Yonatan Sindel/Flash90

פתרון הגיוס של בנט: פטור לחרדים מגיל 21 ומשכורות לחיילים

יו"ר 'הימין החדש' מציע תוכנית מהפכנית לשילוב החרדים: הורדת גיל הפטור מ-24 ל-21, מה שיאפשר לרבבות צעירים חרדים ללמוד מקצוע ולעבוד. מצד שני, תגמול ראוי לחיילי צה״ל בשירות חובה, 3000 שקל לחודש לקרביים לאורך השירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר 'הימין החדש', השר לשעבר נפתלי בנט, הציג היום את הפתרון שלו לנושא הגיוס ו"שילוב החרדים", "התכנית שלנו הפוכה ב-180 מעלות מחוק הגיוס המוצע", הגדיר בנט את הצעתו אותו הוא מכנה: "משיסוי לשילוב". לדבריו, "התכנית אינה ממש 'צודקת' בטווח הקצר, אך היא מצילה את עתיד ישראל בטווח הארוך".

"נושא גיוס חרדים לצה"ל הפך להיות מקור אינסופי למריבות בין קיצוניים משני הצדדים, והפתרונות המוצעים לאורך השנים, כולל חוק הגיוס המוצע כיום בגללו כביכול לא קמה הממשלה, לא נותנים מענה לבעיה האמיתית: מדינת ישראל, באמצעות החוקים הללו, גוזרת חיי עוני ותלות על מאות אלפי חרדים. זה רע לחרדים ורע לישראל", פותח בנט.

על פי הצעתו, יש להוריד את גיל הפטור משירות צבאי לחרדים מגיל 24 לגיל 21 על מנת שיוכלו לצאת ללמוד מקצוע בגיל הגיוני ולעבוד בעבודה איכותית לאורך חייהם. "כך ישתחררו רבבות צעירים חרדים, ירכשו מקצוע איכותי, יפרנסו את משפחותיהם בכבוד ויהוו גורם יצרני לכלכלת ישראל למשך כל חייהם".

מצד שני מציע יו"ר הימין החדש, תגמול ראוי לכלל חיילי צה״ל בשירות חובה: שכר חודשי של 3000 ₪ לכל חיילי הסדיר הקרביים של צה״ל (תומכי לחימה 2000₪, עורף 1500₪). "לאור זאת שרק כ50% מצעירים ישראל מתגייסים כיום לשירות חובה בצה"ל, הדבר ההוגן הוא להעניק להם תגמול מיוחד שייתן להם נקודת פתיחה טובה יותר לחיים", אומר בנט שמציע להפעיל את התוכנית למשך 8 שנים, עם בקרה ומדידת תוצאות בכל שנה.

בנט מציג את המצב הקיים ומגדיר את המתווה הנוכחי של משרד הביטחון כ"רע מאד לצעירים החרדים ולמדינת ישראל". לדבריו, "חרדי הולך לישיבה בגיל 18 ואם הוא נשאר שם עד גיל 24 הוא פטור משירות בצה״ל. עד גיל 24 אסור לו ללמוד מקצוע ולעבוד. זו עבירה. על פי החוק הקיים בשנת 2020 הגיל עוד יעלה ל26".

לטענת בנט, "רבבות חרדים נותרים בישיבות בגילאי 21-24 רק כי אוסרים עליהם לצאת לעבוד ולרכוש מקצוע. חלקם יגדלו להיות תלמידי חכמים, וזה נפלא, כי אנו רואים את לימוד התורה ואת המשך שלשלת הדורות כערך מרכזי במדינת ישראל. אבל המון צעירים חרדים שנטייתם, ורצונם אינם ללמוד בישיבה או שאינם מתאימים לכך, גם נשארים בישיבה, רק מכיוון שאין להם ברירה אחרת".

"בשנים אלו, הם יכלו ללמוד מקצוע, לצאת לעבוד, לייצר הכנסות ממיסים לכולנו", ממשיך השר לשעבר. "במקום זה, רבים מהם (אלו שלא יהפכו לתלמידי חכמים) מחמיצים את השנים הכי חשובות שלהם. עד שהם משתחררים בגיל 25, הם כבר נשואים עם 3-4 ילדים, ללא שום סיכוי להשכלה מקצועית, ונדונים לחיי תמיכה על ידי קרנות צדקה וסיוע משפחתי".

"בקצב הצמיחה הדמוגרפית של הציבור החרדי, זה פשוט יתמוטט על כולנו. 27% מהילדים בכיתה א' כיום (2019) הם חרדים. אם הם לא ילכו לעבוד זה כלכלת ישראל תתמוטט. אין מצב כזה בשום מקום בעולם. בארה"ב ובאירופה, צעירים חרדים יוצאים לעבוד בשיעור די דומה לשאר הציבור", כך בנט.

לסיום אומר בנט, "אני מודה מראש: ההצעה לא הוגנת, אבל היא יעילה. גם אני שירתתי בקרבי וסיכנתי את חיי בסדיר, בקבע ובמילואים. גם ילדיי ישרתו בצה״ל. אבל, הכלל ״אל תהיה צודק, תהיה חכם״ חל כאן. אם נישאר במצב הקיים או בחוק הגיוס המוצע, הבעיה רק תלך ותחריף, עד שכאמור, כלכלת ישראל לא תוכל לשאת בעלויות".

"אתם יודעים מי יתנגד למתווה של הימין החדש?", מוסיף בנט, "הקיצוניים משני הצדדים. יש חרדים קיצוניים שרוצים להותיר רבבות צעירים בישיבה—גם אם בפועל אינם לומדים תורה–ולגזור עליהם חיי עוני, העיקר שיישארו בישיבות ללא בחירה. האנטי חרדים הקיצוניים, מעדיפים שיהיה את מי לתקוף יומם ולילה, ("החרדים אשמים בהכל!!"), למרות שהם יודעים שצה״ל בכלל לא ערוך לקלוט אלפי חרדים על צרכיהם".

יש לציין כי גם אם לא מסכימים עם כל דבריו של בנט, התכנית אותה הוא מציג היא הרבה יותר טובה למגזר החרדי ולבני הישיבות, אך השאלה כמה השפעה יהיה לבנט בממשלה הבאה. חבר וועדת חו"ב ח"כ ישראל אייכלר הגיב לתכנית ואמר כי, "תכנית בנט לשלם שכר הגון לחיילים לפי רמת נחיצותם, הינה צעד חשוב לקראת ביטול גיוס החובה ולצבא מקצועי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מילה פצצה חבל על הזמן רק כמו שהוא אמר ובצדק החרדים יתנגדו כדי שכל הבחורים בני 22 ומעלה ימשיכו לבזבז זמן יקר…
חבל שאף אחד מנציגנו לא באמת חושב מה טוב לנו אלא מה טוב לתדמיתנו
נקווה בשביל כולנו שהתכנית המבורכת תישא פרי…הלוואי

שטויות במיץ עגבניות……..

שיחפש למשוך את העם עם דמיונות אחרים………

הסיכוי שלו ליפול יותר מהר מאשר הנושא הבטחון שדיבר עליו בבחירות קודמות………..

לאיש העובד. מענין מאוד במה אתה עובד שאתה מרגיש בזה ניצול זמן יקר. אם חסר לך מעט מושגים היהדות אמיתית אז אני יעדכן אותך, היציאה לשוק העבודה לא בא מחיפוש ניצול זמן אלא מכורח המציאות של בזעת אפך תאכל לחם למי שלא מסתדר. בנינו תגיע לגיל פנסיה מה תאמר לעצמך הייתי מזכיר מוצלח, אתה מאמין שבזה נצלת את זמנך א"כ מצבך קשה. כל אברך שלומד ואפילו לא מצליח לנצל סדרים שלמים ושותה אפילו 10 כוסות קפה בסדר שווה פי אלף ממך ומנצל את זמנו באמת, כי פעם הוא ילמד לנצל סדרים שלמים, ואתה תשאר לך עם השעה או שעתיים ביום הלוואי.

בתור אחד שעובד עם נוער חרדי אין מנוס מלומר את האמת בנט צודק במאת האחוזים
משום מה רבבות חרדים שוכחים שלפרנס את ביתם זו חובה שחתמו עליה בעצמם תחת החופה
נמאס כבר לראות יום יום את השנויירר התורן שמספר שניתקו לו את הגז והוא בעל משפחה וכו וכו…

מי אתה?? זה שחושב שאברכים מגיל 22 יושבים בכולל בגלל תדמית? מה אתה עוסק שאתה חושב שאתה מנצל את הזמן "היקר" יותר מאברך יקר שויתר על תענוגות עולם הזה למען התורה? כנראה שלא קבלת כלום בהיותך בישיבה, אם בכלל הייתה במקום שכזה!! עצוב לחשוב שתגיע לגיל הזיקנה ותאה מאושר כי בליתה את זמנך היקר באיזה משרד כזה או אחר! לא ניכר עליך שאתה מאמין שהעולם הזה רק חולף ואחריו יש מקום שיש בו משמעות רק לשעות תורה גם אם הם לא היו באיכות וברציפות מלאה. כדאי לך לעשות קצת חשבון נפש לפני שיהיה מאוחר. לשוק העבודה יוצאים כשצריך ולא כי רוצים לנצל את הזמן "היקר"!!

השם ישמור

הכי קל לדבר.
יותר טוב יהיה אם נצטנע (מטעמי פקחות והגיון בריא)
ונבין שזו שאלה אסטרטגית מורכבת שצריכה דעת תורה.

הרי מהר מאוד נגלה צדדים וצדי צדדים שלא חשבנו עליהם…

התוכנית רלוונטית אולי למגזר החרדי מודרני, ולא למגזר הכללי, וכמו שהוא אומר תהיה חכם ואל תהיה צודק.

למרות כל המחלוקות עם בנט הפעם הוא מדבר לעניין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture