Marc Israel Sellem/POOL

"אנחנו לא יכולים לכונן שלום בלי לדאוג גם לצד המדיני וגם לצד הכלכלי"

שליח הנשיא טראמפ לאזור התייחס לאי הזמנת ישראל לוועידה בבחריין: "ממשלת ישראל סייעה לנו רבות במהלך השנתיים ורבע האחרונות". על החרם הפלסטיני: "הם מקבלים החלטות שלא מועילות לבני עמם". הודה: "אם ניכשל, אבין מדוע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ג'ייסון גרינבלט, שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון, התייחס אמש להחלטה כי לא יהיו נציגים רשמיים לישראל בוועידה הכלכלית בבחריין, "ממשלת ישראל לא תיוצג, אנשי עסקים ישראלים יהיו שם. המטרה שלנו היא להציג תוכנית כלכלית שהפלסטינים יוכלו להפיק ממנה תועלת רבה, כמו גם הירדנים והמצרים. הרשות הפלסטינית החליטה להחרים את הסדנה המרתקת הזאת, באופן שיפגע בפלסטינים, לדעתי".

בראיון ל'חדשות 12' אמר גרינבלט כי, "יגיע הזמן שבו נוכל לשלב את ממשלת ישראל בחזון שלנו, בחזון הכלכלי הזה, אבל נכון לעכשיו אנחנו מנסים שהסדנה לא תהיה פוליטית, אנחנו רוצים שהסדנה תתמקד בעסקים. ישתתפו בה שרי אוצר ממדינות אחרות, כי אנחנו חושבים שהם עשויים לתרום לתוכנית, או לתת לנו תובנות כלשהן, אבל כדי לא להפוך את העניין לפוליטי, החלטנו שממשלת ישראל לא תהיה שם ושרק נציגים מהמגזר הפרטי יהיו שם".

עוד הוסיף לגבי עסקת המאה, כי, "ג'ארד (קושנר, ח.ג.) וצוות של אנשים מוכשרים מאוד מהמועצה לביטחון לאומי, ממשרד החוץ, ממשרד האוצר, מרשויות שונות בארצות הברית, אנשי המגזר הפרטי, ארגונים בין-לאומיים, עבדו קשה מאוד כדי לגבש את החזון למען הפלסטינים: אם נשיג הסכם פוליטי, אז זה משהו שיכול לקרות, אלה הדברים הגדולים והרבים שהפלסטינים יוכלו להינות מהם".

השליח האמריקני הבהיר בראיון כי בכוונת הממשל להציג גם חלק מדיני לעסקה, "חשוב להדגיש, זה חלק ראשון בעסקה בת שני חלקים. אני יודע שיש הרבה דיבורים שאנחנו כביכול מנסים לקנות את הפלסטינים, שזה שלום כלכלי בלבד, אבל זה לא נכון לחלוטין. אנחנו לא יכולים לכונן שלום בלי לדאוג גם לצד המדיני וגם לצד הכלכלי".

גרינבלט התייחס לחרם הפלסטיני כלפי הוועידה אמר כי, "לצערי אני לא מופתע מהצד הפלסטיני. אני חושב שלפעמים הם מקבלים החלטות שלא מועילות, לא רק לשלום, אלא לבני עמם, אז אני לא מאוכזב, כי אם אני לא מופתע אז אני לא יכול להיות מאוכזב".

מנגד, שיבח את ההתנהלות הישראלית, "בצד הישראלי אין סיבה להתאכזב, ממשלת ישראל סייעה לנו רבות במהלך השנתיים ורבע האחרונות. אם יתמזל מזלנו ונוכל להשיג הסכם מדיני, יחד עם חזון כלכלי, אני סמוך ובטוח שממשלת ישראל תסייע מאוד במסגרת הרעיונות שגובשו וקרוב לוודאי שגם תשפר אותם, יש לנו זמן לעשות את השיפורים האלה בהמשך הדרך".

נציג הממשלה האמריקני התייחס לאפשרות של כישלון התוכנית ואמר כי, "עוד מהתחלה אני לא עוקב בתאריכים, אני לא עוקב בתאריך שבו נחשוף את התוכנית, ואני לא אנקוב בתאריך שבו נצליח או ניכשל. אני חושב שנדע כשנדע. נדע כשנחשוף משהו ונראה אם נזכה לתמיכה, ואם לא נזכה לתמיכה שאנחנו רוצים, נבין את העיתוי".

"זה סכסוך קשה ומורכב, הוא נמשך כבר זמן רב. אני חושב שכל מי שמבין את האופי של הסכסוך הזה, מבין את סיכויי ההצלחה בעיתוי הנוכחי, אבל אנחנו כמובן מקווים להצליח. אבל אם לא נצליח, אנחנו מקווים להבטיח שאנשים יבינו את הסכסוך טוב יותר, שאנשים יוכלו לחלום, לקוות, ולשאוף למה שיכול להיות, במקום למה שיש. אני לא רוצה לנקוב במספר לסיכויי ההצלחה, אבל אני סבור שאנחנו חייבים לנסות לפעול למען מטרה מסוימת, אבל אם ניכשל, אבין מדוע".

על האפשרות שגם ראש הממשלה דיבר עליה, לסיפוח חלקים מיהודה ושומרון, אמר גרינבלט כי, "אני לא חושב שאף אחד מהצדדים צריך לנקוט במהלכים חד-צדדיים, לפחות עד שנחשוף את התכנית. אני לא חושב שזה יועיל לאיש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture