צילום: נתי שוחט, פלאש 90.

איראן טוענת: עצרנו רשת סוכני CIA שפעלה במדינה

בטהרן טוענים שחשפו רשת אמריקנית שעסקה בריגול באמצעות לוחמת סייבר. לאחר שאיראן חלקה את דבר קיום הרשת עם בעלי ברית שונות, נעצרו כמה סוכני CIA שהיו חלק מהרשת, כך לטענת האיראנים • דיווח באיראן: נעצר חשוד בסיוע להברחת ארכיון הגרעין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

איראן חשפה לאחרונה רשת ריגול סייבר אמריקנית גדולה. כך אמר אחר הצהריים (שני) עלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, לרשת השידור האיראנית IRIB. לדברי שמחאני, רשת הריגול פורקה וסוכנים מה-CIA נעצרו אחרי שטהרן שיתפה מידע עם בעלות בריתה. הוא לא מסר כמה סוכנים נעצרו והיכן.

במקביל, דיווחים של גורמי אופוזיציה ברשתות חברתיות בשפה הפרסית טוענים כי מחמד תולאיי, סגן מפקד המשמרות לעניינים אסטרטגיים ומעקב "נעצר" באיראן לאחר שבדיקה העלתה כי סייע למוסד להוציא את ארכיון הגרעין של איראן ולהעבירו לישראל. הבדיקות האיראניות נמשכו במשך למעלה משנה, ובמהלך השנה הזו התפרסמו מספר דיווחים, בעיקר מחוץ לאיראן, על בריחת מפקדים בכירים למדינות אחרות ומעצרם של אחרים.

ההודעה האיראנית באה בעת התדרדרות היחסים בין ארצות הברית לאיראן, על רקע פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין לפני שנה, ולחץ הסנקציות על הכלכלה ברפובליקה האסלאמית. בימים האחרונים הודיעה איראן כי בכוונתה לחרוג מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 ולהעשיר אורניום ברמה גבוהה יותר מהרמה המרבית שעליה התחייבה במסגרת הגרעין.

דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית הודיע הבוקר כי מדינתו תפר את המגבלות שהוטלו עליה במסגרת הסכם הגרעין ותגדיל בתוך עשרה ימים את מאגר האורניום המועשר ברמה נמוכה, עד לכמות החורגת מסף 300 הקילוגרמים המותרים על פי ההסכם. עוד איים כי טהראן שוקלת להעשיר אורניום עד לרמה של 20% – ריכוז ההעשרה מעליו נחשב החומר לשמיש לפצצות אטום. כמו כן, לדבריו, ייתכן כי המדינה תייצא מים כבדים – דבר שלטענתו לא מפר את ההסכם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לאיום הגרעיני מאיראן ואמר כי, "ישראל עומדת בחזית אחת עם ארה"ב, עם מדינות ערביות מתונות, ועם מדינות נוספות, בהתנגדות לתוקפנות האיראנית. היום איימה איראן להעשיר אורניום לרמות גבוהות מעבר למותר בהסכם הגרעין".

"זה לא מפתיע אותנו, כי כשהבאנו את ארכיון הגרעין הסודי מטהראן לישראל, גילינו עד כמה איראן הפרה את הבטחתה לקהילה הבינלאומית – ההבטחה שלה לדווח דיווח אמת על תוכנית הגרעין שלה. במקרה שאיראן תממש את איומיה הנוכחיים, ותפר את הסכם הגרעין, הקהילה הבינלאומית תצטרך להפעיל מיד את מנגנון הסנקציות שנקבע מראש, מה שנקרא "Snapback sanctions" ובכל מקרה, ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני", כך נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף וסיפר על היחסים של מדינת ישראל עם מדינות העולם הערבי: "בצד הסכמי השלום עם מצרים וירדן, אנו מהדקים באופן חסר-תקדים את היחסים עם מדינות נוספות בעולם הערבי והמוסלמי. מדינות אלו מבינות יותר ויותר שלא ישראל היא האויב שלהן. להיפך: ישראל היא בת-ברית איתנה ויציבה, שמבקשת להבטיח יחד איתן את עתיד האזור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture