Yonatan Sindel/Flash90

לפיד ליעלון: "בוא נפתח את ההסכם שהביא למפלגה שלך חמישה מנדטים"

הקרע ב'כחול לבן' ממשיך להתלהט: יו"ר תל"ם נפגש עם יו"ר יש עתיד וטען בפניו כי עליו לוותר על הרוטציה. לפיד השיב לו: "אם כבר פותחים את הסיכומים שהביאו להקמתה של המפלגה, בוא נפתח את ההסכם שהעניק חמישה מנדטים למפלגה שלך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המאבק בין יו"ר תל"ם ח"כ בוגי יעלון ליו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, סביב הסכם הרוטציה שלו עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, ממשיך להחריף. יעלון שמחזיק בדעה משותפת עם מספר 4 ברשימה, ח"כ גבי אשכנזי, כי על לפיד לוותר על הרוטציה שמסבה נזק למפלגה, נפגש לאחרונה עם לפיד ושטח בפניו את טענותיו.

לפיד הגיב בזעם לטענותיו של יעלון, ועל פי דיווח של רביב דרוקר ב'חדשות 13' אמר לו כי "אם פותחים את הסיכומים שהביאו להקמתה של מפלגת כחול לבן, בואו נפתח את כל הסיכומים. אתם, תל"ם, אתם לא שווים חמישה מנדטים, אתם לא עוברים את אחוז החסימה, למה שתקבלו חמישה מקומות? בוא נפתח גם את העניין הזה". על פי הדיווח, לאחר הדברים האלה, נראה שתקיפותו של יעלון פחתה, והביקורת כלפי חברו נעלמה.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ניסה להרגיע הבוקר את הרוחות במפלגה וכתב בקבוצת וואטסאפ פנימית של המפלגה: "רק אחדות למול המטרה וליבון הדעות השונות בתוך הבית יאפשרו לנו להתקדם ולנצח. לכל אחד מאיתנו יש אחריות בעניין". עוד הוסיף כי, "המשימה מורכבת ואני לא אתן לאף אחד לפגוע בסיכויי ההצלחה. אז חברים – שיח פתוח כן. בואו לא נפרוץ מסגרות".

בוגי יעלון, מספר 3 ברשימת כחול לבן, התייחס אתמול בשיחות סגורות עם גורמים פוליטיים להסכם הרוטציה של ראשי מפלגתו בני גנץ ויאיר לפיד, ותקף בחריפות את האחרון: "הסיפור של הרוטציה גורם לנו נזק, עדיף היה שלפיד יוותר על הרוטציה הזו", כך על פי דיווח של העיתונאי יובל קרני ב'ווינט'.

בציטוטים נוספים של יעלון, שפרסם עופר חדד בחדשות 12, אמר חבר הרביעייה ב'כחול לבן' כי, "לפיד הלך על קמפיין נגטיבי, קמפיין של שנאה שעשה לנו נזק. הוא פגע בציבורים שבקלות יכולים היו למצוא בית בכחול לבן, או להפוך לשותפים שלנו בעתיד. הרוטציה שלו על ראשות הממשלה עם בני גנץ השפיעה על מצביעים לרעה. זה מגובה בסקרים, גם עכשיו".

מספר שלוש המשיך במתקפה על מספר שתיים ברשימה, "יש לא מעט אנשים מהמרכז והימין שהיו רוצים ויכולים להצביע 'כחול לבן', אבל חוששים מהעמדות שלו. הוא מצטייר יותר אנטי. חשבנו שהוא יהיה גורם מחבר, אבל יש מי שמושכים אותו שמאלה". עוד הוסיף יעלוו בשיחות שקיים כי, "יאיר לפיד הפך לנטל על מפלגת כחול לבן, חשבנו שהוא יעזור לנו להמריא, אבל לא ממש".

מטעמו של יעלון נמסר בתגובה לדברים, כי "כחול לבן תתמודד בבחירות הקרובות בראשות בני גנץ, ומאחוריו הנהגה חזקה ומאוחדת, במטרה להרכיב את הממשלה הבאה לטובת אזרחי מדינת ישראל. יאיר לפיד הוא חבר ושותף לדרך. אני ממליץ ליריבינו הפוליטיים להתמקד בדעת הקהל ולא להמציא סכסוכים דמיוניים".

משה יעלון כתב הבוקר "לפי מספר אמצעי תקשורת הבוקר – יש למישהו אינטרס לפרק את ׳כחול לבן׳. זה לא האינטרס ולא הכוונה של גנץ, לפיד, אשכנזי או שלי! סכמנו שהולכים לבחירות מאוחדים, כפי שסכמנו לפני הבחירות הקודמות, ולקראת הבחירות הבאות. אנחנו מכבדים הסכמים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture