צילומים: פלאש 90

דיווח: בליכוד הציעו רוטציה ל'כחול לבן'; גנץ – "שקר מוחלט"

ההערכה הפוליטית היא כי ראש הממשלה מעוניין בביטול הבחירות, מחשש מסקרים שבידיו על הרכב הכנסת הבאה • יו"ר הכנסת: "מצאתי מתווה ויש אפשרות לבטל את הבחירות" • יהדות התורה: "נבחן מי מי השותפים ורק לאחר מכן נכריע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעות האחרונות העבירו בכירים בליכוד לבכירי כחול לבן ובני גנץ, הצעת רוטציה בתפקיד ראש הממשלה ליו"ר "כחול לבן" בני גנץ, במידה ויסכים להירתם למהלך של ביטול הבחירות, כך מדווח זאב קם ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, ההצעה הועברה בהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מנגד, ב'ישראל היום' דווח כי גורמים בליכוד ובכחול לבן מנהלים מגעים להקמת ממשלת אחדות ללא יאיר לפיד, לנוכח איתותים שהגיעו מצד משפטנים בכירים, ובהם עו"ד מיכל רוזנבוים, ולפיהם קיימת היתכנות משפטית לבטל את פיזור הכנסת. נתניהו לא מציע רוטציה על ראשות הממשלה ולא מוכן להיפרד מהסיעות החרדיות ומאיחוד מפלגות הימין – אך מוכן להתחייב שלא להעביר חוק צרפתי או חוקי חסינות.

גנץ הגיב הבוקר לדיווחים וכתב: "שקר מוחלט". מספר 2 ב'כחול לבן', יאיר לפיד כתב, "אין בעיה ללכת לממשלת אחדות. בן אדם אחד, רק אחד, צריך לזוז הצידה. ללכת לטפל בכתבי האישום שלו. הליכוד ימנה במקומו את מי שבא לו. יולי, גדעון, ישראל. תהיה לנו ממשלת אחדות של 75 ח״כים לפחות. יציבה. הגונה. עובדת".

ב'כחול לבן' פסלו אתמול את האפשרות ומסרו כי, "עוד ספין שנועד להשכיח מהציבור שנתניהו נכשל בהקמת ממשלה, העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות. נתניהו מבין שהוא עומד להפסיד את הבחירות ומחפש עכשיו פתרונות קסם. אנחנו הולכים לבחירות ובני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל".

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין התייחס אמש לדיווחים ואמר כי, "המשך תהליך הבחירות-הפרת אמונים כלפי אזרחי ישראל שמפסידים מליארדים רק בגלל פסילות אישיות של ראשי מפלגות שונים. עשרות חכים מכל הסיעות פנו אלי למציאת פתרון לביטול פיזור הכנסת. מצאתי מתווה פרלמנטרי ויש אפשרות לבטל את הבחירות המיותרות בתולדות ישראל. חובתנו לאפשר לכנסת ה 21 להמשיך לתפקד".

בליכוד מסרו אתמול לאחר פרסום "מתווה אדלשטיין" כי, ראש הממשלה נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו״ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים. בקואליציה הטבעית של נתניהו – חברי הליכוד, כולנו, הבית היהודי והסיעות החרדיות – קפצו על ההצעה כמוצאי שלל רב והביעו תמיכה במהלך לביטול הבחירות, למעט השר אריה דרעי שעדיין שותק.

ביהדות התורה מסרו אתמול כי, "כפי שהודענו בעבר, הבחירות החוזרות מיותרות ובזבזניות שנגרמו בגלל גחמה של איש אחד.
אין לנו כל בעיה להתמודד שוב בבחירות ונדע להוכיח את כוחנו בעזרת השם. אם נידרש לביטול הבחירות – נבחן מי ומי השותפים הפוליטיים במהלך כזה ורק לאחר מכן נכריע".

ב'ווינט' דווח כי גורמים בכירים בליכוד העריכו שנתניהו מְשַחֵק מִשְחָק שתכליתו פגיעה ציבורית בכחול לבן על ידי קיבוע המסר שהם אלו שהובילו לבחירות והתנגדו לאחדות. הגורמים טענו כי נתניהו, כמו ראשי המפלגות האחרות, מודע לעובדה שרוב הציבור רוצה בממשלת אחדות ובשל כך מגלגל את האחריות לכחול לבן, שם מכחישים בתוקף כי התקיימו שיחות בנושא או שקיימת היתכנות למהלך.

על פי הדיווח, במערכת הפוליטית מעריכים שנתניהו רואה בימים האחרונים סקרים שבהם מצבו אינו טוב ובשל כך הוא מנסה למנוע את הבחירות אך מבין שהסיכויים לכך קלושים. יריביו הפוליטיים טוענים כי ההתנהלות שלו בימים האחרונים מעידה בעיקר על לחץ גדול וניסיון אחרון וחסר סיכוי לבטל את מערכת הבחירות שנכפתה עליו.

"גם אם נתניהו מצא את האצבע ה-61 באמצעות חבר כנסת שערק, עדיין אין רוב ליוזמה", צוטט ב'ווינט' בכיר במערכת הפוליטית, "ישנו תסריט שלפיו נתניהו ואדלשטיין סבורים שאפשר להסתפק ברוב של 61 לצורך חקיקת הביטול, אבל זה לא סביר וכנראה גם לא יעבור". בנוסף אמר הבכיר כי "במקרה שבו נתניהו יבטל את הבחירות ולא תהיה לו ממשלה יציבה, הוא חוזר לנקודה שבה היה לפני פיזור הכנסת ומסתכן בכך שהמנדט יחזור לנשיא – לכן קשה לראות את זה קורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture