדש "רמת טראמפ" בהשתתפות ראש הממשלה ושרי הממשלה.

"כבוד לידיד גדול": הממשלה אישרה את הקמת הישוב ע"ש טראמפ • צפו

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי, "אנחנו ביום היסטורי. אנחנו הולכים לעשות שני דברים – להקים יישוב חדש ברמת הגולן, דבר שלא נעשה כבר שנים רבות. זהו אקט של התיישבות ושל ציונות ראשון במעלה. הדבר השני הוא לכבד את ידידנו, ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל – את הנשיא דונלד טראמפ, שהכיר לאחרונה בריבונות של ישראל ברמת הגולן. הוא המנהיג הבינלאומי הראשון שעשה זאת, הוא קרע את המסכה מעל כל מסך הצביעות הזה, שלא מכיר במובן מאליו".

עוד הוסיף, "מנחם בגין אמר כשהעביר את חוק הגולן, שלפעמים גם את המובן מאליו צריך להגיד, והנשיא טראמפ עשה זאת גם במקרה הזה. הוא עשה זאת גם במקרה הזה, וגם בהעברת השגרירות לירושלים, ביציאה מהסכם הגרעין עם איראן, והוא עושה זאת גם כרגע בעמידה איתנה מול התוקפנות של איראן במפרץ עומאן ובמפרץ הפרסי ובאזור בכלל. אנחנו גאים על כך שיש לנו את ההזדמנות גם להקים את היישוב, וגם לתת כבוד לידיד גדול".

שגריר ארה"ב בישראל, דייויד פרידמן, אמר: "אני מודה לראש הממשלה שנתן לי את הכבוד להיות כאן. תודה שערכת את הישיבה כאן, ותודה על המחווה הנדיבה שישראל ואתה מעניקים לנשיא – הוא הרוויח את זה ביושר, אך זה גם מוערך מאוד. אנחנו מחכים להמשיך לעבוד איתך ועם ממשלת ישראל ולפתח את החוזק של השותפות ואת הקשר שאותו לא ניתן לשבור בין המדינות. אנחנו מאמינים שהקשר החיוני והקריטי הזה ימשיך לגדול עם השנים".

בטקס הסרת הלוט של שלט היישוב שהתקיים לאחר מכן, נתניהו אמר: "זה רגע חגיגי שייזכר לדורות כציון דרך בתולדות רמת הגולן. אחרי שנים רבות שבהן לא הוקם יישוב, אנחנו עושים צעד חשוב לקראת עלייתו לקרקע של היישוב, שנושא בגאון את שמו של ידיד גדול של ישראל וידיד גדול שלי – דונלד טראמפ. הגולן היה ויהיה חלק בלתי נפרד מארצנו, הגולן הוא ישראלי וחשוב לחדד את הנקודה הזו שוב ושוב".

"התלבטנו אם זה יהיה 'מגדל טראמפ' או 'רמת טראמפ'", הוסיף נתניהו בהומור. "טראמפ קרע את השמיכה מעל מסך הצביעות. הוא עשה זאת גם בירושלים, גם בהסכם הגרעין עם איראן וגם בעמידה מול איראן במפרץ. אם לא היינו פה, מיליציות של איראן היו פה. נמשיך לפעול נגד התבססות איראן בגבול, ובסוריה בכלל".

שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, אמר בטקס: "לפני יומיים טראמפ חגג את יום ההולדת שלו ואני לא יכול לחשוב על מתנה יותר נאותה ויפה להביא לו מאשר את רמת טראמפ. זה בהחלט יפהפיה האוויר כאן טהור, השמש מרהיבה, הנוף מדהים. מזל שטראמפ ואני כבר לא בעסקי הנדל"ן, כי אם כן, זה היה אזור טוב לפיתוח", התלוצץ השגריר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture